MINGGU 19
07 MEI hingga 11 MEI 2012
ISNIN – 07 MEI 2012
KELAS 5S3
SUBJEK PENDIDIKAN MORAL
MASA 1205-1240
JUM. PELAJAR 29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR
TAJUK PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN KELESTARIAN ALAM SEKITAR
PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar
HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari bahawa tindakan manusia akan mempengaruhi alam sekitar
b) menjauhi tindakan rakus yang boleh merosakkan alam sekitar
c) mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu alam sekitar
TEKNIK Bersoaljawab
BBM Buku Teks m/s 148-152
REFLEKSI Selepas p&p, para pelajar menyedari bahawa tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar
CATATAN
KELAS 4K5 / 4K6
SUBJEK PENDIDIKAN MORAL
MASA 0815-0925 / 1020-1130
JUM. PELAJAR 26 orang / 28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU-ISU ALAM SEKITAR
TAJUK ALAM SEKITAR BERKUALITI, TANGGUNGJAWAB SEMUA
PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar mengetahui perlunya mengetahui isu-isu berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.
HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan meningkatkan kualiti alam sekitar.
b) menanam sikap prihatin dan peka terhadaa isu alam sekitar.
c) mengetahui peranan pelbagai pihak dalam menjaga kualiti alam sekitar.
d) melibatkan diri dengan agensi-agensi yang terlibat dalam menjaga kualiti alam sekitar
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu-isu alam sekitar
TEKNIK Bersoaljawab
BBM Buku teks m/s 120-123
REFLEKSI Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mengetahui isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.
CATATAN
SELASA – 08 MEI 2012
KELAS 5K8 dan 5MPV dan 5K3
SUBJEK PENDIDIKAN MORAL
MASA 0750-0815 dan 0940-1055
JUM. PELAJAR 21 orang / 18 orang dan 32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR
TAJUK PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN KELESTARIAN ALAM SEKITAR
PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar
HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari bahawa tindakan manusia akan mempengaruhi alam sekitar
b) menjauhi tindakan rakus yang boleh merosakkan alam sekitar
c) mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu alam sekitar
TEKNIK Bersoaljawab
BBM Buku Teks m/s 148-152
REFLEKSI Selepas p&p, para pelajar menyedari bahawa tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar
CATATAN
RABU – 09 MEI 2012
KELAS 5S3
SUBJEK PENDIDIKAN MORAL
MASA 0815-0925
JUM. PELAJAR 29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR
TAJUK PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN KELESTARIAN ALAM SEKITAR
PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar
HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari bahawa tindakan manusia akan mempengaruhi alam sekitar
b) menjauhi tindakan rakus yang boleh merosakkan alam sekitar
c) mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu alam sekitar
TEKNIK Bersoaljawab
BBM Buku Teks m/s 148-152
REFLEKSI Selepas p&p, para pelajar menyedari bahawa tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar
CATATAN
KELAS 4K5
SUBJEK PENDIDIKAN MORAL
MASA 0815-0925
JUM. PELAJAR 24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU-ISU ALAM SEKITAR
TAJUK ALAM SEKITAR BERKUALITI, TANGGUNGJAWAB SEMUA
PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar mengetahui perlunya mengetahui isu-isu berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.
HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan meningkatkan kualiti alam sekitar.
b) menanam sikap prihatin dan peka terhadaa isu alam sekitar.
c) mengetahui peranan pelbagai pihak dalam menjaga kualiti alam sekitar.
d) melibatkan diri dengan agensi-agensi yang terlibat dalam menjaga kualiti alam sekitar
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu-isu alam sekitar
TEKNIK Bersoaljawab
BBM Buku teks m/s 120-123
REFLEKSI Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mengetahui isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.
CATATAN
KHAMIS – 10 MEI 2012
KELAS 5K8 dan 5MPV
SUBJEK PENDIDIKAN MORAL
MASA 0705-0815
JUM. PELAJAR 21 orang / 18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR
TAJUK PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN KELESTARIAN ALAM SEKITAR
PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar
HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari bahawa tindakan manusia akan mempengaruhi alam sekitar
b) menjauhi tindakan rakus yang boleh merosakkan alam sekitar
c) mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu alam sekitar
TEKNIK Bersoaljawab
BBM Buku Teks m/s 148-152
REFLEKSI Selepas p&p, para pelajar menyedari bahawa tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar
CATATAN
KELAS 4K6
SUBJEK PENDIDIKAN MORAL
MASA 0940-1055
JUM. PELAJAR 24 orang
AKTIVITI PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN
SUBJEK PENDIDIKAN SENI
MASA 9.40-12.40 (3 JAM)
OBJEKTIF Selepas peperiksaan, para pelajar dapat menjawab soalan dengan tenang dan tidak meniru.
BBM KERTAS LUKISAN - SOALAN
CATATAN
JUMAAT – 11 MEI 2012
KELAS 5K3
SUBJEK PENDIDIKAN MORAL
MASA 0940-10.40
JUM. PELAJAR 32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR
TAJUK PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN KELESTARIAN ALAM SEKITAR
PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar
HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari bahawa tindakan manusia akan mempengaruhi alam sekitar
b) menjauhi tindakan rakus yang boleh merosakkan alam sekitar
c) mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu alam sekitar
TEKNIK Bersoaljawab
BBM Buku Teks m/s 148-152
REFLEKSI Selepas p&p, para pelajar menyedari bahawa tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar
CATATAN
KELAS 4K6
SUBJEK PENDIDIKAN MORAL
MASA 0940-1055
JUM. PELAJAR 24 orang
AKTIVITI ULANGKAJI – PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN
TAJUK BIDANG 1 - 3
PERINCIAN SOALAN STRUKTUR YANG BERKAITAN
OBJEKTIF Selepas mengulangkaji, para pelajar dapat menjawab soalan mengikut format SPM sebenar.
BBM KERTAS SOALAN - Bercirikan Peperiksaan sebenar
CATATAN