MINGGU 9
28 FEBRUARI hingga 04 MAC 2011
ISNIN – 28 FEBRUARI 2011
| KELAS | 1H, 1I dan 1N |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 2.00-2.35 petang 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
| JUM. PELAJAR | 23 orang 24 orang 28 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
| TAJUK | BERBUDI BAHASA AMALAN MASYARAKAT KITA |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, berbudi bahasa perlu untuk menunjukkan rasa hormat kepada orang lain. |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) melatih diri agar sentiasa berbudi bahasa dan berkelakuan sopan di tempat-tempat awam dalam setiap situasi yang berkenaan. b) mengenalpasti cara berkelakuan sopan di tempat-tempat awam. c) mengamalkan sikap hemah tinggi dalam kehidupan seharian |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersopan santun, berbudi pekerti mulia. |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 25 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kebaikan bersopan santun dengan orang lain. |
| CATATAN |
|
SELASA – 01 MAC 2011
| KELAS | 1A/1C |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 3.25-4.35 petang |
| JUM. PELAJAR | 16 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
| TAJUK | BERBUDI BAHASA AMALAN MASYARAKAT KITA |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, berbudi bahasa perlu untuk menunjukkan rasa hormat kepada orang lain. |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) melatih diri agar sentiasa berbudi bahasa dan berkelakuan sopan di tempat-tempat awam dalam setiap situasi yang berkenaan. b) mengenalpasti cara berkelakuan sopan di tempat-tempat awam. c) mengamalkan sikap hemah tinggi dalam kehidupan seharian |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersopan santun, berbudi pekerti mulia. |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 25 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kebaikan bersopan santun dengan orang lain. |
| CATATAN |
|
| KELAS | 2N |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 5.10-6.20 petang |
| JUM. PELAJAR | 28 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.4 BERTANGGUNGJAWAB |
| TAJUK | BERTANGGUNGJAWAB AMALAN TERPUJI |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar perlu mengamalkan sikap bertanggungjawab sebagai amalan yang terpuji. |
| HASIL PEMBELAJARAN | Selepas Pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menjelaskan kepentingan sikap bertanggungjawab dalam pelbagai situasi. b) menjalankan tanggungjawab di rumah, sekolah dan dalam masyarakat dengan sempurna. |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Menepati janji |
| TEKNIK | Bersoaljawab |
| BBM | Buku teks muka surat 20 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menjelaskan kepentingan sikap bertanggungjawab dalam pelbagai situasi |
| CATATAN |
|
RABU – 03 MAC 2011
| KELAS | 1E |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 4.00-5.10 petang |
| JUM. PELAJAR | 26 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
| TAJUK | BERBUDI BAHASA AMALAN MASYARAKAT KITA |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, berbudi bahasa perlu untuk menunjukkan rasa hormat kepada orang lain. |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) melatih diri agar sentiasa berbudi bahasa dan berkelakuan sopan di tempat-tempat awam dalam setiap situasi yang berkenaan. b) mengenalpasti cara berkelakuan sopan di tempat-tempat awam. c) mengamalkan sikap hemah tinggi dalam kehidupan seharian |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersopan santun, berbudi pekerti mulia. |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 25 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kebaikan bersopan santun dengan orang lain. |
KHAMIS – 03 MAC 20112011
| KELAS | 1A, 1H dan 1N |
| MASA | 2.35-3.10 petang 3.25-4.35 petang 5.10-6.20 petang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.6 TOLERANSI |
| TAJUK | TOLERANSI TERAS KEAMANAN |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, bertolak ansur membolehkan kita memahami situasi yang dihadapi oleh orang lain. |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Memahami konsep toleransi. b) Menerima hakikat bahawa terdapat perbezaan antara pelbagai kaum dalam hidup bermasyarakat. c) Menyedari kepentingan amalan bertolak ansur dalam masyarakat pelbagai kaum. |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertolak ansur dan faham-memahami |
| TEKNIK/AKTIVITI | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 34 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan konsep toleransi yang patut diamalkan untuk menjamin kesejahteraan masyarakat di Negara kita. |
| CATATAN |
|
| KELAS | 2N |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 4.35-5.10 petang |
| JUM. PELAJAR | 28 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
| TAJUK | HEMAH TINGGI MENCERMINKAN KEPERIBADIAN PERIBADI |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar perlu mengamalkan sifat berhemah tinggi yang boleh menunjukkan keperibadian peribadi seseorang yang sebenarnya |
| HASIL PEMBELAJARAN | Selepas Pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) membanding bezakan tutur kata dan tingkah laku yang sesuai dan tidak sesuai dalam pergaulan seharian. b) mengamalkan pertuturan dan tingkah laku yang sesuai dengan norma masyarakat. |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Berbudi pekerti mulia |
| TEKNIK | Bersoaljawab |
| BBM | Buku teks muka surat 25 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat membuat perbandingan tentang tutur kata dan tingkahlaku yang sesuai dan tidak sesuai dalam pergaulan seharian. |
| CATATAN |
|
JUMAAT – 04 MAC 2011
| KELAS | 1I dan 1E |
| MASA | 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.6 TOLERANSI |
| TAJUK | TOLERANSI TERAS KEAMANAN |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar tahu, bertolak ansur membolehkan kita memahami situasi yang dihadapi oleh orang lain. |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Memahami konsep toleransi. b) Menerima hakikat bahawa terdapat perbezaan antara pelbagai kaum dalam hidup bermasyarakat. c) Menyedari kepentingan amalan bertolak ansur dalam masyarakat pelbagai kaum. |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertolak ansur dan faham-memahami |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 34 |
| AKTIVITI | Selepas p&p, para pelajar konsep toleransi yang patut diamalkan untuk menjamin kesejahteraan masyarakat di Negara kita.. |
| REFLEKSI |
|