http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Jumaat, 11 Mei 2012

MINGGU 19 (07/05/2012-11/05/2012)

MINGGU 19


07 MEI hingga 11 MEI 2012



ISNIN – 07 MEI 2012



KELAS 5S3

SUBJEK PENDIDIKAN MORAL

MASA 1205-1240

JUM. PELAJAR 29 orang

BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 3

Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar

NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR

TAJUK PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN KELESTARIAN ALAM SEKITAR

PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar

HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menyedari bahawa tindakan manusia akan mempengaruhi alam sekitar

b) menjauhi tindakan rakus yang boleh merosakkan alam sekitar

c) mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu alam sekitar

TEKNIK Bersoaljawab

BBM Buku Teks m/s 148-152

REFLEKSI Selepas p&p, para pelajar menyedari bahawa tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar



CATATAN



KELAS 4K5 / 4K6

SUBJEK PENDIDIKAN MORAL

MASA 0815-0925 / 1020-1130

JUM. PELAJAR 26 orang / 28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 3

Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar

NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU-ISU ALAM SEKITAR

TAJUK ALAM SEKITAR BERKUALITI, TANGGUNGJAWAB SEMUA

PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar mengetahui perlunya mengetahui isu-isu berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.

HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menyedari kepentingan meningkatkan kualiti alam sekitar.

b) menanam sikap prihatin dan peka terhadaa isu alam sekitar.

c) mengetahui peranan pelbagai pihak dalam menjaga kualiti alam sekitar.

d) melibatkan diri dengan agensi-agensi yang terlibat dalam menjaga kualiti alam sekitar

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu-isu alam sekitar

TEKNIK Bersoaljawab

BBM Buku teks m/s 120-123

REFLEKSI Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mengetahui isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.

CATATAN



SELASA – 08 MEI 2012



KELAS 5K8 dan 5MPV dan 5K3

SUBJEK PENDIDIKAN MORAL

MASA 0750-0815 dan 0940-1055

JUM. PELAJAR 21 orang / 18 orang dan 32 orang

BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 3

Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar

NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR

TAJUK PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN KELESTARIAN ALAM SEKITAR

PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar

HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menyedari bahawa tindakan manusia akan mempengaruhi alam sekitar

b) menjauhi tindakan rakus yang boleh merosakkan alam sekitar

c) mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu alam sekitar

TEKNIK Bersoaljawab

BBM Buku Teks m/s 148-152

REFLEKSI Selepas p&p, para pelajar menyedari bahawa tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar



CATATAN





RABU – 09 MEI 2012



KELAS 5S3

SUBJEK PENDIDIKAN MORAL

MASA 0815-0925

JUM. PELAJAR 29 orang

BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 2

Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan

NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR

TAJUK PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN KELESTARIAN ALAM SEKITAR

PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar

HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menyedari bahawa tindakan manusia akan mempengaruhi alam sekitar

b) menjauhi tindakan rakus yang boleh merosakkan alam sekitar

c) mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu alam sekitar

TEKNIK Bersoaljawab

BBM Buku Teks m/s 148-152

REFLEKSI Selepas p&p, para pelajar menyedari bahawa tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar



CATATAN



KELAS 4K5

SUBJEK PENDIDIKAN MORAL

MASA 0815-0925

JUM. PELAJAR 24 orang

BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 3

Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar

NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU-ISU ALAM SEKITAR

TAJUK ALAM SEKITAR BERKUALITI, TANGGUNGJAWAB SEMUA

PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar mengetahui perlunya mengetahui isu-isu berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.

HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menyedari kepentingan meningkatkan kualiti alam sekitar.

b) menanam sikap prihatin dan peka terhadaa isu alam sekitar.

c) mengetahui peranan pelbagai pihak dalam menjaga kualiti alam sekitar.

d) melibatkan diri dengan agensi-agensi yang terlibat dalam menjaga kualiti alam sekitar

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu-isu alam sekitar

TEKNIK Bersoaljawab

BBM Buku teks m/s 120-123

REFLEKSI Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mengetahui isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.

CATATAN



KHAMIS – 10 MEI 2012



KELAS 5K8 dan 5MPV

SUBJEK PENDIDIKAN MORAL

MASA 0705-0815

JUM. PELAJAR 21 orang / 18 orang

BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 2

Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan

NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR

TAJUK PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN KELESTARIAN ALAM SEKITAR

PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar

HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menyedari bahawa tindakan manusia akan mempengaruhi alam sekitar

b) menjauhi tindakan rakus yang boleh merosakkan alam sekitar

c) mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu alam sekitar

TEKNIK Bersoaljawab

BBM Buku Teks m/s 148-152

REFLEKSI Selepas p&p, para pelajar menyedari bahawa tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar



CATATAN



KELAS 4K6

SUBJEK PENDIDIKAN MORAL

MASA 0940-1055

JUM. PELAJAR 24 orang

AKTIVITI PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN

SUBJEK PENDIDIKAN SENI

MASA 9.40-12.40 (3 JAM)

OBJEKTIF Selepas peperiksaan, para pelajar dapat menjawab soalan dengan tenang dan tidak meniru.

BBM KERTAS LUKISAN - SOALAN

CATATAN



JUMAAT – 11 MEI 2012



KELAS 5K3

SUBJEK PENDIDIKAN MORAL

MASA 0940-10.40

JUM. PELAJAR 32 orang

BIDANG PEMBELAJARAN Bidang Pembelajaran 2

Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan

NILAI 3.4 PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR

TAJUK PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN KELESTARIAN ALAM SEKITAR

PENGETAHUAN SEDIA ADA Pelajar sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar

HASIL PEMBELAJARAN Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menyedari bahawa tindakan manusia akan mempengaruhi alam sekitar

b) menjauhi tindakan rakus yang boleh merosakkan alam sekitar

c) mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI Prihatin terhadap isu alam sekitar

TEKNIK Bersoaljawab

BBM Buku Teks m/s 148-152

REFLEKSI Selepas p&p, para pelajar menyedari bahawa tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar



CATATAN



KELAS 4K6

SUBJEK PENDIDIKAN MORAL

MASA 0940-1055

JUM. PELAJAR 24 orang

AKTIVITI ULANGKAJI – PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN

TAJUK BIDANG 1 - 3

PERINCIAN SOALAN STRUKTUR YANG BERKAITAN

OBJEKTIF Selepas mengulangkaji, para pelajar dapat menjawab soalan mengikut format SPM sebenar.

BBM KERTAS SOALAN - Bercirikan Peperiksaan sebenar

CATATAN