http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Selasa, 30 Mac 2010

MINGGU 13 (29/3/2010-2/4/2010)

MINGGU 13

HARIISNIN - (Penerangan)
TARIKH29 MAC 2010
KELAS4K6, 4K7 dan 4K8
TEMATAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA
TAJUK/BAB8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah
a. Masyarakat Arab Jahiliyah
- Ciri-ciri dari aspek sosial, nilai-nilai hidup, organisasi politik dan kepercayaan agama
HASIL PEMBELAJARANSelepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menerangkan maksud Jahiliyah
b. Menghuraikan ciri-ciri masyarakat Arab Jahiliyah
c. Merasionalkan masyarakat Arab Jahiliyah berpegang teguh kepada sistem kabilah.
KEMAHIRAN KBKKMembuat Kesimpulan
KAEDAH/AKTIVITIPerbincangan - Ciri-ciri masyarakat Jahiliyah
NILAI/UNSUR PATRIOTISMEBersemangat Kekitaan iaitu semangat bermasyarakat
KONSEP/ISTILAHJahiliyah
Asabiyah
Kabilah
Syeikh
REFLEKSIPengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

HARISELASA - (Penerangan)
TARIKH30 MAC 2010
KELAS4K5
MATAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA
TAJUK/BAB8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah
a. Masyarakat Arab Jahiliyah
- Ciri-ciri dari aspek sosial, nilai-nilai hidup, organisasi politik dan kepercayaan agama
HASIL PEMBELAJARANSelepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menerangkan maksud Jahiliyah
b. Menghuraikan ciri-ciri masyarakat Arab Jahiliyah
c. Merasionalkan masyarakat Arab Jahiliyah berpegang teguh kepada sistem kabilah.
KEMAHIRAN KBKKMembuat Kesimpulan
KAEDAH/AKTIVITIPerbincangan - Ciri-ciri masyarakat Jahiliyah
NILAI/UNSUR PATRIOTISMEBersemangat Kekitaan iaitu semangat bermasyarakat
KONSEP/ISTILAHJahiliyah
Asabiyah
Kabilah
Syeikh
REFLEKSIPengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

HARISELASA - (Latihan dan nota)
TARIKH30 MAC 2010
KELAS4K7
TEMATAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA
TAJUK/BAB8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah
a. Masyarakat Arab Jahiliyah
- Ciri-ciri dari aspek sosial, nilai-nilai hidup, organisasi politik dan kepercayaan agama
HASIL PEMBELAJARANSelepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menerangkan maksud Jahiliyah
b. Menghuraikan ciri-ciri masyarakat Jahiliyah
c. Merasionalkan masyarakat Arab Jahiliyah berpegang teguh kepada sistem kabilah.
KEMAHIRAN KBKKMembuat Kesimpulan
KAEDAH/AKTIVITIPerbincangan - Ciri-ciri masyarakat Jahiliyah
NILAI/UNSUR PATRIOTISMEBersemangat Kekitaan iaitu semangat bermasyarakat
KONSEP/ISTILAHJahiliyah
Asabiyah
Kabilah
Syeikh
REFLEKSIPengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

HARIRABU - (Latihan dan nota)
TARIKH31 MAC 2010
KELAS4K6, 4K5 dan 4K8
TEMATAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA
TAJUK/BAB8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah
a. Masyarakat Arab Jahiliyah
- Ciri-ciri dari aspek sosial, nilai-nilai hidup, organisasi politik dan kepercayaan agama
HASIL PEMBELAJARANSelepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menerangkan maksud Jahiliyah
b. Menghuraikan ciri-ciri masyarakat Arab Jahiliyah
c. Merasionalkan masyarakat Arab Jahiliyah berpegang teguh kepada sistem kabilah.
KEMAHIRAN KBKKMembuat Kesimpulan
KAEDAH/AKTIVITIPerbincangan - Ciri-ciri masyarakat Jahiliyah
NILAI/UNSUR PATRIOTISMEBersemangat Kekitaan iaitu semangat bermasyarakat
KONSEP/ISTILAHJahiliyah
Asabiyah
Kabilah
Syeikh
REFLEKSIPengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang


HARIKHAMIS - (Perbincangan Jawapan latihan)
TARIKH01 APRIL 2010
KELAS4K6, 4K7 dan 4K8
TEMATAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA
TAJUK/BAB8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah
a. Masyarakat Arab Jahiliyah
- Ciri-ciri dari aspek sosial, nilai-nilai hidup, organisasi politik dan kepercayaan agama
HASIL PEMBELAJARANSelepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menerangkan maksud Jahiliyah
b. Menghuraikan ciri-ciri masyarakat Arab Jahiliyah
c. Merasionalkan masyarakat Arab Jahiliyah berpegang teguh kepada sistem kabilah.
KEMAHIRAN KBKKMembuat Kesimpulan
KAEDAH/AKTIVITIPerbincangan - Ciri-ciri masyarakat Jahiliyah
NILAI/UNSUR PATRIOTISMEBersemangat Kekitaan iaitu semangat bermasyarakat
KONSEP/ISTILAHJahiliyah
Asabiyah
Kabilah
Syeikh
REFLEKSIPengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

JUMAAT
2 APRIL 2010

CUTI GOOD FRIDAY

MINGGU 12 (22/3/10-27/3/10)

MINGGU 12 (22 MAC 2010 - 27 MAC 2010)

