http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Isnin, 15 Julai 2013

MINGGU 29 (15 JULAI - 19 JULAI 2013)


MINGGU 29

15 JULAI  hingga 19  JULAI  2013

 

ISNIN – 15 JULAI  2013

 

KELAS
5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
TAJUK
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
GOLONGAN KURANG BERUPAYA ASET NEGARA
HASIL PEMBELAJARAN
Golongan kurang berupaya (OKU) berhak menikmati hidup seperti orang biasa jugak
 
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima kenyataan bahawa golongan kurang berupaya dapat menyumbang dalam pembangunan negara.
b. menyokong pelbagai usaha untuk meningkatkan sumbangan golongan kurang berupaya.
c. menyatakan cara menghargai sumbangan golongan kurang berupaya
TEKNIK
Toleransi
BBM
Perbincangan
REFLEKSI
Buku teks m/s 194 - 196, gambar situasi dan lembaran kerja.
CATATAN
 

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
9 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
 
NILAI
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
TAJUK
GOLONGAN  KURANG  UPAYA  ASET  NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya menghormati hak golongan kurang upaya yang turut memberi sumbangan kepada negara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1.   Menunjukkan cara utk mengiktiraf sumbangan golongan yg kurang berupaya.
2.   Menerima hakikat bahawa kecacatan bukan penghalang untuk Berjaya dan menjadi terkenal.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menyayangi dan menghormati sesama manusia
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menunjukkan cara untuk mengiktiraf sumbangan beberapa golongan kurang upaya yang berjaya di negara ini.
CATATAN
 

 

SELASA – 16  JULAI  2013

 

KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
 
NILAI
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
TAJUK
GOLONGAN  KURANG  UPAYA  ASET  NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya menghormati hak golongan kurang upaya yang turut memberi sumbangan kepada negara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
3.   Menunjukkan cara utk mengiktiraf sumbangan golongan yg kurang berupaya.
4.   Menerima hakikat bahawa kecacatan bukan penghalang untuk Berjaya dan menjadi terkenal.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menyayangi dan menghormati sesama manusia
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menunjukkan cara untuk mengiktiraf sumbangan beberapa golongan kurang upaya yang berjaya di negara ini.
CATATAN
 

 

KELAS
5K1
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
TAJUK
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
GOLONGAN KURANG BERUPAYA ASET NEGARA
HASIL PEMBELAJARAN
Golongan kurang berupaya (OKU) berhak menikmati hidup seperti orang biasa jugak
 
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima kenyataan bahawa golongan kurang berupaya dapat menyumbang dalam pembangunan negara.
b. menyokong pelbagai usaha untuk meningkatkan sumbangan golongan kurang berupaya.
c. menyatakan cara menghargai sumbangan golongan kurang berupaya
TEKNIK
Toleransi
BBM
Perbincangan
REFLEKSI
Buku teks m/s 194 - 196, gambar situasi dan lembaran kerja.
CATATAN
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan