27 SEPTEMBER 2010 - 01 OKTOBER 2010
HARI | ISNIN |
TARIKH | 27 SEPTEMBER 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
TAJUK/BAB | BAB 8: PEMBAHARUAN DAN PENGARUH ISLAM DI MALAYSIA SEBELUM KEDATANGAN BARAT c) Ekonomi * Perdagangan * Mata Wang * Percukaian |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menyatakan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi. b. Mengklasifikasikan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi.. c. Menghuraikan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi. |
KEMAHIRAN KBKK | Mengumpul dan mengelaskan maklumat |
KAEDAH/AKTIVITI | Perbincangan dalam kumpulan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam |
KONSEP/ISTILAH | Mata wang Khalifatul Mukminin Laksamana Rempah ratus Bastardos, soldos, dinheiros |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
HARI | SELASA |
TARIKH | 28 SEPTEMBER 2010 |
KELAS | 4K5 |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
TAJUK/BAB | BAB 8: PEMBAHARUAN DAN PENGARUH ISLAM DI MALAYSIA SEBELUM KEDATANGAN BARAT c) Ekonomi * Perdagangan * Mata Wang * Percukaian |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menyatakan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi. b. Mengklasifikasikan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi.. c. Menghuraikan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi. |
KEMAHIRAN KBKK | Mengumpul dan mengelaskan maklumat |
KAEDAH/AKTIVITI | Perbincangan dalam kumpulan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam |
KONSEP/ISTILAH | Renaissance Reformation Zaman Feudal Piramid Empayar |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan |
HARI | SELASA |
TARIKH | 28 SEPTEMBER 2010 |
KELAS | 4K7 |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH DAN KESANNYA EKONOMI NEGARA a) Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah * Zaman Gelap * Renaissance * Reformation |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mengulangkaji tajuk ini, para pelajar dapat a) Menyatakan keadaan masyarakat Eropah pada Zaman Gelap b) Menyatakan perubahan-perubahan yang berlaku dalam masyarakat Eropah selepas Zaman Gelap c) Menyatakan maksud dan kesan-kesan Reinaissance dan Reformation |
KAEDAH/AKTIVITI | Mengenal pasti fakta |
KBKK | Pengurusan grafik - perbandingan ciri-ciri masyarakat Eropah Zaman Feudal dengan zaman Renaissance. |
KONSEP/ISTILAH | Renaissance Reformation Zaman Feudal Piramid Empayar |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mengkagumi aspek sosiobudaya pelbagai masyarakat di Malaysia |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan |
HARI | RABU |
TARIKH | 22 SEPTEMBER 2010 |
KELAS | 4K6, 4K5 dan 4K8 |
CATATAN | CRK |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 23 SEPTEMBER 2010 |
KELAS | 4K8, 4K7 dan 4K8 |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH DAN KESANNYA EKONOMI NEGARA a) Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah * Zaman Gelap * Renaissance * Reformation |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mengulangkaji tajuk ini, para pelajar dapat a) Menyatakan keadaan masyarakat Eropah pada Zaman Gelap b) Menyatakan perubahan-perubahan yang berlaku dalam masyarakat Eropah selepas Zaman Gelap c) Menyatakan maksud dan kesan-kesan Reinaissance dan Reformation |
KBKK | Mengumpul dan mengelaskan |
AKTIVITI/KAEDAH | Pengurusan grafik - perbandingan ciri-ciri masyarakat Eropah Zaman Feudal dengan zaman Renaissance. |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mengkagumi aspek sosiobudaya pelbagai masyarakat di Malaysia |
KONSEP/ISTILAH | Renaissance Reformation Zaman Feudal Piramid Empayar |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 24 SEPTEMBER 2010 |
KELAS | 4K5 |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK/BAB | BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH DAN KESANNYA EKONOMI NEGARA a) Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah * Zaman Gelap * Renaissance * Reformation |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mengulangkaji tajuk ini, para pelajar dapat a) Menyatakan pengaruh Islam dalam aspek sosiobudaya b) Mengklasifikasikan pengaruh Islam dalam aspek sosiobudaya |
KEMAHIRAN KBKK | Mengumpul fakta dan maklumat |
KAEDAH/AKTIVITI | Perbincangan tentang sosiobudaya masyarakat Melayu |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mengkagumi aspek sosiobudaya pelbagai masyarakat di Malaysia |
KONSEP/ISTILAH | Renaissance Reformation Zaman Feudal Piramid Empayar |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
MINGGU 40
05 OKTOBER 2010 - 09 OKTOBER 2010
HARI | ISNIN |
TARIKH | 05 OKTOBER 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 & 4K8 |
AKTIVITI | PEPERIKSAAN UMUM PMR 2010 |
CATATAN | * Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar |
HARI | SELASA |
TARIKH | 6 OKTOBER 2010 |
KELAS | 4K5 & 4K7 |
AKTIVITI | PEPERIKSAAN UMUM PMR 2010 |
CATATAN | * Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar |
HARI | RABU |
TARIKH | 7 OKTOBER 2010 |
KELAS | 4K5, 4K6 & 4K8 |
AKTIVITI | PEPERIKSAAN UMUM PMR 2010 |
CATATAN | * Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 8 OKTOBER 2010 |
KELAS | 4K7, 4K8 & 4K6 |
AKTIVITI | PEPERIKSAAN UMUM PMR 2010 |
CATATAN | * Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 9 OKTOBER 2010 |
KELAS | 4K5 & 4K1 |
AKTIVITI | PEPERIKSAAN UMUM PMR 2010 |
CATATAN | * Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar |