MINGGU 3
17 JANUARI hingga 22 JANUARI 2011
ISNIN – 17 JANUARI 2011
KELAS | 1H, 1I dan 1N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 2.00-2.35 petang 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
JUM. PELAJAR | 23 orang 24 orang 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.2 AMANAH |
TAJUK | Amanah Kunci Kehidupan |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui sifat amanah merupakan satu amalan yang terpuji. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyatakan ciri-ciri individu yang memiliki sifat amanah. b) menyenaraikan kesan-kesan jika nilai Amanah tidak diamalkan dalam kehidupan seharian. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Jujur |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 8 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan ciri-ciri individu yang mengamalkan nilai amanah dalam kehidupan seharian. |
SELASA – 18 JANUARI 2011
KELAS | 1A/1C |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 3.25-4.35 petang |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.2 AMANAH |
TAJUK | Amanah Kunci Kehidupan |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui sifat amanah merupakan satu amalan yang terpuji. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyatakan ciri-ciri individu yang memiliki sifat amanah. b) menyenaraikan kesan-kesan jika nilai Amanah tidak diamalkan dalam kehidupan seharian. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Jujur |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 8 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan ciri-ciri individu yang mengamalkan nilai amanah dalam kehidupan seharian. |
KELAS | 2N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 5.10-6.20 petang |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.2 AMANAH |
TAJUK | Amanah Mencerminkan Peribadi Mulia |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui sifat percaya-mempercayai antara satu sama lain, amat penting untuk keamanan sejagat. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyatakan ciri-ciri individu yang mengamalkan amalan nilai amanah dalam kehidupan seharian. b) menjelaskan kesan-kesan jika amalan nilai amanah tidak diamalkan dalam kehidupan seharian ke atas diri, keluarga, masyarakat dan Negara. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Jujur amalan mulia |
TEKNIK | Bersoaljawab |
AKTIVITI | NOTA & LATIHAN m/s 9 |
BBM | Buku Teks m/s 8 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan-kesan jika nilai amanah tidak diamalkan kepada diri, keluarga, masyarakat dan negara. |
RABU – 19 JANUARI 2011
KELAS | 1E |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 4.00-5.10 petang |
JUM. PELAJAR | 26 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.2 AMANAH |
TAJUK | Amanah Kunci Kehidupan |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui sifat amanah merupakan satu amalan yang terpuji. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyatakan ciri-ciri individu yang memiliki sifat amanah. b) menyenaraikan kesan-kesan jika nilai Amanah tidak diamalkan dalam kehidupan seharian. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Jujur |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 8 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan ciri-ciri individu yang mengamalkan nilai amanah dalam kehidupan seharian. |
KHAMIS – 20 JANUARI 2011
KELAS | 1A, 1H dan 1N |
MASA | 2.35-3.10 petang 3.25-4.35 petang 5.10-6.20 petang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.2 AMANAH |
TAJUK | Amanah Kunci Kehidupan |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui sifat amanah merupakan satu amalan yang terpuji. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyatakan ciri-ciri individu yang memiliki sifat amanah. b) menyenaraikan kesan-kesan jika nilai Amanah tidak diamalkan dalam kehidupan seharian. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Jujur |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 8 |
AKTIVITI | NOTA & LATIHAN (Fikir & Jawab m/s 9) |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan ciri-ciri individu yang mengamalkan nilai amanah dalam kehidupan seharian. |
KELAS | 2N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 4.35-5.10 petang |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.3 HARGA DIRI |
TAJUK | Remaja Harapan Negara |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui generasi remaja merupakan harapan Negara pada masa akan datang |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyatakan perbuatan baik yang perlu diamalkan oleh setiap remaja untuk menjamin kesejahteraan Negara, kelak. b) menyenaraikan perbuatan buruk yang perlu diamalkan oleh setiap remaja untuk menjamin kesinambungan warisan Negara Malaysia pada masa akan dating. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Tanggungjawab |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 12 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyenaraikan sikap baik dan buruk yang ada pada diri sendiri. |
JUMAAT – 21 JANUARI 2011
KELAS | 1I dan 1E |
MASA | 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.2 AMANAH |
TAJUK | Amanah Kunci Kehidupan |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui sifat amanah merupakan satu amalan yang terpuji. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyatakan ciri-ciri individu yang memiliki sifat amanah. b) menyenaraikan kesan-kesan jika nilai Amanah tidak diamalkan dalam kehidupan seharian. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Jujur |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 8 |
AKTIVITI | NOTA & LATIHAN (Fikir & Jawab m/s 9) |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan ciri-ciri individu yang mengamalkan nilai amanah dalam kehidupan seharian. |
SABTU – 22 JANUARI 2011
Jadual Hari Isnin
KELAS | 1H, 1I dan 1N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 2.00-2.35 petang 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
JUM. PELAJAR | 23 orang 24 orang 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.3 HARGA DIRI |
TAJUK | Kenali Diri Anda |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui perlunya menjaga nama baik diri sendiri supaya maruah diri, tidak tercemar. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyatakan keburukan yang ada pada diri sendiri, supaya dapat diubah menjadi positif. b) menyenaraikan kebaikan yang ada pada diri untuk membantu rakan-rakan yang memerlukan. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Baik Hati |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 12 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyenaraikan sikap baik dan buruk yang ada pada diri sendiri. |