27 SEPTEMBER 2010 - 01 OKTOBER 2010
| HARI | ISNIN |
| TARIKH | 27 SEPTEMBER 2010 |
| KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
| TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
| TAJUK/BAB | BAB 8: PEMBAHARUAN DAN PENGARUH ISLAM DI MALAYSIA SEBELUM KEDATANGAN BARAT c) Ekonomi * Perdagangan * Mata Wang * Percukaian |
| HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menyatakan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi. b. Mengklasifikasikan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi.. c. Menghuraikan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi. |
| KEMAHIRAN KBKK | Mengumpul dan mengelaskan maklumat |
| KAEDAH/AKTIVITI | Perbincangan dalam kumpulan |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam |
| KONSEP/ISTILAH | Mata wang Khalifatul Mukminin Laksamana Rempah ratus Bastardos, soldos, dinheiros |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
| HARI | SELASA |
| TARIKH | 28 SEPTEMBER 2010 |
| KELAS | 4K5 |
| MATAPELAJARAN | SEJARAH |
| TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
| TAJUK/BAB | BAB 8: PEMBAHARUAN DAN PENGARUH ISLAM DI MALAYSIA SEBELUM KEDATANGAN BARAT c) Ekonomi * Perdagangan * Mata Wang * Percukaian |
| HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menyatakan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi. b. Mengklasifikasikan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi.. c. Menghuraikan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi. |
| KEMAHIRAN KBKK | Mengumpul dan mengelaskan maklumat |
| KAEDAH/AKTIVITI | Perbincangan dalam kumpulan |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam |
| KONSEP/ISTILAH | Renaissance Reformation Zaman Feudal Piramid Empayar |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan |
| HARI | SELASA |
| TARIKH | 28 SEPTEMBER 2010 |
| KELAS | 4K7 |
| MATAPELAJARAN | SEJARAH |
| TAJUK | BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH DAN KESANNYA EKONOMI NEGARA a) Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah * Zaman Gelap * Renaissance * Reformation |
| HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mengulangkaji tajuk ini, para pelajar dapat a) Menyatakan keadaan masyarakat Eropah pada Zaman Gelap b) Menyatakan perubahan-perubahan yang berlaku dalam masyarakat Eropah selepas Zaman Gelap c) Menyatakan maksud dan kesan-kesan Reinaissance dan Reformation |
| KAEDAH/AKTIVITI | Mengenal pasti fakta |
| KBKK | Pengurusan grafik - perbandingan ciri-ciri masyarakat Eropah Zaman Feudal dengan zaman Renaissance. |
| KONSEP/ISTILAH | Renaissance Reformation Zaman Feudal Piramid Empayar |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mengkagumi aspek sosiobudaya pelbagai masyarakat di Malaysia |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan |
| HARI | RABU |
| TARIKH | 22 SEPTEMBER 2010 |
| KELAS | 4K6, 4K5 dan 4K8 |
| CATATAN | CRK |
| HARI | KHAMIS |
| TARIKH | 23 SEPTEMBER 2010 |
| KELAS | 4K8, 4K7 dan 4K8 |
| MATAPELAJARAN | SEJARAH |
| TAJUK | BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH DAN KESANNYA EKONOMI NEGARA a) Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah * Zaman Gelap * Renaissance * Reformation |
| HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mengulangkaji tajuk ini, para pelajar dapat a) Menyatakan keadaan masyarakat Eropah pada Zaman Gelap b) Menyatakan perubahan-perubahan yang berlaku dalam masyarakat Eropah selepas Zaman Gelap c) Menyatakan maksud dan kesan-kesan Reinaissance dan Reformation |
| KBKK | Mengumpul dan mengelaskan |
| AKTIVITI/KAEDAH | Pengurusan grafik - perbandingan ciri-ciri masyarakat Eropah Zaman Feudal dengan zaman Renaissance. |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mengkagumi aspek sosiobudaya pelbagai masyarakat di Malaysia |
| KONSEP/ISTILAH | Renaissance Reformation Zaman Feudal Piramid Empayar |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan |
| HARI | JUMAAT |
| TARIKH | 24 SEPTEMBER 2010 |
| KELAS | 4K5 |
| MATAPELAJARAN | SEJARAH |
| TAJUK/BAB | BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH DAN KESANNYA EKONOMI NEGARA a) Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah * Zaman Gelap * Renaissance * Reformation |
| HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mengulangkaji tajuk ini, para pelajar dapat a) Menyatakan pengaruh Islam dalam aspek sosiobudaya b) Mengklasifikasikan pengaruh Islam dalam aspek sosiobudaya |
| KEMAHIRAN KBKK | Mengumpul fakta dan maklumat |
| KAEDAH/AKTIVITI | Perbincangan tentang sosiobudaya masyarakat Melayu |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mengkagumi aspek sosiobudaya pelbagai masyarakat di Malaysia |
| KONSEP/ISTILAH | Renaissance Reformation Zaman Feudal Piramid Empayar |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
MINGGU 40
05 OKTOBER 2010 - 09 OKTOBER 2010
| HARI | ISNIN |
| TARIKH | 05 OKTOBER 2010 |
| KELAS | 4K6, 4K7 & 4K8 |
| AKTIVITI | PEPERIKSAAN UMUM PMR 2010 |
| CATATAN | * Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar |
| HARI | SELASA |
| TARIKH | 6 OKTOBER 2010 |
| KELAS | 4K5 & 4K7 |
| AKTIVITI | PEPERIKSAAN UMUM PMR 2010 |
| CATATAN | * Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar |
| HARI | RABU |
| TARIKH | 7 OKTOBER 2010 |
| KELAS | 4K5, 4K6 & 4K8 |
| AKTIVITI | PEPERIKSAAN UMUM PMR 2010 |
| CATATAN | * Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar |
| HARI | KHAMIS |
| TARIKH | 8 OKTOBER 2010 |
| KELAS | 4K7, 4K8 & 4K6 |
| AKTIVITI | PEPERIKSAAN UMUM PMR 2010 |
| CATATAN | * Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar |
| HARI | JUMAAT |
| TARIKH | 9 OKTOBER 2010 |
| KELAS | 4K5 & 4K1 |
| AKTIVITI | PEPERIKSAAN UMUM PMR 2010 |
| CATATAN | * Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar |