http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Isnin, 17 Januari 2011

MINGGU 2 (10/01/11-14/01/11)

MINGGU 2

10 JANUARI hingga 14 JANUARI 2011

ISNIN – 10 JANUARI 2011

KELAS

1H, 1I dan 1N

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

2.00-2.35 petang

4.00-5.10 petang

5.10-6.20 petang

JUM. PELAJAR

23 orang

24 orang

28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan

TAJUK

Keunikan Alam Ciptaan Tuhan

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar mengetahui alam semesta kita terdiri daripada galaksi, planet-planet, bulan, matahari dan bintang.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) Menyenaraikan sistem cakerawala di muka bumi kita.

b) Menyatakan peranan manusia yang mempunyai akal fikiran untuk menjaga, menghargai dan mengekalkan kestabilan ekosistem di muka bumi kita.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Menghargai

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku Teks m/s 1-3

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peranan manusia yang memiliki akal fikiran untuk menjaga kesejahteraan penghuni di alam semesta ini.

SELASA – 11 JANUARI 2011

KELAS

1A/1C

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

3.25-4.35 petang

JUM. PELAJAR

16 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan

TAJUK

Keunikan Alam Ciptaan Tuhan

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar mengetahui alam semesta kita terdiri daripada galaksi, planet-planet, bulan, matahari dan bintang.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) Menyenaraikan sistem cakerawala di muka bumi kita.

b) Menyatakan peranan manusia yang mempunyai akal fikiran untuk menjaga, menghargai dan mengekalkan kestabilan ekosistem di muka bumi kita.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Menghargai

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku Teks m/s 1-3

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peranan manusia yang memiliki akal fikiran untuk menjaga kesejahteraan penghuni di alam semesta ini.

KELAS

2N

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

5.10-6.20 petang

JUM. PELAJAR

28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan

TAJUK

Agama Asas Kesejahteraan Hidup

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar menganut agama masing-masing sejak dari lahir lagi.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) Menyenaraikan jenis-jenis agama yang dianuti oleh rakyat pelbagai kaum di Negara Malaysia .

b) Menyatakan peranan setiap agama yang mengajar penganut-penganutnya ke arah kebaikan dan meninggalkan perbuatan yang dilarang.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Hormat-menghormati

TEKNIK

Perbincangan

AKTIVITI

NOTA & LATIHAN (Fikir & Jawab m/s 3)

BBM

Buku Teks m/s 1-3

RABU – 12 JANUARI 2011

KELAS

1E

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

4.00-5.10 petang

JUM. PELAJAR

26 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan

TAJUK

Keunikan Alam Ciptaan Tuhan

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar mengetahui alam semesta kita terdiri daripada galaksi, planet-planet, bulan, matahari dan bintang.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) Menyenaraikan sistem cakerawala di muka bumi kita.

b) Menyatakan peranan manusia yang mempunyai akal fikiran untuk menjaga, menghargai dan mengekalkan kestabilan ekosistem di muka bumi kita.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Menghargai

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku Teks m/s 1-3

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peranan manusia yang memiliki akal fikiran untuk menjaga kesejahteraan penghuni di alam semesta ini.

KHAMIS – 13 JANUARI 2011

KELAS

1A, 1H dan 1N

MASA

2.35-3.10 petang

3.25-4.35 petang

5.10-6.20 petang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan

TAJUK

Keunikan Alam Ciptaan Tuhan

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar mengetahui alam semesta kita terdiri daripada galaksi, planet-planet, bulan, matahari dan bintang.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) Menyenaraikan sistem cakerawala di muka bumi kita.

b) Menyatakan peranan manusia yang mempunyai akal fikiran untuk menjaga, menghargai dan mengekalkan kestabilan ekosistem di muka bumi kita.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Menghargai

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku Teks m/s 1-3

AKTIVITI

NOTA & LATIHAN (Fikir & Jawab m/s 3)

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peranan manusia yang memiliki akal fikiran untuk menjaga kesejahteraan penghuni di alam semesta ini.

KELAS

2N

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

4.35-5.10 petang

JUM. PELAJAR

28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.2 AMANAH

TAJUK

Amanah Mencerminkan Peribadi Mulia

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar mengetahui sifat percaya-mempercayai antara satu sama lain, amat penting untuk keamanan sejagat.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menyatakan ciri-ciri individu yang mengamalkan amalan nilai amanah dalam kehidupan seharian.

b) menjelaskan kesan-kesan jika amalan nilai amanah tidak diamalkan dalam kehidupan seharian ke atas diri, keluarga, masyarakat dan Negara.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Jujur amalan mulia

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku Teks m/s 8

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan-kesan jika nilai amanah tidak diamalkan kepada diri, keluarga, masyarakat dan negara.

JUMAAT – 14 JANUARI 2011

KELAS

1I dan 1E

MASA

4.00-5.10 petang

5.10-6.20 petang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan

TAJUK

Keunikan Alam Ciptaan Tuhan

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar mengetahui alam semesta kita terdiri daripada galaksi, planet-planet, bulan, matahari dan bintang.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) Menyenaraikan sistem cakerawala di muka bumi kita.

b) Menyatakan peranan manusia yang mempunyai akal fikiran untuk menjaga, menghargai dan mengekalkan kestabilan ekosistem di muka bumi kita.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Menghargai

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku Teks m/s 1-3

AKTIVITI

NOTA & LATIHAN (Fikir & Jawab m/s 3)

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peranan manusia yang memiliki akal fikiran untuk menjaga kesejahteraan penghuni di alam semesta ini.