MINGGU 27
01 JULAI hingga 05
JULAI 2013
ISNIN – 01 JULAI 2013
KELAS
|
5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai
Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
|
NILAI
|
4.3 SANGGUP BERKORBAN UNTUK NEGARA
|
TAJUK
|
RAKYAT CEMERLANG NEGARA GEMILANG
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Semua
pelajar perlu mempunyai semangat sanggup berkorban untuk negara Malaysia.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyumbang khidmat bakti sebagai duta kecil
mewakili negara.
b.
meneroka aktiviti baru dan mencabar untuk mengharumkan nama negara
c.
menyedari kepentingan setiap rakyat menyumbang tnaga untuk menaikkan
nama negara
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
bertanggungjawab
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks m/s 170 – 172, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para
pelajar dapat menyatakan
khidmat bakti sebagai sumbangan sanggup berkorban untuk negara.
|
CATATAN
|
|
Mata
Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
4K2
|
Bilangan
Pelajar
|
31 orang
|
Masa
|
0705 - 0815
|
Tema
|
Tema
3 : Hidup Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Peraturan
dan Undang-undang dalam Masyarakat
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Menyenaraikan norma komuniti, peraturan dan undang-undang dalam
masyarakat
Kemahiran Sivik
Menghuraikan kepentingan mematuhi peraturan dan undang-undang
keselamatan jalan raya.
Nilai Sivik
Menggunakan jalan raya secara berhemah.
|
Aktiviti
|
Mencari
maklumat daripada pelbagai sumber norma komuniti dalam masyarakat
|
BBB
|
Internet,
akhbar, majalah
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang norma komuniti dalam
masyarakat
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
9 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai
Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
|
NILAI
|
4.3 SANGGUP BERKORBAN UNTUK NEGARA
|
TAJUK
|
KERANAMU
MALAYSIA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Semua
pelajar mengetahui perlunya memiliki semangat sanggup berkorban untuk negara
Malaysia.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menyedari kepentingan berkorban untuk negara.
b.
menghuraikan pengorbanan yang harus dilakukan oleh rakyat ketika
negara menghadapi ancaman
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
bertanggungjawab
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para
pelajar dapat menyatakan kepentingan sanggup berkorban untuk negara kita,
Malaysia.
|
CATATAN
|
|
SELASA – 02 JULAI 2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai
Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
|
NILAI
|
4.3 SANGGUP BERKORBAN UNTUK NEGARA
|
TAJUK
|
KERANAMU
MALAYSIA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Semua
pelajar mengetahui perlunya memiliki semangat sanggup berkorban untuk negara
Malaysia.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menyedari kepentingan berkorban untuk negara.
b.
menghuraikan pengorbanan yang harus dilakukan oleh rakyat ketika
negara menghadapi ancaman
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
bertanggungjawab
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para
pelajar dapat menyatakan kepentingan sanggup berkorban untuk negara kita,
Malaysia.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K1
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai
Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
|
NILAI
|
4.3 SANGGUP BERKORBAN UNTUK NEGARA
|
TAJUK
|
RAKYAT CEMERLANG NEGARA GEMILANG
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Semua
pelajar perlu mempunyai semangat sanggup berkorban untuk negara Malaysia.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menyumbang khidmat bakti sebagai duta kecil mewakili negara.
b.
meneroka aktiviti baru dan mencabar untuk mengharumkan nama negara
c.
menyedari kepentingan setiap rakyat menyumbang tnaga untuk menaikkan
nama negara
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
bertanggungjawab
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks m/s 170 – 172, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para
pelajar dapat menyatakan
khidmat bakti sebagai sumbangan sanggup berkorban untuk negara.
|
CATATAN
|
|
RABU – 03 JULAI 2013
Mata
Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
4K4
|
Bilangan
Pelajar
|
31 orang
|
Masa
|
0705 - 0815
|
Tema
|
Tema
3 : Hidup Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Peraturan
dan Undang-undang dalam Masyarakat
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Menyenaraikan norma komuniti, peraturan dan undang-undang dalam
masyarakat
Kemahiran Sivik
Menghuraikan kepentingan mematuhi peraturan dan undang-undang
keselamatan jalan raya.
Nilai Sivik
Menggunakan jalan raya secara berhemah.
|
Aktiviti
|
Mencari
maklumat daripada pelbagai sumber norma komuniti dalam masyarakat
|
BBB
|
Internet,
akhbar, majalah
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang norma komuniti dalam
masyarakat
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
BIDANG 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak
Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.1
MELINDUNGI HAK KANAK-KANAK
|
TAJUK
|
MELINDUNGI KANAK-KANAK TANGGUNGJAWAB
BERSAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Semua
pelajar mengetahui perlunya melindungi hak kanak-kanak untuk menjamin
kesinambungan generasi akan datang.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1. Menyatakan
peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
2. Menjelaskan
sebab perlunya memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
3. Menyokong
segala usaha untuk melindungi hak kanak-kanak.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Sayangilah
kanak-kanak.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks muka surat 157 – 159, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para
pelajar dapat menyatakan hak
kanak-kanak yang perlu untuk setiap kanak-kanak untuk menjamin kesejahteraan
hidup mereka.
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 04
JULAI 2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
BIDANG 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak
Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.1
MELINDUNGI HAK KANAK-KANAK
|
TAJUK
|
MELINDUNGI KANAK-KANAK TANGGUNGJAWAB
BERSAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Semua
pelajar mengetahui perlunya melindungi hak kanak-kanak untuk menjamin
kesinambungan generasi akan datang.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
4. Menyatakan
peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
5. Menjelaskan
sebab perlunya memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
6. Menyokong
segala usaha untuk melindungi hak kanak-kanak.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Sayangilah
kanak-kanak.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks muka surat 157 – 159, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para
pelajar dapat menyatakan hak
kanak-kanak yang perlu untuk setiap kanak-kanak untuk menjamin kesejahteraan
hidup mereka.
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 05
JULAI 2013
KELAS
|
5K1 / 5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang / 29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.1 MELINDUNGI HAK KANAK-KANAK
|
TAJUK
|
MELINDUNGI KANAK-KANAK TANGGUNGJAWAB
BERSAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Semua
pelajar.mengetahui menyayangi kanak-kanak adalah tanggungjawab semua lapisan
masyarakat
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menyatakan peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan kepada
kanak-kanak.
b.
menjelaskan sebab perlunya memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
c.
memberi perlindungan kepada kanak-kanak untuk menjamin kehidupan yang mereka
yang sempurna
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Kasih
sayang
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 177 – 179, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan peranan diri
mereka sebagai anggota masyarakat untuk menyayangi dan menjaga kebajikan
kanak-kanak (adik mereka)
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan