MINGGU 36
01 SEPTEMBER hingga 05 SEPTEMBER 2014
ISNIN – 01 SEPTEMBER
2014
CUTI HARI
KEBANGSAAN
SELASA – 02
SEPTEMBER 2014
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Demokrasi
|
NILAI
|
6.5 SIKAP
KETERBUKAAN
|
TAJUK
|
SIKAP TERBUKA YANG BERHIKMAH
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui perlunya bersikap terbuka semasa menerima teguran,
kritikan dan pandangan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menyedari kepentingan bersikap terbuka dalam menerima nasihat, teguran dan
kritikan.
b. menerima
nasihat, kritikan dan hukuman atas kesalahan yang telah dilakukan.
c.
memperbaiki kelemahan dan kesilapan yang telah dilakukan.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Rasional
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku teks
m/s 209-210, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan peranan
mereka kepada sekolah dan negara.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K4
|
SUBJEK
|
PSK
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
41 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SPM
|
SUBJEK
|
BAHASA INGGERIS 1
|
MASA
|
1 ¾ JAM
|
MULA
|
0740
|
TAMAT
|
0925
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
RABU – 03 SEPTEMBER 2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
7.05 – 8.15
|
JUM. PELAJAR
|
26
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI
|
7.1
HIDUP BERSAMA SECARA AMAN
|
TAJUK
|
MALAYSIA YANG BERSATU
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui pentingnya hidup bersama secara aman untuk menjamin
kesejahteraan sejagat seluruh rakyat Malaysia.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menjelaskan peranan pelbagai pihak untuk mewujudkan keharmonian rakyat negara
ini.
b.
melibatkan diri dalam usaha-usaha menyatupadukan masyarakat.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Bersatu
padu
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 215 - 217, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menerima peranan
yang dimainkan oleh pertubuhan antarabangsa dalam menjamin kesejahteraan
sejagat
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SPM
|
SUBJEK
|
FIZIK 3
|
MASA
|
1 ½ JAM
|
MULA
|
0755
|
TAMAT
|
0925
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 04 SEPTEMBER 2014
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI
|
7.1
HIDUP BERSAMA SECARA AMAN
|
TAJUK
|
MALAYSIA YANG BERSATU
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui pentingnya hidup bersama secara aman untuk menjamin
kesejahteraan sejagat seluruh rakyat Malaysia.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menjelaskan peranan pelbagai pihak untuk mewujudkan keharmonian rakyat negara
ini.
b.
melibatkan diri dalam usaha-usaha menyatupadukan masyarakat.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Bersatu
padu
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 215 - 217, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menerima peranan
yang dimainkan oleh pertubuhan antarabangsa dalam menjamin kesejahteraan
sejagat
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
37 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SPM
|
SUBJEK
|
MATEMATIK 1
|
MASA
|
1 ¼ JAM
|
MULA
|
0810
|
TAMAT
|
0925
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 05 SEPTEMBER 2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
26 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI
|
7.1
HIDUP BERSAMA SECARA AMAN
|
TAJUK
|
MALAYSIA YANG BERSATU
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui pentingnya hidup bersama secara aman untuk menjamin
kesejahteraan sejagat seluruh rakyat Malaysia.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menjelaskan peranan pelbagai pihak untuk mewujudkan keharmonian rakyat negara
ini.
b.
melibatkan diri dalam usaha-usaha menyatupadukan masyarakat.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Bersatu
padu
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 215 - 217, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menerima peranan
yang dimainkan oleh pertubuhan antarabangsa dalam menjamin kesejahteraan
sejagat
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5MPV
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SPM
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN ISLAM 2
|
MASA
|
1⅔ JAM
|
MULA
|
0710
|
TAMAT
|
0850
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan