HARI | ISNIN - (Penerangan) |
TARIKH | 29 MAC 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
TAJUK/BAB | 8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah a. Masyarakat Arab Jahiliyah - Ciri-ciri dari aspek sosial, nilai-nilai hidup, organisasi politik dan kepercayaan agama |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menerangkan maksud Jahiliyah b. Menghuraikan ciri-ciri masyarakat Arab Jahiliyah c. Merasionalkan masyarakat Arab Jahiliyah berpegang teguh kepada sistem kabilah. |
KEMAHIRAN KBKK | Membuat Kesimpulan |
KAEDAH/AKTIVITI | Perbincangan - Ciri-ciri masyarakat Jahiliyah |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersemangat Kekitaan iaitu semangat bermasyarakat |
KONSEP/ISTILAH | Jahiliyah Asabiyah Kabilah Syeikh |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
HARI | SELASA - (Penerangan) |
TARIKH | 30 MAC 2010 |
KELAS | 4K5 |
MA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
TAJUK/BAB | 8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah a. Masyarakat Arab Jahiliyah - Ciri-ciri dari aspek sosial, nilai-nilai hidup, organisasi politik dan kepercayaan agama |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menerangkan maksud Jahiliyah b. Menghuraikan ciri-ciri masyarakat Arab Jahiliyah c. Merasionalkan masyarakat Arab Jahiliyah berpegang teguh kepada sistem kabilah. |
KEMAHIRAN KBKK | Membuat Kesimpulan |
KAEDAH/AKTIVITI | Perbincangan - Ciri-ciri masyarakat Jahiliyah |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersemangat Kekitaan iaitu semangat bermasyarakat |
KONSEP/ISTILAH | Jahiliyah Asabiyah Kabilah Syeikh |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
HARI | SELASA - (Latihan dan nota) |
TARIKH | 30 MAC 2010 |
KELAS | 4K7 |
TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
TAJUK/BAB | 8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah a. Masyarakat Arab Jahiliyah - Ciri-ciri dari aspek sosial, nilai-nilai hidup, organisasi politik dan kepercayaan agama |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menerangkan maksud Jahiliyah b. Menghuraikan ciri-ciri masyarakat Jahiliyah c. Merasionalkan masyarakat Arab Jahiliyah berpegang teguh kepada sistem kabilah. |
KEMAHIRAN KBKK | Membuat Kesimpulan |
KAEDAH/AKTIVITI | Perbincangan - Ciri-ciri masyarakat Jahiliyah |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersemangat Kekitaan iaitu semangat bermasyarakat |
KONSEP/ISTILAH | Jahiliyah Asabiyah Kabilah Syeikh |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
HARI | RABU - (Latihan dan nota) |
TARIKH | 31 MAC 2010 |
KELAS | 4K6, 4K5 dan 4K8 |
TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
TAJUK/BAB | 8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah a. Masyarakat Arab Jahiliyah - Ciri-ciri dari aspek sosial, nilai-nilai hidup, organisasi politik dan kepercayaan agama |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menerangkan maksud Jahiliyah b. Menghuraikan ciri-ciri masyarakat Arab Jahiliyah c. Merasionalkan masyarakat Arab Jahiliyah berpegang teguh kepada sistem kabilah. |
KEMAHIRAN KBKK | Membuat Kesimpulan |
KAEDAH/AKTIVITI | Perbincangan - Ciri-ciri masyarakat Jahiliyah |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersemangat Kekitaan iaitu semangat bermasyarakat |
KONSEP/ISTILAH | Jahiliyah Asabiyah Kabilah Syeikh |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
HARI | KHAMIS - (Perbincangan Jawapan latihan) |
TARIKH | 01 APRIL 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
TAJUK/BAB | 8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah a. Masyarakat Arab Jahiliyah - Ciri-ciri dari aspek sosial, nilai-nilai hidup, organisasi politik dan kepercayaan agama |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menerangkan maksud Jahiliyah b. Menghuraikan ciri-ciri masyarakat Arab Jahiliyah c. Merasionalkan masyarakat Arab Jahiliyah berpegang teguh kepada sistem kabilah. |
KEMAHIRAN KBKK | Membuat Kesimpulan |
KAEDAH/AKTIVITI | Perbincangan - Ciri-ciri masyarakat Jahiliyah |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersemangat Kekitaan iaitu semangat bermasyarakat |
KONSEP/ISTILAH | Jahiliyah Asabiyah Kabilah Syeikh |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
JUMAAT
2 APRIL 2010
2 APRIL 2010
CUTI GOOD FRIDAY