MINGGU 5
30 JANUARI hingga 03 FEBRUARI 2012
ISNIN – 30 JANUARI 2012
KELAS | 5K3 / 5S3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0705-0815 / 1205-1240 |
JUM. PELAJAR | 16 orang / 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.4 BERTANGGUNGJAWAB |
TAJUK | PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab b) merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Patuh kepada perancangan yang dibuat |
TEKNIK | Bersoal jawab |
BBM | Buku Teks m/s 23 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH |
KELAS | 5K7 |
MASA | 0815-0925 |
JUMLAH PELAJAR | 32 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA - Latihan dan nota *sambungan* |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
SELASA – 31 JANUARI 2012
KELAS | 5K8 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0945-1055 |
JUM. PELAJAR | 22 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.4 BERTANGGUNGJAWAB |
TAJUK | PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab b) merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Patuh kepada perancangan yang dibuat |
TEKNIK | Bersoal jawab |
BBM | Buku Teks m/s 23 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH |
KELAS | 5K6 |
MASA | 0815-0925 |
JUMLAH PELAJAR | 36 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA - Latihan dan nota *sambungan* |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
RABU – 01 FEBRUARI 2012
KELAS | 5MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.4 BERTANGGUNGJAWAB |
TAJUK | PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab b) merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Patuh kepada perancangan yang dibuat |
TEKNIK | Bersoal jawab |
BBM | Buku Teks m/s 23 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab |
CATATAN |
|
KELAS | 5K3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 1055-1205 |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.4 BERTANGGUNGJAWAB - Soalan Esei |
TAJUK | PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab b) merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Patuh kepada perancangan yang dibuat |
TEKNIK | Bersoaljawab |
BBM | Buku Aktiviti Pendidikan Moral |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar. |
CATATAN |
|
KHAMIS – 02 FEBRUARI 2012
KELAS | 5S3 / 5K8 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0705-0815 / 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 29 orang / 22 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.4 BERTANGGUNGJAWAB - Soalan Esei |
TAJUK | PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab b) merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Patuh kepada perancangan yang dibuat |
TEKNIK | Bersoaljawab |
BBM | Buku Aktiviti Pendidikan Moral |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar. |
CATATAN |
|
JUMAAT – 03 FEBRUARI 2012
KELAS | 5MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.4 BERTANGGUNGJAWAB - Soalan Esei |
TAJUK | PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab b) merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Patuh kepada perancangan yang dibuat |
TEKNIK | Bersoaljawab |
BBM | Buku Aktiviti Pendidikan Moral |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar. |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH |
KELAS | 5K8 |
MASA | 0940-1040 |
JUMLAH PELAJAR | 22 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun India dan China, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Keharmonian dan kesejahteraan dengan mematuhi peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan. |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |