MINGGU 2
09 JANUARI hingga 13 JANUARI 2012
ISNIN – 09 JANUARI 2012
KELAS | 5K3 / 5S3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0705-0815 / 1205-1240 |
JUM. PELAJAR | 16 orang / 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.2 AMANAH |
TAJUK | HINDARI RASUAH RAKYAT BERTUAH |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah. b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Jujur |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 07 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain. |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH |
KELAS | 5K7 |
MASA | 0815-0925 |
JUMLAH PELAJAR | 32 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
SELASA – 10 JANUARI 2012
KELAS | 5K8 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0945-1055 |
JUM. PELAJAR | 22 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.2 AMANAH |
TAJUK | HINDARI RASUAH RAKYAT BERTUAH |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah. b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Jujur |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 07 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain. |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH |
KELAS | 5K6 |
MASA | 0815-0925 |
JUMLAH PELAJAR | 36 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
RABU – 11 JANUARI 2012
KELAS | 5MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.2 AMANAH |
TAJUK | HINDARI RASUAH RAKYAT BERTUAH |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah. b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Jujur |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 07 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain. |
CATATAN |
|
KELAS | 5K3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 1055-1205 |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.2 AMANAH – Soalan Esei |
TAJUK | HINDARI RASUAH RAKYAT BERTUAH |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah. b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Jujur |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Aktiviti Pendidikan Moral |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar |
CATATAN |
|
KHAMIS – 12 JANUARI 2012
KELAS | 5S3 / 5K8 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0705-0815 / 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 29 orang / 22 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.2 AMANAH – Soalan Esei |
TAJUK | HINDARI RASUAH RAKYAT BERTUAH |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah. b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Jujur |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Aktiviti Pendidikan Moral |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar |
CATATAN | |
JUMAAT – 13 JANUARI 2012
KELAS | 5MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.2 AMANAH – Soalan Esei |
TAJUK | HINDARI RASUAH RAKYAT BERTUAH |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah. b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Jujur |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Aktiviti Pendidikan Moral |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH |
KELAS | 5K8 |
MASA | 0940-1040 |
JUMLAH PELAJAR | 22 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan