ISNIN - 01 FEBRUARI 2010
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 01 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 & 4K8 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA TAJUK: Peningkatan Tamadun a) Yunani dan Rom |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) menganalisis peningkatan tamadun Yunani dan Rom . ii) membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun Rom dan Yunani |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti 2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
SELASA - 02 FEBRUARI 2010
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | SELASA |
TARIKH | 02 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K5 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA TAJUK: Peningkatan Tamadun a) Yunani dan Rom |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) menganalisis peningkatan tamadun Yunani dan Rom . ii) membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun Romdan Yunani |
AKTIVITI/KAEDAH | a) Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti 2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | SELASA |
TARIKH | 2 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K7 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA TAJUK: Peningkatan Tamadun a) India dan China |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) menganalisis peningkatan tamadun India dan China. ii) membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun India dan China |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti 2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
RABU - 3 FEBRUARI 2010
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | RABU |
TARIKH | 03 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K5, 4K6 dan 4K8 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA TAJUK: Peningkatan Tamadun a) India dan China |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) menganalisis peningkatan tamadun India dan China. ii) membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun India dan China |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti 2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
KHAMIS - 4 FEBRUARI 2010
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 04 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun a) Yunani dan Rom |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat a) Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini. b) Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom c) Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini. |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Mengklasifikasikan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti 2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
JUMAAT - 5 FEBRUARI 2010
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 05 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K5 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun a) Yunani dan Rom |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat a)Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini. b)Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom c)Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini. |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Mengklasifikasikan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersatu tenaga menjamin kemakmuran dan kegemilangan negara. |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti 2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
SABTU - 6 FEBRUARI 2010
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | SABTU (Jadual Hari Khamis) |
TARIKH | 06 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K5 |
TAJUK | TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun a) Yunani dan Rom |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat a)Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini. b)Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom c)Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini. |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Membuat laporan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersatu tenaga menjamin kemakmuran dan kegemilangan negara. |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti 2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
MINGGU 6 (8 FEBRUARI 2010 HINGGA 12 FEBRUARI 2010)
ISNIN - 8 FEBRUARI 2010
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 08 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 & 4K8 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun a) India dan China |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat a)Menyenaraikan sumbangan Tamadun India dan China kepada masyarakat Tamadun masa kini. b)Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-India dan China |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun India dan China, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Keharmonian dan kesejahteraan dengan mematuhi peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan. |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti 2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
SELASA - 9 FEBRUARI 2010
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | SELASA |
TARIKH | 09 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K5 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun a) India dan China |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat a)Menyenaraikan sumbangan Tamadun India dan China kepada masyarakat Tamadun masa kini. b)Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-India dan China |
AKTIVITI/KAEDAH | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun India dan China, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Keharmonian dan kesejahteraan dengan mematuhi peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan. |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti 2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | SELASA |
TARIKH | 09 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K7 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun a) India dan China - Latihan dan nota *sambungan* |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat a)Menyenaraikan sumbangan Tamadun India dan China kepada masyarakat Tamadun masa kini. b)Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-India dan China |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun India dan China, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Keharmonian dan kesejahteraan dengan mematuhi peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan. |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti 2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
RABU - 10 FEBRUARI 2010
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | RABU |
TARIKH | 10 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K5, 4K6 dan 4K8 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA TAJUK: Peningkatan dan SumbanganTamadun a) India dan China - Latihan dan nota *sambungan* |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat a)Menyenaraikan sumbangan Tamadun India dan China kepada masyarakat Tamadun masa kini. b)Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-India dan China |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun India dan China, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Menganalisis |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Keharmonian dan kesejahteraan dengan mematuhi peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan. |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti 2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI | P&P tidak dapat dijalankan kerana CUTI SAKIT |
KHAMIS - 11 FEBRUARI 2010
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 11 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA TAJUK: Peningkatan dan SumbanganTamadun a) India dan China - Latihan dan nota *sambungan* |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat a)Menyenaraikan sumbangan Tamadun India dan China kepada masyarakat Tamadun masa kini. b)Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-India dan China |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun India dan China, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Mengklasifikasikan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Keharmonian dan kesejahteraan dengan mematuhi peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan. |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti 2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI | P&P tidak dijalankan kerana CUTI SAKIT |
JUMAAT - 12 FEBRUARI 2010
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 12 FEBRUARI 2010 |
KELAS | 4K5 |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA TAJUK: Peningkatan dan SumbanganTamadun a) India dan China - Latihan dan nota *sambungan* |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat a)Menyenaraikan sumbangan Tamadun India dan China kepada masyarakat Tamadun masa kini. b)Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-India dan China |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun India dan China, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Mengklasifikasikan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersatu tenaga menjamin kemakmuran dan kegemilangan negara. |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti 2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |