MINGGU 12
19 MAC hingga 23 MAC 2012
ISNIN – 19 MAC 2012
KELAS | 5K3 / 5S3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0705-0815 / 1205-1240 |
JUM. PELAJAR | 16 orang / 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.11 RASIONAL |
TAJUK | PERTIMBANGAN RASIONAL PENYELESAIAN TERBAIK |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berfikir secara rasional agar dapat berdaya maju dalam menghadapi dunia globalisasi. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap rasional dalam setiap tindakan b) mencari jalan penyelesaian bagi sesuatu masalah yang dihadapi dengan bijaksana dan konsisten |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Rasional – berfikir mengikut pertimbangan yang wajar |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 78 - 81 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap rasional dalam setiap tindakan |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
KELAS | 5K7 |
MASA | 0815-0925 |
JUMLAH PELAJAR | 32 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Mengklasifikasikan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
CATATAN |
|
SELASA – 20 MAC 2012
KELAS | 5K8 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0945-1055 |
JUM. PELAJAR | 22 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.11 RASIONAL |
TAJUK | PERTIMBANGAN RASIONAL PENYELESAIAN TERBAIK |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berfikir secara rasional agar dapat berdaya maju dalam menghadapi dunia globalisasi. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap rasional dalam setiap tindakan b) mencari jalan penyelesaian bagi sesuatu masalah yang dihadapi dengan bijaksana dan konsisten |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Rasional – berfikir mengikut pertimbangan yang wajar |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 78 - 81 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap rasional dalam setiap tindakan |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
KELAS | 5K6 |
MASA | 0815-0925 |
JUMLAH PELAJAR | 36 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Mengklasifikasikan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
CATATAN |
|
RABU – 21 MAC 2012
KELAS | 5MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.11 RASIONAL |
TAJUK | PERTIMBANGAN RASIONAL PENYELESAIAN TERBAIK |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berfikir secara rasional agar dapat berdaya maju dalam menghadapi dunia globalisasi. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap rasional dalam setiap tindakan b) mencari jalan penyelesaian bagi sesuatu masalah yang dihadapi dengan bijaksana dan konsisten |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Rasional – berfikir mengikut pertimbangan yang wajar |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 78 - 81 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap rasional dalam setiap tindakan |
CATATAN |
|
KELAS | 5K3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 1055-1205 |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.12 KESEDERHANAAN |
TAJUK | DUDUK SAMA RENDAH, BERDIRI SAMA TINGGI |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa hidup dalam keadaan kesederhanaan, agar tidak membazir. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyokong usaha kerajaan untuk menyeimbangkan pembangunan insane dan pembangunan fizikal. b) menghargai usaha yang dijalankan oleh kerjaan untuk menyeimbangkan pembangunan negara c) menyedari kepentingan kerajaan mengamalkan kesederhanaan dalam dasar pembangunan negara |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersederhana |
TEKNIK | Bersoal jawab |
BBM | Buku Teks m/s 86 - 89 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap bersederhana dalam menjalani kehidupan seharian |
CATATAN |
|
KHAMIS – 22 MAC 2012
KELAS | 5S3 / 5K8 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0705-0815 / 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 29 orang / 22 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.12 KESEDERHANAAN |
TAJUK | DUDUK SAMA RENDAH, BERDIRI SAMA TINGGI |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa hidup dalam keadaan kesederhanaan, agar tidak membazir. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyokong usaha kerajaan untuk menyeimbangkan pembangunan insane dan pembangunan fizikal. b) menghargai usaha yang dijalankan oleh kerjaan untuk menyeimbangkan pembangunan negara c) menyedari kepentingan kerajaan mengamalkan kesederhanaan dalam dasar pembangunan negara |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersederhana |
TEKNIK | Bersoal jawab |
BBM | Buku Teks m/s 86 - 89 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap bersederhana dalam menjalani kehidupan seharian |
CATATAN |
|
JUMAAT – 23 MAC 2012
KELAS | 5MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.12 KESEDERHANAAN |
TAJUK | DUDUK SAMA RENDAH, BERDIRI SAMA TINGGI |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa hidup dalam keadaan kesederhanaan, agar tidak membazir. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyokong usaha kerajaan untuk menyeimbangkan pembangunan insane dan pembangunan fizikal. b) menghargai usaha yang dijalankan oleh kerjaan untuk menyeimbangkan pembangunan negara c) menyedari kepentingan kerajaan mengamalkan kesederhanaan dalam dasar pembangunan negara |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersederhana |
TEKNIK | Bersoal jawab |
BBM | Buku Teks m/s 86 - 89 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap bersederhana dalam menjalani kehidupan seharian |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
KELAS | 5K8 |
MASA | 0940-1040 |
JUMLAH PELAJAR | 22 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Mengklasifikasikan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
CATATAN |
|
SEKOLAH GANTI - Jadual Hari Jumaat
SABTU – 02 MAC 2012
KELAS | 5MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.9 KASIH SAYANG – Nota / Latihan |
TAJUK | MASYARAKAT PRIHATIN KAMPUNG CERIA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa hidup dalam keadaan berkasih sayang dan bersama-sama untuk membina suasana yang harmoni. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap prihatin terhadap masalah sosial masyarakat. b) mencadangkan cara mengatasi masalah sosial masyarakat c) melibatkan diri dalam usaha menangani pelbagai masalah dalam masyarakat
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Prihatin terhadap satu sama lain |
TEKNIK | Bersoal jawab |
BBM | Buku Teks m/s 62 - 65 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap prihatin dan kasih sayang terhadap masyarakat sekeliling. |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
KELAS | 5K8 |
MASA | 0940-1040 |
JUMLAH PELAJAR | 22 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Mengklasifikasikan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
CATATAN |
|