http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Rabu, 17 April 2013

MINGGU 16 (15 APRIL - 19 APRIL 2013)


MINGGU 16

15 APRIL  hingga 19 APRIL 2013

 

ISNIN – 15 APRIL  2013

 

KELAS
5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.1  MENYAYANGI DAN MENGHARGAI ALAM SEKITAR
TAJUK
MANUSIA PENYELAMAT ALAM
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menyayangi dan menghargai alam sekitar untuk kepentingan bersama.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kewujudan pelbagai agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan yang bertanggungjawab untuk mencegah eksploitasi sumber alam yang berlebihan.
b) menyokong usaha-usaha murni yang dijalankan oleh pelbagai pihak untuk mencegah eksploitasi sumber alam yang berlebihan.
c) menyedari peranan sebagai penyelamat bumi.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Penghargaan
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 123 - 127
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat  menyokong usaha-usaha murni yang dijalankan oleh pelbagai pihak untuk mencegah eksploitasi sumber alam yang berlebihan.
CATATAN
 

 

 

Mata Pelajaran
PSK
Kelas
4K2
Bilangan Pelajar
31 orang
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 3 : Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Sumbangan terhadap Pembangunan Masyarakat melalui Penglibatan Aktif dalam Aktiviti Kemasyarakatan
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
Kemahiran Sivik
Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO
Nilai Sivik
Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi kerajaan dan NGO
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi kerajaan dan NGO

 

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
9 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.1  MENYAYANGI DAN MENGHARGAI ALAM SEKITAR
TAJUK
FLORA DAN FAUNA ANUGERA TUHAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menyayangi dan menghargai alam sekitar untuk kepentingan bersama.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menghargai alam sekitar
b) melaksanakan tanggungjawab memelihara dan memulihara alam sekitar
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Penghargaan
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 109 - 110
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat  menyatakan cara-cara untuk memelihara dan memulihara alam sekitar
CATATAN
 

 

SELASA – 16 APRIL  2013

 

KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.1  MENYAYANGI DAN MENGHARGAI ALAM SEKITAR
TAJUK
FLORA DAN FAUNA ANUGERA TUHAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menyayangi dan menghargai alam sekitar untuk kepentingan bersama.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menghargai alam sekitar
b) melaksanakan tanggungjawab memelihara dan memulihara alam sekitar
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Penghargaan
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 109 - 110
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat  menyatakan cara-cara untuk memelihara dan memulihara alam sekitar
CATATAN
 

 

KELAS
5K1
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.1  MENYAYANGI DAN MENGHARGAI ALAM SEKITAR
TAJUK
MANUSIA PENYELAMAT ALAM
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menyayangi dan menghargai alam sekitar untuk kepentingan bersama.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kewujudan pelbagai agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan yang bertanggungjawab untuk mencegah eksploitasi sumber alam yang berlebihan.
b) menyokong usaha-usaha murni yang dijalankan oleh pelbagai pihak untuk mencegah eksploitasi sumber alam yang berlebihan.
c) menyedari peranan sebagai penyelamat bumi.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Penghargaan
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 123 - 127
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat  menyokong usaha-usaha murni yang dijalankan oleh pelbagai pihak untuk mencegah eksploitasi sumber alam yang berlebihan.
CATATAN
 

 

RABU – 17 APRIL  2013

 

Mata Pelajaran
PSK
Kelas
4K4
Bilangan Pelajar
31 orang
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 3 : Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Sumbangan terhadap Pembangunan Masyarakat melalui Penglibatan Aktif dalam Aktiviti Kemasyarakatan
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
Kemahiran Sivik
Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO
Nilai Sivik
Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi kerajaan dan NGO
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi kerajaan dan NGO

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.2 KEHARMONIAN ANTARA MANUSIA DENGAN ALAM SEKITAR
TAJUK
FIKIR DAHULU SEBELUM BUANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui wujudnya keharmonian antara manusia dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menguruskan sisa buangan secara bijaksana secara kitar semula.
b)  menyedari kepentingan mengurangkan penggunaan bahan sumber, mengguna semula dan mengitar semula bahan terbuang.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Penerapan nilai tanggungjawab – terhadap alam sekitar
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 115 - 117
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan cara-cara menguruskan sisa-sisa buangan secara kitar semula.
CATATAN
 

 

 

KHAMIS  – 18 APRIL  2013

 

KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.2 KEHARMONIAN ANTARA MANUSIA DENGAN ALAM SEKITAR
TAJUK
FIKIR DAHULU SEBELUM BUANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui wujudnya keharmonian antara manusia dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menguruskan sisa buangan secara bijaksana secara kitar semula.
b)  menyedari kepentingan mengurangkan penggunaan bahan sumber, mengguna semula dan mengitar semula bahan terbuang.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Penerapan nilai tanggungjawab – terhadap alam sekitar
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 115 - 117
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan cara-cara menguruskan sisa-sisa buangan secara kitar semula.
CATATAN
 

 

 

JUMAAT  – 19 APRIL  2013

 

KELAS
5K1 / 5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang / 29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.2  KEHARMONIAN ANTARA MANUSIA DENGAN ALAM SEKITAR
TAJUK
BIJAKSANA MENGURUS ALAM
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga keharmonian bersama dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyokong usaha mengurus alam sekitar secara bijak
b)  menerima hakikat bahawa sumber alam yang tidak diurus dengan bijaksana akan mengakibatkan bencana alam
c)  menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sikap bertanggungjawab
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 132 -135
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik.
 
CATATAN