http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Rabu, 1 Februari 2012

MINGGU 05 (30/01/12-03/02/12)

MINGGU 5

30 JANUARI hingga 03 FEBRUARI 2012

ISNIN – 30 JANUARI 2012

KELAS

5K3 / 5S3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0705-0815 / 1205-1240

JUM. PELAJAR

16 orang / 28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.4 BERTANGGUNGJAWAB

TAJUK

PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab

b) merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Patuh kepada perancangan yang dibuat

TEKNIK

Bersoal jawab

BBM

Buku Teks m/s 23

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH

KELAS

5K7

MASA

0815-0925

JUMLAH PELAJAR

32 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan Tamadun
a) India dan China

- Latihan dan nota *sambungan*

OBJEKTIF

Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat:
i) menganalisis peningkatan tamadun India dan China.
ii) membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun India dan China

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Menganalisis

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

SELASA – 31 JANUARI 2012

KELAS

5K8

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0945-1055

JUM. PELAJAR

22 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.4 BERTANGGUNGJAWAB

TAJUK

PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab

b) merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Patuh kepada perancangan yang dibuat

TEKNIK

Bersoal jawab

BBM

Buku Teks m/s 23

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH

KELAS

5K6

MASA

0815-0925

JUMLAH PELAJAR

36 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan Tamadun
a) India dan China

- Latihan dan nota *sambungan*

OBJEKTIF

Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat:
i) menganalisis peningkatan tamadun India dan China.
ii) membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun India dan China

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Menganalisis

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang


RABU – 01 FEBRUARI 2012

KELAS

5MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0815-0925

JUM. PELAJAR

16 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.4 BERTANGGUNGJAWAB

TAJUK

PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab

b) merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Patuh kepada perancangan yang dibuat

TEKNIK

Bersoal jawab

BBM

Buku Teks m/s 23

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab

CATATAN

KELAS

5K3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

1055-1205

JUM. PELAJAR

28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.4 BERTANGGUNGJAWAB - Soalan Esei

TAJUK

PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab

b) merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Patuh kepada perancangan yang dibuat

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku Aktiviti Pendidikan Moral

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar.

CATATAN

KHAMIS – 02 FEBRUARI 2012

KELAS

5S3 / 5K8

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0705-0815 / 0815-0925

JUM. PELAJAR

29 orang / 22 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.4 BERTANGGUNGJAWAB - Soalan Esei

TAJUK

PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab

b) merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Patuh kepada perancangan yang dibuat

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku Aktiviti Pendidikan Moral

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar.

CATATAN

JUMAAT – 03 FEBRUARI 2012

KELAS

5MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0815-0925

JUM. PELAJAR

16 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.4 BERTANGGUNGJAWAB - Soalan Esei

TAJUK

PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab

b) merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Patuh kepada perancangan yang dibuat

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku Aktiviti Pendidikan Moral

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar.

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH

KELAS

5K8

MASA

0940-1040

JUMLAH PELAJAR

22 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun
a) India dan China
-
Latihan dan nota *sambungan*

OBJEKTIF

Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat
a)Menyenaraikan sumbangan Tamadun India dan China kepada masyarakat Tamadun masa kini.
b)Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-India dan China

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun India dan China, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Menganalisis

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Keharmonian dan kesejahteraan dengan mematuhi peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan.

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang