MINGGU 2
10 JANUARI hingga 14 JANUARI 2011
ISNIN – 10 JANUARI 2011
KELAS | 1H, 1I dan 1N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 2.00-2.35 petang 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
JUM. PELAJAR | 23 orang 24 orang 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan |
TAJUK | Keunikan Alam Ciptaan Tuhan |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui alam semesta kita terdiri daripada galaksi, planet-planet, bulan, matahari dan bintang. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Menyenaraikan sistem cakerawala di muka bumi kita. b) Menyatakan peranan manusia yang mempunyai akal fikiran untuk menjaga, menghargai dan mengekalkan kestabilan ekosistem di muka bumi kita. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Menghargai |
TEKNIK | Bersoaljawab |
BBM | Buku Teks m/s 1-3 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peranan manusia yang memiliki akal fikiran untuk menjaga kesejahteraan penghuni di alam semesta ini. |
SELASA – 11 JANUARI 2011
KELAS | 1A/1C |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 3.25-4.35 petang |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan |
TAJUK | Keunikan Alam Ciptaan Tuhan |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui alam semesta kita terdiri daripada galaksi, planet-planet, bulan, matahari dan bintang. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Menyenaraikan sistem cakerawala di muka bumi kita. b) Menyatakan peranan manusia yang mempunyai akal fikiran untuk menjaga, menghargai dan mengekalkan kestabilan ekosistem di muka bumi kita. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Menghargai |
TEKNIK | Bersoaljawab |
BBM | Buku Teks m/s 1-3 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peranan manusia yang memiliki akal fikiran untuk menjaga kesejahteraan penghuni di alam semesta ini. |
KELAS | 2N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 5.10-6.20 petang |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan |
TAJUK | Agama Asas Kesejahteraan Hidup |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar menganut agama masing-masing sejak dari lahir lagi. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Menyenaraikan jenis-jenis agama yang dianuti oleh rakyat pelbagai kaum di Negara Malaysia . b) Menyatakan peranan setiap agama yang mengajar penganut-penganutnya ke arah kebaikan dan meninggalkan perbuatan yang dilarang. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Hormat-menghormati |
TEKNIK | Perbincangan |
AKTIVITI | NOTA & LATIHAN (Fikir & Jawab m/s 3) |
BBM | Buku Teks m/s 1-3 |
RABU – 12 JANUARI 2011
KELAS | 1E |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 4.00-5.10 petang |
JUM. PELAJAR | 26 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan |
TAJUK | Keunikan Alam Ciptaan Tuhan |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui alam semesta kita terdiri daripada galaksi, planet-planet, bulan, matahari dan bintang. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Menyenaraikan sistem cakerawala di muka bumi kita. b) Menyatakan peranan manusia yang mempunyai akal fikiran untuk menjaga, menghargai dan mengekalkan kestabilan ekosistem di muka bumi kita. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Menghargai |
TEKNIK | Bersoaljawab |
BBM | Buku Teks m/s 1-3 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peranan manusia yang memiliki akal fikiran untuk menjaga kesejahteraan penghuni di alam semesta ini. |
KHAMIS – 13 JANUARI 2011
KELAS | 1A, 1H dan 1N |
MASA | 2.35-3.10 petang 3.25-4.35 petang 5.10-6.20 petang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan |
TAJUK | Keunikan Alam Ciptaan Tuhan |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui alam semesta kita terdiri daripada galaksi, planet-planet, bulan, matahari dan bintang. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Menyenaraikan sistem cakerawala di muka bumi kita. b) Menyatakan peranan manusia yang mempunyai akal fikiran untuk menjaga, menghargai dan mengekalkan kestabilan ekosistem di muka bumi kita. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Menghargai |
TEKNIK | Bersoaljawab |
BBM | Buku Teks m/s 1-3 |
AKTIVITI | NOTA & LATIHAN (Fikir & Jawab m/s 3) |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peranan manusia yang memiliki akal fikiran untuk menjaga kesejahteraan penghuni di alam semesta ini. |
KELAS | 2N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 4.35-5.10 petang |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.2 AMANAH |
TAJUK | Amanah Mencerminkan Peribadi Mulia |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui sifat percaya-mempercayai antara satu sama lain, amat penting untuk keamanan sejagat. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyatakan ciri-ciri individu yang mengamalkan amalan nilai amanah dalam kehidupan seharian. b) menjelaskan kesan-kesan jika amalan nilai amanah tidak diamalkan dalam kehidupan seharian ke atas diri, keluarga, masyarakat dan Negara. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Jujur amalan mulia |
TEKNIK | Bersoaljawab |
BBM | Buku Teks m/s 8 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan-kesan jika nilai amanah tidak diamalkan kepada diri, keluarga, masyarakat dan negara. |
JUMAAT – 14 JANUARI 2011
KELAS | 1I dan 1E |
MASA | 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan |
TAJUK | Keunikan Alam Ciptaan Tuhan |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui alam semesta kita terdiri daripada galaksi, planet-planet, bulan, matahari dan bintang. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Menyenaraikan sistem cakerawala di muka bumi kita. b) Menyatakan peranan manusia yang mempunyai akal fikiran untuk menjaga, menghargai dan mengekalkan kestabilan ekosistem di muka bumi kita. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Menghargai |
TEKNIK | Bersoaljawab |
BBM | Buku Teks m/s 1-3 |
AKTIVITI | NOTA & LATIHAN (Fikir & Jawab m/s 3) |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peranan manusia yang memiliki akal fikiran untuk menjaga kesejahteraan penghuni di alam semesta ini. |