MINGGU 7
14 FEBRUARI hingga 18 FEBRUARI 2011
ISNIN – 14 FEBRUARI 2011
KELAS | 1H, 1I dan 1N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 2.00-2.35 petang 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
JUM. PELAJAR | 23 orang 24 orang 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
TAJUK | BERBUDI BAHASA AMALAN MASYARAKAT KITA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, berbudi bahasa perlu untuk menunjukkan rasa hormat kepada orang lain. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) melatih diri agar sentiasa berbudi bahasa dan berkelakuan sopan di tempat-tempat awam dalam setiap situasi yang berkenaan. b) mengenalpasti cara berkelakuan sopan di tempat-tempat awam. c) mengamalkan sikap hemah tinggi dalam kehidupan seharian |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersopan santun, berbudi pekerti mulia. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 25 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kebaikan bersopan santun dengan orang lain. |
CATATAN |
|
SELASA – 15 FEBRUARI 2011
CUTI MAULIDUR-RASUL
RABU – 16 FEBRUARI 2011
KELAS | 1E |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 4.00-5.10 petang |
JUM. PELAJAR | 26 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
TAJUK | BERBUDI BAHASA AMALAN MASYARAKAT KITA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, berbudi bahasa perlu untuk menunjukkan rasa hormat kepada orang lain. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) melatih diri agar sentiasa berbudi bahasa dan berkelakuan sopan di tempat-tempat awam dalam setiap situasi yang berkenaan. b) mengenalpasti cara berkelakuan sopan di tempat-tempat awam. c) mengamalkan sikap hemah tinggi dalam kehidupan seharian |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersopan santun, berbudi pekerti mulia. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 25 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kebaikan bersopan santun dengan orang lain. |
KHAMIS – 17 FEBRUARI 2011
KELAS | 1A, 1H dan 1N |
MASA | 2.35-3.10 petang 3.25-4.35 petang 5.10-6.20 petang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.6 TOLERANSI |
TAJUK | TOLERANSI TERAS KEAMANAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, bertolak ansur membolehkan kita memahami situasi yang dihadapi oleh orang lain. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Memahami konsep toleransi. b) Menerima hakikat bahawa terdapat perbezaan antara pelbagai kaum dalam hidup bermasyarakat. c) Menyedari kepentingan amalan bertolak ansur dalam masyarakat pelbagai kaum. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertolak ansur dan faham-memahami |
TEKNIK/AKTIVITI | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 34 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan konsep toleransi yang patut diamalkan untuk menjamin kesejahteraan masyarakat di Negara kita. |
CATATAN |
|
KELAS | 2N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 4.35-5.10 petang |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
TAJUK | HEMAH TINGGI MENCERMINKAN KEPERIBADIAN PERIBADI |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar perlu mengamalkan sifat berhemah tinggi yang boleh menunjukkan keperibadian peribadi seseorang yang sebenarnya |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas Pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) membanding bezakan tutur kata dan tingkah laku yang sesuai dan tidak sesuai dalam pergaulan seharian. b) mengamalkan pertuturan dan tingkah laku yang sesuai dengan norma masyarakat. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Berbudi pekerti mulia |
TEKNIK | Bersoaljawab |
BBM | Buku teks muka surat 25 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat membuat perbandingan tentang tutur kata dan tingkahlaku yang sesuai dan tidak sesuai dalam pergaulan seharian. |
CATATAN |
|
JUMAAT – 18 FEBRUARI 2011
KELAS | 1I dan 1E |
MASA | 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.6 TOLERANSI |
TAJUK | TOLERANSI TERAS KEAMANAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, bertolak ansur membolehkan kita memahami situasi yang dihadapi oleh orang lain. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Memahami konsep toleransi. b) Menerima hakikat bahawa terdapat perbezaan antara pelbagai kaum dalam hidup bermasyarakat. c) Menyedari kepentingan amalan bertolak ansur dalam masyarakat pelbagai kaum. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertolak ansur dan faham-memahami |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 34 |
AKTIVITI | Selepas p&p, para pelajar konsep toleransi yang patut diamalkan untuk menjamin kesejahteraan masyarakat di Negara kita.. |
REFLEKSI |
|
Puan,
BalasPadamTerima kasih kerana telah menghantar rph untuk disemak.
RPH puan lengkap, kemas dan menarik.
Sila kekalkan usaha murni ini.
"Tiadalah balasan kebaikan melainkan dengan kebaikan pula"... ayat 60 Surah Ar Rahman.