http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Isnin, 15 Julai 2013

MINGGU 29 (15 JULAI - 19 JULAI 2013)


MINGGU 29

15 JULAI  hingga 19  JULAI  2013

 

ISNIN – 15 JULAI  2013

 

KELAS
5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
TAJUK
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
GOLONGAN KURANG BERUPAYA ASET NEGARA
HASIL PEMBELAJARAN
Golongan kurang berupaya (OKU) berhak menikmati hidup seperti orang biasa jugak
 
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima kenyataan bahawa golongan kurang berupaya dapat menyumbang dalam pembangunan negara.
b. menyokong pelbagai usaha untuk meningkatkan sumbangan golongan kurang berupaya.
c. menyatakan cara menghargai sumbangan golongan kurang berupaya
TEKNIK
Toleransi
BBM
Perbincangan
REFLEKSI
Buku teks m/s 194 - 196, gambar situasi dan lembaran kerja.
CATATAN
 

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
9 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
 
NILAI
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
TAJUK
GOLONGAN  KURANG  UPAYA  ASET  NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya menghormati hak golongan kurang upaya yang turut memberi sumbangan kepada negara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1.   Menunjukkan cara utk mengiktiraf sumbangan golongan yg kurang berupaya.
2.   Menerima hakikat bahawa kecacatan bukan penghalang untuk Berjaya dan menjadi terkenal.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menyayangi dan menghormati sesama manusia
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menunjukkan cara untuk mengiktiraf sumbangan beberapa golongan kurang upaya yang berjaya di negara ini.
CATATAN
 

 

SELASA – 16  JULAI  2013

 

KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
 
NILAI
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
TAJUK
GOLONGAN  KURANG  UPAYA  ASET  NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya menghormati hak golongan kurang upaya yang turut memberi sumbangan kepada negara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
3.   Menunjukkan cara utk mengiktiraf sumbangan golongan yg kurang berupaya.
4.   Menerima hakikat bahawa kecacatan bukan penghalang untuk Berjaya dan menjadi terkenal.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menyayangi dan menghormati sesama manusia
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menunjukkan cara untuk mengiktiraf sumbangan beberapa golongan kurang upaya yang berjaya di negara ini.
CATATAN
 

 

KELAS
5K1
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
TAJUK
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
GOLONGAN KURANG BERUPAYA ASET NEGARA
HASIL PEMBELAJARAN
Golongan kurang berupaya (OKU) berhak menikmati hidup seperti orang biasa jugak
 
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima kenyataan bahawa golongan kurang berupaya dapat menyumbang dalam pembangunan negara.
b. menyokong pelbagai usaha untuk meningkatkan sumbangan golongan kurang berupaya.
c. menyatakan cara menghargai sumbangan golongan kurang berupaya
TEKNIK
Toleransi
BBM
Perbincangan
REFLEKSI
Buku teks m/s 194 - 196, gambar situasi dan lembaran kerja.
CATATAN
 

MINGGU 28 (08 JULAI - 12 JULAI 2013)


MINGGU 28

08 JULAI  hingga 12  JULAI  2013

 

ISNIN – 08 JULAI  2013

 

KELAS
5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.2  MENGHORMATI HAK WANITA
TAJUK
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Setiap wanita perlu dihormati dan dihargai kerana mereka banyak berjasa pada keluarga, masyarakat dan negara.
 
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang untuk memajukan negara.
b. mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara
c. menyatakan cara menghargai sumbangan dan jasa tokoh wanita negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 183– 185, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3 kategori yang menunjukkan penglibatan wanita dalam pembangunan negara.
CATATAN
 

 

 

Mata Pelajaran
PSK
Kelas
4K2
Bilangan Pelajar
31 orang
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 3 : Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Peraturan dan Undang-undang dalam Masyarakat
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Menyenaraikan norma komuniti, peraturan dan undang-undang dalam masyarakat
Kemahiran Sivik
Menghuraikan kepentingan mematuhi peraturan dan undang-undang keselamatan jalan raya.
Nilai Sivik
Menggunakan jalan raya secara berhemah.
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber norma komuniti dalam masyarakat
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang norma komuniti dalam masyarakat

 

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
9 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
 
NILAI
5.2  MENGHORMATI HAK WANITA
TAJUK
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya menghormati hak dan sumbangan wanita dalam pembangunan  Negara.
 
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1.  Menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang utk memajukan neg.
2.  Mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menghormati wanita dalam kehidupan
 
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan dengan jelas Dasar Wanita Negara yang diamalkan di Malaysia.
CATATAN
 

 

SELASA – 09  JULAI  2013

 

KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
 
NILAI
5.2  MENGHORMATI HAK WANITA
TAJUK
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya menghormati hak dan sumbangan wanita dalam pembangunan  Negara.
 
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
3.  Menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang utk memajukan neg.
4.  Mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menghormati wanita dalam kehidupan
 
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan dengan jelas Dasar Wanita Negara yang diamalkan di Malaysia.
CATATAN
 

 

KELAS
5K1
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.2  MENGHORMATI HAK WANITA
TAJUK
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Setiap wanita perlu dihormati dan dihargai kerana mereka banyak berjasa pada keluarga, masyarakat dan negara.
 
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang untuk memajukan negara.
b. mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara
c. menyatakan cara menghargai sumbangan dan jasa tokoh wanita negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 183– 185, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3 kategori yang menunjukkan penglibatan wanita dalam pembangunan negara.
CATATAN
 

 

RABU – 10  JULAI  2013

 

Mata Pelajaran
PSK
Kelas
4K4
Bilangan Pelajar
31 orang
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 3 : Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Peraturan dan Undang-undang dalam Masyarakat
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Menyenaraikan norma komuniti, peraturan dan undang-undang dalam masyarakat
Kemahiran Sivik
Menghuraikan kepentingan mematuhi peraturan dan undang-undang keselamatan jalan raya.
Nilai Sivik
Menggunakan jalan raya secara berhemah.
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber norma komuniti dalam masyarakat
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang norma komuniti dalam masyarakat

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
 
NILAI
5.3  Melindungi Hak Pekerja
TAJUK
Undang-Undang Melindungi Kebajikan Pekerja
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya kebajikan pekerja dijaga untuk memastikan kelicinan sesebuah organisasi.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)    Menerima undang-undang yang melindungi hak pekerja.
b)    Mematuhi undang-undang yang melindungi hak pekerja
c)    Menjelaskan prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja.
 
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mematuhi undang-undang yang melindungi hak pekerja
 
CATATAN
 

 

 

KHAMIS  – 11  JULAI  2013

 

KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
 
NILAI
5.3  Melindungi Hak Pekerja
TAJUK
Undang-Undang Melindungi Kebajikan Pekerja
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya kebajikan pekerja dijaga untuk memastikan kelicinan sesebuah organisasi.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
d)    Menerima undang-undang yang melindungi hak pekerja.
e)    Mematuhi undang-undang yang melindungi hak pekerja
f)     Menjelaskan prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja.
 
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mematuhi undang-undang yang melindungi hak pekerja
 
CATATAN
 

 

 

JUMAAT  – 12  JULAI  2013

 

KELAS
5K1 / 5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang / 29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.3  MELINDUNGI HAK PEKERJA
TAJUK
UNDANG-UNDANG MELINDUNGI KEBAJIKAN PEKERJA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Setiap pekerja mempunyai hak masing-masing dan perlu dilindungi
 
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima undang-undang yang melindungi hak pekerja
b. mematuhi undang-undang yang melindungi hak pekerja
c. menjelaskan prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Keadilan
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 189 – 191, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3 undang-undang yang berkaitan dengan  melindungi hak pekerja.
CATATAN