http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Rabu, 2 Mac 2011

MINGGU 9 (28/02/11-04/03/11)

MINGGU 9

28 FEBRUARI hingga 04 MAC 2011

ISNIN – 28 FEBRUARI 2011

KELAS

1H, 1I dan 1N

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

2.00-2.35 petang

4.00-5.10 petang

5.10-6.20 petang

JUM. PELAJAR

23 orang

24 orang

28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.5 HEMAH TINGGI

TAJUK

BERBUDI BAHASA AMALAN MASYARAKAT KITA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar tahu, berbudi bahasa perlu untuk menunjukkan rasa hormat kepada orang lain.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) melatih diri agar sentiasa berbudi bahasa dan berkelakuan sopan di tempat-tempat awam dalam setiap situasi yang berkenaan.

b) mengenalpasti cara berkelakuan sopan di tempat-tempat awam.

c) mengamalkan sikap hemah tinggi dalam kehidupan seharian

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bersopan santun, berbudi pekerti mulia.

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 25

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kebaikan bersopan santun dengan orang lain.

CATATAN


SELASA – 01 MAC 2011

KELAS

1A/1C

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

3.25-4.35 petang

JUM. PELAJAR

16 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.5 HEMAH TINGGI

TAJUK

BERBUDI BAHASA AMALAN MASYARAKAT KITA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar tahu, berbudi bahasa perlu untuk menunjukkan rasa hormat kepada orang lain.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) melatih diri agar sentiasa berbudi bahasa dan berkelakuan sopan di tempat-tempat awam dalam setiap situasi yang berkenaan.

b) mengenalpasti cara berkelakuan sopan di tempat-tempat awam.

c) mengamalkan sikap hemah tinggi dalam kehidupan seharian

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bersopan santun, berbudi pekerti mulia.

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 25

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kebaikan bersopan santun dengan orang lain.

CATATAN


KELAS

2N

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

5.10-6.20 petang

JUM. PELAJAR

28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.4 BERTANGGUNGJAWAB

TAJUK

BERTANGGUNGJAWAB AMALAN TERPUJI

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar perlu mengamalkan sikap bertanggungjawab sebagai amalan yang terpuji.

HASIL PEMBELAJARAN

Selepas Pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menjelaskan kepentingan sikap bertanggungjawab dalam pelbagai situasi.

b) menjalankan tanggungjawab di rumah, sekolah dan dalam masyarakat dengan sempurna.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Menepati janji

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku teks muka surat 20

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menjelaskan kepentingan sikap bertanggungjawab dalam pelbagai situasi

CATATAN


RABU – 03 MAC 2011

KELAS

1E

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

4.00-5.10 petang

JUM. PELAJAR

26 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.5 HEMAH TINGGI

TAJUK

BERBUDI BAHASA AMALAN MASYARAKAT KITA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar tahu, berbudi bahasa perlu untuk menunjukkan rasa hormat kepada orang lain.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) melatih diri agar sentiasa berbudi bahasa dan berkelakuan sopan di tempat-tempat awam dalam setiap situasi yang berkenaan.

b) mengenalpasti cara berkelakuan sopan di tempat-tempat awam.

c) mengamalkan sikap hemah tinggi dalam kehidupan seharian

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bersopan santun, berbudi pekerti mulia.

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 25

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kebaikan bersopan santun dengan orang lain.

KHAMIS – 03 MAC 20112011

KELAS

1A, 1H dan 1N

MASA

2.35-3.10 petang

3.25-4.35 petang

5.10-6.20 petang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.6 TOLERANSI

TAJUK

TOLERANSI TERAS KEAMANAN

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar tahu, bertolak ansur membolehkan kita memahami situasi yang dihadapi oleh orang lain.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) Memahami konsep toleransi.

b) Menerima hakikat bahawa terdapat perbezaan antara pelbagai kaum dalam hidup bermasyarakat.

c) Menyedari kepentingan amalan bertolak ansur dalam masyarakat pelbagai kaum.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bertolak ansur dan faham-memahami

TEKNIK/AKTIVITI

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 34

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan konsep toleransi yang patut diamalkan untuk menjamin kesejahteraan masyarakat di Negara kita.

CATATAN


KELAS

2N

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

4.35-5.10 petang

JUM. PELAJAR

28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.5 HEMAH TINGGI

TAJUK

HEMAH TINGGI MENCERMINKAN KEPERIBADIAN PERIBADI

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar perlu mengamalkan sifat berhemah tinggi yang boleh menunjukkan keperibadian peribadi seseorang yang sebenarnya

HASIL PEMBELAJARAN

Selepas Pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) membanding bezakan tutur kata dan tingkah laku yang sesuai dan tidak sesuai dalam pergaulan seharian.

b) mengamalkan pertuturan dan tingkah laku yang sesuai dengan norma masyarakat.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Berbudi pekerti mulia

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku teks muka surat 25

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat membuat perbandingan tentang tutur kata dan tingkahlaku yang sesuai dan tidak sesuai dalam pergaulan seharian.

CATATAN



JUMAAT – 04 MAC 2011

KELAS

1I dan 1E

MASA

4.00-5.10 petang

5.10-6.20 petang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.6 TOLERANSI

TAJUK

TOLERANSI TERAS KEAMANAN

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar tahu, bertolak ansur membolehkan kita memahami situasi yang dihadapi oleh orang lain.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) Memahami konsep toleransi.

b) Menerima hakikat bahawa terdapat perbezaan antara pelbagai kaum dalam hidup bermasyarakat.

c) Menyedari kepentingan amalan bertolak ansur dalam masyarakat pelbagai kaum.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bertolak ansur dan faham-memahami

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 34

AKTIVITI

Selepas p&p, para pelajar konsep toleransi yang patut diamalkan untuk menjamin kesejahteraan masyarakat di Negara kita..

REFLEKSI