http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Selasa, 8 April 2014

MINGGU 14 (31/03/2014-04/04/2014)


MINGGU 14

31 MAC hingga 04 APRIL 2014

ISNIN – 31 MAC 2014

KELAS
5MPV, 5K8 & 5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
18 orang / 37 orang dan 10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.9  KASIH SAYANG – Nota / Latihan
TAJUK
MASYARAKAT PRIHATIN KAMPUNG CERIA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa hidup dalam keadaan berkasih sayang dan bersama-sama untuk membina suasana yang harmoni.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  mengamalkan sikap prihatin terhadap masalah sosial masyarakat.
b)  mencadangkan cara mengatasi masalah sosial masyarakat
c)  melibatkan diri dalam usaha menangani pelbagai masalah dalam masyarakat
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Prihatin terhadap satu sama lain
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 62 - 65
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap prihatin dan kasih sayang terhadap masyarakat sekeliling.
CATATAN
 

SELASA – 01 APRIL 2014

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.10  KEADILAN
TAJUK
AMALAN  KEADILAN  MENJAMIN  KESEJAHTERAAN  MASYARAKAT
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa yakin, sikap yang rajin boleh membawa kejayaan dalam kehidupan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengetahui bahawa kejayaan tidak mudah dicapai tanpa usaha yang berterusan.
b)  mengamalkan sikap rajin dalam kehidupan seharian
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Rajin berusaha tangga kejayaan
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 50 - 52
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap rajin untuk berjaya dalam kehidupan kelak.
CATATAN
 


Mata Pelajaran
PSK
Kelas
5K4
Bilangan Pelajar
31 orang
Masa
0815 - 0925
Tema
Tema 2 : Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Persiapan Membina Keluarga ke Arah Pembentukan Masyarakat Mapan
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menerangkan persiapan membina keluarga kea rah pembentukan masyarakat mapan
Kemahiran Sivik
  • Melengkapkan diri dari segi fizikal dan mental untuk membina keluarga bahagia
Nilai Sivik
  • Menghargai restu ibu bapa/penjaga
Aktiviti
Menghasilkan peta minda berkaitan kepentingan sesebuah keluarga bahagia
BBB
Alat tulis, Kertas, Pensel warna
Refleksi
Pelajar dapat menghasilkan peta minda berkaitan kepentingan sesebuah keluarga bahagia

RABU – 02 APRIL 2014

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
26 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.11 RASIONAL
TAJUK
BERFIKIR MATANG, BERTINDAK BERHIKMAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berfikiran rasional semasa menjalani kehidupan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap rasional dalam setiap tindakan
b) mengetahui kesan bertindak terburu-buru yang merugikan diri sendiri, keluarga, masyarakat dan Negara
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Berfikiran matang
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 67 - 69
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan 5 keburukan sikap terburu-buru semasa membuat sesuatu keputusan yang berkaitan dengan masa depan.
CATATAN
 

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.10  KEADILAN
TAJUK
AMALAN KEADILAN MENJAMIN KESEJAHTERAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa adil dalam mengatasi pelbagai situasi yang dihadapi
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari bahawa amalan keadilan penting dalam pentadbiran kerajaan
b)  menerima prinsip keadilan yang dipraktikkan dalam pentadbiran kerajaan.
c)  menerangkan keentingan amalan keadilan dalam pentadbiran kerajaan
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Adil
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 70 - 73
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan prinsip keadilan dalam kehidupan seharian
CATATAN
 

KHAMIS  – 03 APRIL 2014

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.11 RASIONAL
TAJUK
BERFIKIR MATANG, BERTINDAK BERHIKMAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berfikiran rasional semasa menjalani kehidupan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap rasional dalam setiap tindakan
b) mengetahui kesan bertindak terburu-buru yang merugikan diri sendiri, keluarga, masyarakat dan Negara
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Berfikiran matang
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 67 - 69
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan 5 keburukan sikap terburu-buru semasa membuat sesuatu keputusan yang berkaitan dengan masa depan.
CATATAN
 

KELAS
5K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
38 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.10  KEADILAN
TAJUK
AMALAN KEADILAN MENJAMIN KESEJAHTERAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa adil dalam mengatasi pelbagai situasi yang dihadapi
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari bahawa amalan keadilan penting dalam pentadbiran kerajaan
b)  menerima prinsip keadilan yang dipraktikkan dalam pentadbiran kerajaan.
c)  menerangkan keentingan amalan keadilan dalam pentadbiran kerajaan
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Adil
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 70 - 73
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan prinsip keadilan dalam kehidupan seharian
CATATAN
 

 JUMAAT  – 04 APRIL 2014

KELAS
5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0815-0925
JUM. PELAJAR
18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.10  KEADILAN
TAJUK
AMALAN KEADILAN MENJAMIN KESEJAHTERAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa adil dalam mengatasi pelbagai situasi yang dihadapi
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari bahawa amalan keadilan penting dalam pentadbiran kerajaan
b)  menerima prinsip keadilan yang dipraktikkan dalam pentadbiran kerajaan.
c)  menerangkan keentingan amalan keadilan dalam pentadbiran kerajaan
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Adil
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 70 - 73
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan prinsip keadilan dalam kehidupan seharian
CATATAN
 

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
26 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.11 RASIONAL
TAJUK
BERFIKIR MATANG, BERTINDAK BERHIKMAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berfikiran rasional semasa menjalani kehidupan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap rasional dalam setiap tindakan
b) mengetahui kesan bertindak terburu-buru yang merugikan diri sendiri, keluarga, masyarakat dan Negara
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Berfikiran matang
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 67 - 69
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan 5 keburukan sikap terburu-buru semasa membuat sesuatu keputusan yang berkaitan dengan masa depan.
CATATAN