MINGGU 9
27 FEBRUARI hingga 03 MAC 2012
ISNIN – 27 FEBRUARI 2012
| KELAS | 5K3 / 5S3 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0705-0815 / 1205-1240 |
| JUM. PELAJAR | 16 orang / 28 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.7 BERDIKARI |
| TAJUK | RAKYAT BERDIKARI NEGARA CEMERLANG |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menjelaskan kepentingan sikap berdikari dalam memajukan diri dan negara. b) mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak. c) memahami bahawa setiap orang perlu berdikari untuk berjaya dalam kehidupan |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 47 - 50 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak |
| CATATAN |
|
| MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
| KELAS | 5K7 |
| MASA | 0815-0925 |
| JUMLAH PELAJAR | 32 ORANG |
| TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
| KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
| KBKK | Mengklasifikasikan |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
| KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
| CATATAN |
|
SELASA – 28 FEBRUARI 2012
| KELAS | 5K8 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0945-1055 |
| JUM. PELAJAR | 22 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.7 BERDIKARI |
| TAJUK | RAKYAT BERDIKARI NEGARA CEMERLANG |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menjelaskan kepentingan sikap berdikari dalam memajukan diri dan negara. b) mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak. c) memahami bahawa setiap orang perlu berdikari untuk berjaya dalam kehidupan |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 47 - 50 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak |
| CATATAN |
|
| MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
| KELAS | 5K6 |
| MASA | 0815-0925 |
| JUMLAH PELAJAR | 36 ORANG |
| TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
| KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
| KBKK | Mengklasifikasikan |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
| KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
| CATATAN |
|
RABU – 29 FEBRUARI 2012
| KELAS | 5MPV |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0815-0925 |
| JUM. PELAJAR | 16 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.7 BERDIKARI |
| TAJUK | RAKYAT BERDIKARI NEGARA CEMERLANG |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menjelaskan kepentingan sikap berdikari dalam memajukan diri dan negara. b) mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak. c) memahami bahawa setiap orang perlu berdikari untuk berjaya dalam kehidupan |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 47 - 50 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak |
| CATATAN |
|
| KELAS | 5K3 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 1055-1205 |
| JUM. PELAJAR | 28 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.8 KERAJINAN |
| TAJUK | KERAJINAN MEMBAWA KEJAYAAN |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa yakin, sikap yang rajin boleh membawa kejayaan dalam kehidupan |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap rajin dalam kehidupan seharian. b) mencontohi sikap rajin yang diamalkan oleh masyarakat silam sebagai panduan untuk berjaya. c) menyatakan kepentingan bersikap rajin dalam kehidupan |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Rajin berusaha tangga kejayaan |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 54 - 57 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap rajin untuk berjaya dalam kehidupan kelak. |
| CATATAN |
|
KHAMIS – 01 MAC 2012
| KELAS | 5S3 / 5K8 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0705-0815 / 0815-0925 |
| JUM. PELAJAR | 29 orang / 22 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.8 KERAJINAN |
| TAJUK | KERAJINAN MEMBAWA KEJAYAAN |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa yakin, sikap yang rajin boleh membawa kejayaan dalam kehidupan |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap rajin dalam kehidupan seharian. b) mencontohi sikap rajin yang diamalkan oleh masyarakat silam sebagai panduan untuk berjaya. c) menyatakan kepentingan bersikap rajin dalam kehidupan |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Rajin berusaha tangga kejayaan |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 54 - 57 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap rajin untuk berjaya dalam kehidupan kelak. |
| CATATAN |
|
JUMAAT – 02 MAC 2012
| KELAS | 5MPV |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0815-0925 |
| JUM. PELAJAR | 16 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.8 KERAJINAN |
| TAJUK | KERAJINAN MEMBAWA KEJAYAAN |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa yakin, sikap yang rajin boleh membawa kejayaan dalam kehidupan |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap rajin dalam kehidupan seharian. b) mencontohi sikap rajin yang diamalkan oleh masyarakat silam sebagai panduan untuk berjaya. c) menyatakan kepentingan bersikap rajin dalam kehidupan |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Rajin berusaha tangga kejayaan |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 54 - 57 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap rajin untuk berjaya dalam kehidupan kelak. |
| CATATAN |
|
| MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
| KELAS | 5K8 |
| MASA | 0940-1040 |
| JUMLAH PELAJAR | 22 ORANG |
| TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
| KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
| KBKK | Mengklasifikasikan |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
| KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
| CATATAN |
|
SEKOLAH GANTI - Jadual Hari Jumaat
SABTU – 02 MAC 2012
| KELAS | 5MPV |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0815-0925 |
| JUM. PELAJAR | 16 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.9 KASIH SAYANG – Nota / Latihan |
| TAJUK | MASYARAKAT PRIHATIN KAMPUNG CERIA |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa hidup dalam keadaan berkasih sayang dan bersama-sama untuk membina suasana yang harmoni. |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap prihatin terhadap masalah sosial masyarakat. b) mencadangkan cara mengatasi masalah sosial masyarakat c) melibatkan diri dalam usaha menangani pelbagai masalah dalam masyarakat
|
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Prihatin terhadap satu sama lain |
| TEKNIK | Bersoal jawab |
| BBM | Buku Teks m/s 62 - 65 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap prihatin dan kasih sayang terhadap masyarakat sekeliling. |
| CATATAN |
|
| MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
| KELAS | 5K8 |
| MASA | 0940-1040 |
| JUMLAH PELAJAR | 22 ORANG |
| TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
| KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
| KBKK | Mengklasifikasikan |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |