http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Rabu, 1 Februari 2012

MINGGU 02 (09/01/12-13/01/12)

MINGGU 2

09 JANUARI hingga 13 JANUARI 2012

ISNIN – 09 JANUARI 2012

KELAS

5K3 / 5S3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0705-0815 / 1205-1240

JUM. PELAJAR

16 orang / 28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.2 AMANAH

TAJUK

HINDARI RASUAH RAKYAT BERTUAH

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.

b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Jujur

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 07

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain.

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH

KELAS

5K7

MASA

0815-0925

JUMLAH PELAJAR

32 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan Tamadun
a) Yunani dan Rom

OBJEKTIF

Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat:
i) menganalisis peningkatan tamadun Yunani dan Rom .
ii) membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun Rom dan Yunani

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Menganalisis

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

SELASA – 10 JANUARI 2012

KELAS

5K8

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0945-1055

JUM. PELAJAR

22 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.2 AMANAH

TAJUK

HINDARI RASUAH RAKYAT BERTUAH

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.

b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Jujur

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 07

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain.

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH

KELAS

5K6

MASA

0815-0925

JUMLAH PELAJAR

36 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan Tamadun
a) Yunani dan Rom

OBJEKTIF

Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat:
i) menganalisis peningkatan tamadun Yunani dan Rom .
ii) membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun Rom dan Yunani

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Menganalisis

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang


RABU – 11 JANUARI 2012

KELAS

5MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0815-0925

JUM. PELAJAR

16 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.2 AMANAH

TAJUK

HINDARI RASUAH RAKYAT BERTUAH

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.

b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Jujur

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 07

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain.

CATATAN

KELAS

5K3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

1055-1205

JUM. PELAJAR

28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.2 AMANAH – Soalan Esei

TAJUK

HINDARI RASUAH RAKYAT BERTUAH

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.

b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Jujur

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Aktiviti Pendidikan Moral

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar

CATATAN

KHAMIS – 12 JANUARI 2012

KELAS

5S3 / 5K8

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0705-0815 / 0815-0925

JUM. PELAJAR

29 orang / 22 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.2 AMANAH – Soalan Esei

TAJUK

HINDARI RASUAH RAKYAT BERTUAH

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.

b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Jujur

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Aktiviti Pendidikan Moral

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar

CATATAN



JUMAAT – 13 JANUARI 2012

KELAS

5MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0815-0925

JUM. PELAJAR

16 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.2 AMANAH – Soalan Esei

TAJUK

HINDARI RASUAH RAKYAT BERTUAH

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.

b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Jujur

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Aktiviti Pendidikan Moral

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH

KELAS

5K8

MASA

0940-1040

JUMLAH PELAJAR

22 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan Tamadun
a) India dan China

OBJEKTIF

Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat:
i) menganalisis peningkatan tamadun India dan China.
ii) membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun India dan China

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Menganalisis

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan