MINGGU 29
15 JULAI hingga 19
JULAI 2013
ISNIN – 15 JULAI 2013
KELAS
|
5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
Nilai Berkaitan
Dengan Hak Asasi Manusia
|
TAJUK
|
5.4 MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
GOLONGAN KURANG BERUPAYA ASET NEGARA
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Golongan
kurang berupaya (OKU) berhak menikmati hidup seperti orang biasa jugak
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima
kenyataan bahawa golongan kurang berupaya dapat menyumbang dalam pembangunan
negara.
b.
menyokong pelbagai usaha untuk meningkatkan sumbangan golongan kurang
berupaya.
c.
menyatakan cara menghargai sumbangan golongan kurang berupaya
|
TEKNIK
|
Toleransi
|
BBM
|
Perbincangan
|
REFLEKSI
|
Buku teks
m/s 194 - 196, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
9 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang
Pembelajaran 5:
Nilai
Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.4
MENGHORMATI HAK
GOLONGAN KURANG BERUPAYA
|
TAJUK
|
GOLONGAN KURANG
UPAYA ASET NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Semua pelajar mengetahui perlunya menghormati
hak golongan kurang upaya yang turut memberi sumbangan kepada negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1. Menunjukkan cara utk mengiktiraf sumbangan golongan yg kurang
berupaya.
2. Menerima hakikat bahawa kecacatan bukan penghalang untuk Berjaya
dan menjadi terkenal.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menyayangi dan menghormati sesama manusia
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para
pelajar dapat menunjukkan cara untuk mengiktiraf
sumbangan beberapa golongan kurang upaya yang berjaya di negara ini.
|
CATATAN
|
|
SELASA – 16 JULAI 2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang
Pembelajaran 5:
Nilai
Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.4
MENGHORMATI HAK
GOLONGAN KURANG BERUPAYA
|
TAJUK
|
GOLONGAN KURANG
UPAYA ASET NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Semua pelajar mengetahui perlunya menghormati
hak golongan kurang upaya yang turut memberi sumbangan kepada negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
3. Menunjukkan cara utk mengiktiraf sumbangan golongan yg kurang
berupaya.
4. Menerima hakikat bahawa kecacatan bukan penghalang untuk Berjaya
dan menjadi terkenal.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menyayangi dan menghormati sesama manusia
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para
pelajar dapat menunjukkan cara untuk mengiktiraf
sumbangan beberapa golongan kurang upaya yang berjaya di negara ini.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K1
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
Nilai Berkaitan
Dengan Hak Asasi Manusia
|
TAJUK
|
5.4 MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
GOLONGAN KURANG BERUPAYA ASET NEGARA
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Golongan
kurang berupaya (OKU) berhak menikmati hidup seperti orang biasa jugak
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima
kenyataan bahawa golongan kurang berupaya dapat menyumbang dalam pembangunan
negara.
b.
menyokong pelbagai usaha untuk meningkatkan sumbangan golongan kurang
berupaya.
c.
menyatakan cara menghargai sumbangan golongan kurang berupaya
|
TEKNIK
|
Toleransi
|
BBM
|
Perbincangan
|
REFLEKSI
|
Buku teks
m/s 194 - 196, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
CATATAN
|
|