MINGGU 7
14 FEBRUARI hingga 18 FEBRUARI 2011
ISNIN – 14 FEBRUARI 2011
KELAS | 1H, 1I dan 1N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 2.00-2.35 petang 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
JUM. PELAJAR | 23 orang 24 orang 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
TAJUK | BERBUDI BAHASA AMALAN MASYARAKAT KITA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, berbudi bahasa perlu untuk menunjukkan rasa hormat kepada orang lain. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) melatih diri agar sentiasa berbudi bahasa dan berkelakuan sopan di tempat-tempat awam dalam setiap situasi yang berkenaan. b) mengenalpasti cara berkelakuan sopan di tempat-tempat awam. c) mengamalkan sikap hemah tinggi dalam kehidupan seharian |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersopan santun, berbudi pekerti mulia. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 25 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kebaikan bersopan santun dengan orang lain. |
CATATAN |
|
SELASA – 15 FEBRUARI 2011
CUTI MAULIDUR-RASUL
RABU – 16 FEBRUARI 2011
KELAS | 1E |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 4.00-5.10 petang |
JUM. PELAJAR | 26 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
TAJUK | BERBUDI BAHASA AMALAN MASYARAKAT KITA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, berbudi bahasa perlu untuk menunjukkan rasa hormat kepada orang lain. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) melatih diri agar sentiasa berbudi bahasa dan berkelakuan sopan di tempat-tempat awam dalam setiap situasi yang berkenaan. b) mengenalpasti cara berkelakuan sopan di tempat-tempat awam. c) mengamalkan sikap hemah tinggi dalam kehidupan seharian |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersopan santun, berbudi pekerti mulia. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 25 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kebaikan bersopan santun dengan orang lain. |
KHAMIS – 17 FEBRUARI 2011
KELAS | 1A, 1H dan 1N |
MASA | 2.35-3.10 petang 3.25-4.35 petang 5.10-6.20 petang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.6 TOLERANSI |
TAJUK | TOLERANSI TERAS KEAMANAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, bertolak ansur membolehkan kita memahami situasi yang dihadapi oleh orang lain. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Memahami konsep toleransi. b) Menerima hakikat bahawa terdapat perbezaan antara pelbagai kaum dalam hidup bermasyarakat. c) Menyedari kepentingan amalan bertolak ansur dalam masyarakat pelbagai kaum. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertolak ansur dan faham-memahami |
TEKNIK/AKTIVITI | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 34 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan konsep toleransi yang patut diamalkan untuk menjamin kesejahteraan masyarakat di Negara kita. |
CATATAN |
|
KELAS | 2N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 4.35-5.10 petang |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
TAJUK | HEMAH TINGGI MENCERMINKAN KEPERIBADIAN PERIBADI |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar perlu mengamalkan sifat berhemah tinggi yang boleh menunjukkan keperibadian peribadi seseorang yang sebenarnya |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas Pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) membanding bezakan tutur kata dan tingkah laku yang sesuai dan tidak sesuai dalam pergaulan seharian. b) mengamalkan pertuturan dan tingkah laku yang sesuai dengan norma masyarakat. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Berbudi pekerti mulia |
TEKNIK | Bersoaljawab |
BBM | Buku teks muka surat 25 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat membuat perbandingan tentang tutur kata dan tingkahlaku yang sesuai dan tidak sesuai dalam pergaulan seharian. |
CATATAN |
|
JUMAAT – 18 FEBRUARI 2011
KELAS | 1I dan 1E |
MASA | 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.6 TOLERANSI |
TAJUK | TOLERANSI TERAS KEAMANAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, bertolak ansur membolehkan kita memahami situasi yang dihadapi oleh orang lain. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Memahami konsep toleransi. b) Menerima hakikat bahawa terdapat perbezaan antara pelbagai kaum dalam hidup bermasyarakat. c) Menyedari kepentingan amalan bertolak ansur dalam masyarakat pelbagai kaum. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertolak ansur dan faham-memahami |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 34 |
AKTIVITI | Selepas p&p, para pelajar konsep toleransi yang patut diamalkan untuk menjamin kesejahteraan masyarakat di Negara kita.. |
REFLEKSI |
|