http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Ahad, 11 Januari 2015

MINGGU 3 (12 JANUARI - 16 JANUARI 2015)



MINGGU 3
12 JANUARI hingga 16 JANUARI 2015

ISNIN – 12  JANUARI 2015

KELAS
4K5 dan 4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925 / 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
   orang /    orang
AKTIVITI
Sesi Pengenalan
BIDANG PEMBELAJARAN
Memperkenalkan tajuk dan nilai Pendidikan Moral
Bidang Pembelajaran 1 - 7
NILAI
36 nilai
TAJUK
36 tajuk yang perlu dipelajari
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar telah mempelajari semua 36 nilai sejak dari tingkatan 1.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  mengingati semula nilai-nilai yang telah dipelajari.
b)  menerima hakikat bahawa subjek Pendidikan Moral ada peperiksaan bertulis peringkat SPM
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Mengamalkan nilai-nilai murni
TEKNIK
Perbincangan
BBM

REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat _________________________
___________________________________________________
CATATAN
  • Pelajar belum ada buku teks
  • Suai kenal


KELAS
5K7
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
30 orang  
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.1  KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
TAJUK
BUAT BAIK DIBALAS BAIK
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai kewujudan Tuhan dan mematuhi segala suruhanNya
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  melaksanakan tanggungjawab kepada Tuhan.
b)  menerima kenyataan bahawa setiap tindakan yang dilakukan akan mendapat pembalasan daripada Tuhan
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada suruhanNya
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 02
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat _________________________
___________________________________________________
CATATAN
Tugas-tugas lain:
1.    Menjalankan tugas guru tingkatan 5K7
2.    Melantik Ketua Kelas dan Penolong Ketua Kelas 5K7
3.    Memberi Jadual Waktu 2015 untuk kelas 5K7
4.    Membina jadual bertugas untuk kebersihan kelas 5K7
5.    Menitik beratkan disiplin pelajar dari segi pakaian, ketrampilan, rambut dan sebagainya.


SELASA – 13  JANUARI 2015

KELAS
4K10
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
   orang
AKTIVITI
Sesi Pengenalan
BIDANG PEMBELAJARAN
Memperkenalkan tajuk dan nilai Pendidikan Moral
Bidang Pembelajaran 1 - 7
NILAI
36 nilai
TAJUK
36 tajuk yang perlu dipelajari
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar telah mempelajari semua 36 nilai sejak dari tingkatan 1.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  mengingati semula nilai-nilai yang telah dipelajari.
b)  menerima hakikat bahawa subjek Pendidikan Moral ada peperiksaan bertulis peringkat SPM
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Mengamalkan nilai-nilai murni
TEKNIK
Perbincangan
BBM

REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat _________________________
___________________________________________________
CATATAN
  • Pelajar belum ada buku teks
  • Suai kenal

KELAS
5K4
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
32 orang  
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.1  KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
TAJUK
BUAT BAIK DIBALAS BAIK
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai kewujudan Tuhan dan mematuhi segala suruhanNya
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  melaksanakan tanggungjawab kepada Tuhan.
b)  menerima kenyataan bahawa setiap tindakan yang dilakukan akan mendapat pembalasan daripada Tuhan
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada suruhanNya
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 02
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat _________________________
___________________________________________________
CATATAN
Tugas-tugas lain:
6.    Menjalankan tugas guru tingkatan 5K7
7.    Melantik Ketua Kelas dan Penolong Ketua Kelas 5K7
8.    Memberi Jadual Waktu 2015 untuk kelas 5K7
9.    Membina jadual bertugas untuk kebersihan kelas 5K7
10. Menitik beratkan disiplin pelajar dari segi pakaian, ketrampilan, rambut dan sebagainya.


RABU – 14 JANUARI 2015

KELAS
4K3 dan 4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815 / 0815 - 0925
JUM. PELAJAR
  orang  /    orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.1  KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
TAJUK
KESEJAHTERAAN ALAM TANGGUNGJAWAB BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai kebersihan alam adalah tanggungjawab bersama
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  melaksanakan tanggungjawab untuk menguruskan alam secara bijaksana.
b)  menerima hakikat bahawa manusia dipertanggungjawabkan menjaga dan melindungi alam dan penghuninya.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menjaga dan menghargai alam sekitar
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 03 - 05
REFLEKSI

CATATAN


KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH
TAJUK
HINDARI  RASUAH  RAKYAT   BERTUAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar
CATATAN


KHAMIS  – 15 JANUARI 2015

Kelas
5K7
Masa
0815 - 0925
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Konsep PSH
  • Ciri-ciri PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menerangkan konsep PSH untuk pembangunan Negara
  • Menjelaskan ciri-ciri PSH
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Menghasilkan peta minda tentang konsep dan ciri-ciri PSH
BBB
Buku Teks m/s 2-5
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan konsep dan menjelaskan ciri-ciri PSH


KELAS
5K4
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815
JUM. PELAJAR
32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH – Soalan Esei
TAJUK
HINDARI  RASUAH  RAKYAT   BERTUAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat
CATATAN


JUMAAT  – 16 JANUARI  2015

KELAS
4K10
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
  orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH
TAJUK
AMANAH  PEGANGAN  HIDUP  KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 11 - 14
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat
CATATAN


KELAS
5K7
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH
TAJUK
HINDARI  RASUAH  RAKYAT   BERTUAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat
CATATAN