HARI ISNIN
TARIKH 8 MAC 2010
SUBJEK SEJARAH
KELAS 4K6, 4K7 dan 4K8
AKTIVITI UJIAN PERTENGAHAN SEMESTER SATU
Tajuk : BAB 1 & BAB 2
Bentuk Soalan: Objektif - 20 soalan
Struktur - 1 soalan
Esei - pilih 1 dari 2 soalan
OBJEKTIF Selepas menduduki ujian, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari.
BBM Kertas Ujian Sejarah Pertengahan Semester Satu
REFLEKSI Para pelajar dapat menjawab soalan yang diberi.
HARI SELASA
TARIKH 9 MAC 2010
SUBJEK SEJARAH
KELAS 4K7 dan 4K5
AKTIVITI UJIAN PERTENGAHAN SEMESTER SATU
Tajuk : BAB 1 & BAB 2
Bentuk Soalan: Objektif - 20 soalan
Struktur - 1 soalan
Esei - pilih 1 dari 2 soalan
OBJEKTIF Selepas menduduki ujian, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari.
BBM KERTAS UJIAN SEJARAH PERTENGAHAN SEMESTER SATU
REFLEKSI Para pelajar dapat menjawab soalan yang diberi.
RABU HINGGA KHAMIS
10 MAC - 12 MAC
TEMASYA HARI SUKAN SEKOLAH
http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html
Selasa, 9 Mac 2010
RPH MINGGU 8 DAN 9
MINGGU 8 (22 FEBRUARI - 26 FEBRUARI 2010)
MINGGU 9 (1 MAC - 5 MAC 2010)
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 22 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 & 4K8 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA TAJUK: a) Bentuk dan ciri-ciri kerajaan awal i) Kerajaan Agraria (Kerajaan Angkor) - pertanian sara diri - mengumpul hasil hutan - perdagangan |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat a)Menyenaraikan ciri-ciri kerajaan agraria b)Menyatakan bentuk-bentuk kerajaan awal di Asia Tenggara |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan kerajaan agraria (pertanian) dan maritim (laut) |
KBKK | Perbincangan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Berbangga dengan aset negara dengan memanfaatkan kurniaan Tuhan |
KONSEP/ISTILAH | 1. Maritim 2. Kerajaan Agraria 3. Kerajaan Maritim |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | SELASA |
TARIKH | 23 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K5 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA TAJUK: a) Bentuk dan ciri-ciri kerajaan awal i) Kerajaan Agraria (Kerajaan Angkor) - pertanian sara diri - mengumpul hasil hutan - perdagangan |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat a)Menyenaraikan ciri-ciri kerajaan agraria b)Menyatakan bentuk-bentuk kerajaan awal di Asia Tenggara |
AKTIVITI/KAEDAH | Pengurusan grafik: Membandingkan kerajaan agraria (pertanian) dan maritim (laut) |
KBKK | Perbincangan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Berbangga dengan aset negara dengan memanfaatkan kurniaan Tuhan |
KONSEP/ISTILAH | 1. Maritim 2. Kerajaan Agraria 3. Kerajaan Maritim |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | SELASA |
TARIKH | 23 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K7 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA TAJUK: a) Bentuk dan ciri-ciri kerajaan awal ii) Kerajaan Maritim (Kerajaan Srivijaya) - pedagangan - menangkap ikan dan mengumpul hasil laut - ahli pelayaran - peranan pelabuhan awal |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat a)Menyenaraikan ciri-ciri kerajaan maritim b)membincangkan aspek saling brgantung antara kerajaan Agraria dan kerajaan Maritim c) Menghubungkaitkan kedudukan geografi kerajaan Angkor dan Srivijaya dengan kegiatan ekonomi |
KAEDAH/AKTIVITI | Perbincangan (Kumpulan): Contoh Kerajaan Maritim dan Kerajaan Agraria |
KBKK | Perbincangan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Kepimpinan berwibawa membentuk kedaulatan negara dengan bersikap kepimpinan cemerlang |
KONSEP/ISTILAH | 1. Maritim 2. Kerajaan Agraria 3. Kerajaan Maritim |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | RABU |
TARIKH | 24 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K5, 4K6 dan 4K8 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA TAJUK: a) Bentuk dan ciri-ciri kerajaan awal ii) Kerajaan Maritim (Kerajaan Srivijaya) - pedagangan - menangkap ikan dan mengumpul hasil laut - ahli pelayaran - peranan pelabuhan awal |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat a)Menyenaraikan ciri-ciri kerajaan maritim b)membincangkan aspek saling brgantung antara kerajaan Agraria dan kerajaan Maritim c) Menghubungkaitkan kedudukan geografi kerajaan Angkor dan Srivijaya dengan kegiatan ekonomi |
KAEDAH/AKTIVITI | Perbincangan (Kumpulan): Contoh Kerajaan Maritim dan Kerajaan Agraria |
KBKK | Perbincangan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Kepimpinan berwibawa membentuk kedaulatan negara dengan bersikap kepimpinan cemerlang |
KONSEP/ISTILAH | 1. Maritim 2. Kerajaan Agraria 3. Kerajaan Maritim |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 25 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA TAJUK: b) Pengaruh agama Hindu dan Buddha i) Sistem pemerintahan dan pentandbiran - Institusi Beraja ii) Kesenian dan kesusasteraan - pembinaan candi - Kepentingan bahasa sanskrit |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat a) Memahami pengaruh agama Hindu dan Buddha dalam kerajaan awal di Asia Tenggara b) Menyatakan pengaruh Hindu-Buddha dalam kerajaan awal di Asia Tenggara c) Menghuraikan pengaruh Hindu-Buddha dalam pemerintahan dan pentadbiran |
KAEDAH/AKTIVITI | Kajian Buku Teks: Pengaruh agama Hindu dan Buddha dalam sistem pentadbiran |
KBKK | Menghuraikan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Keunggulan warisan bangsa dengan menghargai dan memelihara warisan bangsa |
KONSEP/ISTILAH | 1. Orde 2. Kosmos 3. Devaraja 4. Candi 5. Monumen 6. Stupa |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
CUTI MAULIDUR RASUL |
MINGGU 9 (1 MAC - 5 MAC 2010)
CUTI SAKIT (1-5 MAC 2010) |
Langgan:
Catatan (Atom)