MINGGU 10
07 MAC 2011 hingga 11 MAC 2011
KELAS | 1H, 1I dan 1N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 2.00-2.35 petang 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
JUM. PELAJAR | 23 orang 24 orang 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.5 KERAJINAN |
TAJUK | HENDAK SERIBU DAYA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, jika hendak berjaya dalam hidup, mereka mesti rajin belajar dan berusaha. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengetahui kepentingan bersikap rajin untuk berjaya. b) melatih diri untuk mengamalkan sikap rajin dalam kehidupan. c) mengenalpasti cabaran dan rintangan untuk berjaya. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI |
|
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kebaikan bersopan santun dengan orang lain. |
CATATAN |
|
SELASA – 08 MAC 2011
KELAS | 1A/1C |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 3.25-4.35 petang |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
AKTIVITI | UJIAN 1 |
TAJUK | NILAI 1.1 – 1.4 1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan 1.2 Amanah 1.3 Harga Diri 1.4 Bertanggungjawab |
BENTUK SOALAN | a) Soalan Objektif – 16 soalan b) Soalan Struktur – 34 soalan |
JUMLAH MARKAH | 100% |
OBJEKTIF | Di akhir ujian, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertanggungjawab untuk lulus ujian |
BBM | Kertas Ujian 1 |
REFLEKSI | Ujian berjalan dengan lancar. |
CATATAN |
|
KELAS | 2N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 5.10-6.20 petang |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
AKTIVITI | UJIAN 1 |
TAJUK | NILAI 1.1 – 1.4 1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan 1.2 Amanah 1.3 Harga Diri 1.4 Bertanggungjawab |
BENTUK SOALAN | a) Soalan Objektif – 16 soalan b) Soalan Struktur – 34 soalan |
JUMLAH MARKAH | 100% |
OBJEKTIF | Di akhir ujian, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertanggungjawab untuk lulus ujian |
BBM | Kertas Ujian 1 |
REFLEKSI | Ujian berjalan dengan lancar. |
RABU – 09 MAC 2011
KELAS | 1E |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 4.00-5.10 petang |
JUM. PELAJAR | 26 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.5 KERAJINAN |
TAJUK | HENDAK SERIBU DAYA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, jika hendak berjaya dalam hidup, mereka mesti rajin belajar dan berusaha. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengetahui kepentingan bersikap rajin untuk berjaya. b) melatih diri untuk mengamalkan sikap rajin dalam kehidupan. c) mengenalpasti cabaran dan rintangan untuk berjaya. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Rajin untuk berusaha |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kebaikan bersopan santun dengan orang lain. |
KHAMIS – 10 MAC 2011
KELAS | 1A |
MASA | 2.35-3.10 petang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.5 KERAJINAN |
TAJUK | HENDAK SERIBU DAYA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, jika hendak berjaya dalam hidup, mereka mesti rajin belajar dan berusaha. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengetahui kepentingan bersikap rajin untuk berjaya. b) melatih diri untuk mengamalkan sikap rajin dalam kehidupan. c) mengenalpasti cabaran dan rintangan untuk berjaya. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Rajin untuk berusaha |
TEKNIK/AKTIVITI | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kebaikan bersopan santun dengan orang lain. |
CATATAN |
|
KELAS | 1H dan 1N |
MASA | 3.25-4.35 petang 5.10-6.20 petang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
AKTIVITI | UJIAN 1 |
TAJUK | NILAI 1.1 – 1.4 1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan 1.2 Amanah 1.3 Harga Diri 1.4 Bertanggungjawab |
BENTUK SOALAN | a) Soalan Objektif – 16 soalan b) Soalan Struktur – 34 soalan |
JUMLAH MARKAH | 100% |
OBJEKTIF | Di akhir ujian, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertanggungjawab untuk lulus ujian |
BBM | Kertas Ujian 1 |
REFLEKSI | Ujian berjalan dengan lancar. |
CATATAN |
|
KELAS | 2N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 4.35-5.10 petang |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.6 TOLERANSI |
TAJUK | TOLERANSI MENJALIN KEMESRAAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu. Bertolak ansur sesama rakan akan menjadikan suasana di kelas dalam keadaan aman dan damai. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) memahami konsep toleransi b) menerima hakikat bahawa terdapat perbezaan antara pelbagai kaum dalam hidup bermasyarakat |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertolak ansur dalam pelbagai situasi |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 33 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat memahami konsep toleransi |
CATATAN |
|
JUMAAT – 11 MAC 2011
KELAS | 1I dan 1E |
MASA | 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
AKTIVITI | UJIAN 1 |
TAJUK | NILAI 1.1 – 1.4 1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan 1.2 Amanah 1.3 Harga Diri 1.4 Bertanggungjawab |
BENTUK SOALAN | a) Soalan Objektif – 16 soalan b) Soalan Struktur – 34 soalan |
JUMLAH MARKAH | 100% |
OBJEKTIF | Di akhir ujian, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertanggungjawab untuk lulus ujian |
BBM | Kertas Ujian 1 |
REFLEKSI | Ujian berjalan dengan lancar. |
CATATAN |
|