HARI ISNIN
TARIKH 22 MAC 2010
KELAS 4K6, 4K7 dan 4K8
MATAPELAJARAN SEJARAH
AKTIVITI PEMBETULAN UJIAN PERTENGAHAN SEMESTER SATU
a) Bahagian A: Objektif (20 soalan)
b) Bahagian B: Soalan Struktur
OBJEKTIF Selepas sesi pembetulan para pelajar dapat membetulkan kesilapan yang dilakukan semasa menjawab soalan ujian yang lepas
BBM Kertas Ujian dan Buku Latihan
REFLEKSI Para pelajar dapat membuat pembetulan mengikut format SPM yang betul

HARI SELASA
TARIKH 23 MAC 2010
KELAS 4K5
MATAPELAJARAN SEJARAH
AKTIVITI PEMBETULAN UJIAN PERTENGAHAN SEMESTER SATU
a) Bahagian A: Objektif (20 soalan)
b) Bahagian B: Soalan Struktur
OBJEKTIF Selepas sesi pembetulan para pelajar dapat membetulkan kesilapan yang dilakukan semasa menjawab soalan ujian yang lepas
BBM Kertas Ujian dan Buku Latihan
REFLEKSI Para pelajar dapat membuat pembetulan mengikut format SPM yang betul

HARI SELASA
TARIKH 23 MAC 2010
KELAS 4K7
MATAPELAJARAN SEJARAH
AKTIVITI PEMBETULAN UJIAN PERTENGAHAN SEMESTER SATU
a) Bahagian A: Objektif (20 soalan)
b) Bahagian B: Soalan Struktur
OBJEKTIF Selepas sesi pembetulan para pelajar dapat membetulkan kesilapan yang dilakukan semasa menjawab soalan ujian yang lepas
BBM Kertas Ujian dan Buku Latihan
REFLEKSI Para pelajar dapat membuat pembetulan mengikut format SPM yang betul

HARI RABU
TARIKH 24 MAC 2010
KELAS 4K6, 4K5 dan 4K8
MATAPELAJARAN SEJARAH
AKTIVITI PEMBETULAN UJIAN PERTENGAHAN SEMESTER SATU
a) Bahagian A: Objektif (20 soalan)
b) Bahagian B: Soalan Struktur
OBJEKTIF Selepas sesi pembetulan para pelajar dapat membetulkan kesilapan yang dilakukan semasa menjawab soalan ujian yang lepas
BBM Kertas Ujian dan Buku Latihan
REFLEKSI Para pelajar dapat membuat pembetulan mengikut format SPM yang betul

HARIKHAMIS
TARIKH25 MAC 2010
KELAS4K8, 4K7 dan 4K6
TEMATamadun Awal Manusia
BABBab 3: Tamadun Awal Asia Tenggara
b) Pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam kerajaan Awal
- Kesenian dan Kesusasteraan
HASIL PEMBELAJARANSelepas mempelajarai tajuk ini, para pelajar dapat:
i) Menyatakan cara kedatangan agama Hindu dan Buddha ke Asia Tenggara
ii) Menghuraikan pengaruh Hindu-Buddha dalam pemerintahan dan pentadbiran
KEMAHIRAN KBKKMengenal pasti fakta, membanding dan membezakan
KAEDAH/AKTIVITIBersoal jawab
NILAI/UNSUR PATRIOTISMEKeunggulan Warisan Bangsa.
Menghargai dan memelihara warisan bangsa
KONSEP/ISTILAHKosmos
Devaraja
Kesenian
Monumen
Candi
REFLEKSIPengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

HARIJUMAAT
TARIKH26 MAC 2010
KELAS4K5
TEMATamadun Awal Manusia
BABBab 3: Tamadun Awal Asia Tenggara
b) Pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam kerajaan Awal
- Kesenian dan Kesusasteraan
HASIL PEMBELAJARANSelepas mempelajarai tajuk ini, para pelajar dapat:
i) Menyatakan cara kedatangan agama Hindu dan Buddha ke Asia Tenggara
ii) Menghuraikan pengaruh Hindu-Buddha dalam pemerintahan dan pentadbiran
KEMAHIRAN KBKKMengenal pasti fakta, membanding dan membezakan
KAEDAH/AKTIVITIBersoal jawab
NILAI/UNSUR PATRIOTISMEKeunggulan Warisan Bangsa.
Menghargai dan memelihara warisan bangsa
KONSEP/ISTILAHKosmos
Devaraja
Kesenian
Monumen
Candi
REFLEKSIPengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

HARISABTU (JADUAL - KHAMIS)
TARIKH25 MAC 2010
KELAS4K8, 4K7 dan 4K6
TEMATamadun Awal Manusia - (Latihan dan Nota)
BABBab 3: Tamadun Awal Asia Tenggara
b) Pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam kerajaan Awal
- Kesenian dan Kesusasteraan
HASIL PEMBELAJARANSelepas mempelajarai tajuk ini, para pelajar dapat:
i) Menyatakan cara kedatangan agama Hindu dan Buddha ke Asia Tenggara
ii) Menghuraikan pengaruh Hindu-Buddha dalam pemerintahan dan pentadbiran
KEMAHIRAN KBKKMengenal pasti fakta, membanding dan membezakan
KAEDAH/AKTIVITIBersoal jawab
NILAI/UNSUR PATRIOTISMEKeunggulan Warisan Bangsa.
Menghargai dan memelihara warisan bangsa
KONSEP/ISTILAHKosmos
Devaraja
Kesenian
Monumen
Candi
REFLEKSIPengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang