http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Khamis, 27 September 2012

MINGGU 38 (17/09/12-21/09/12)


MINGGU 38

17 SEPTEMBER  hingga 22 SEPTEMBER 2012

 

ISNIN – 17  SEPTEMBER  2012

 

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205-1240
JUM. PELAJAR
29 orang
AKTIVITI
ULANGKAJI
NILAI
BIDANG PEMBELAJARAN 1
NILAI: 1.1 – 1.4
BENTUK SOALAN
2 SOALAN STRUKTUR
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.    menjawab soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.    Mengulangkaji pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
BBM
Lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengulangkaji pelajaran untuk SPM 2012
CATATAN
 

 

KELAS
4K5 / 4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925 / 1020-1130
JUM. PELAJAR
26 orang  / 28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 6:  NILAI  BERKAITAN  DENGAN  DEMOKRASI
NILAI
6.4   PENGLIBATAN DIRI DLM PEMBANGUNAN NEGARA
TAJUK
BERKHIDMAT  UNTUK  NEGARA 
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya melibatkan diri dalam pembangunan Negara unk kesejahteraan semua rakyat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)      Memahami peranan pertubuhan sukarela yang terdapat di Malaysia.
b)      Menjelaskan kepentingan aktiviti perkhidmatan sosial kepada anggota sukarela dan negara.
c)      Melibatkan diri dalam pertubuhan sukarela
 
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati
 
TEKNIK
Berkerjasama
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan sumbangan/bakti yang telah mereka lakukan/curahkan untuk keluarga/sekolah/masyarakat dan Negara.

 

SELASA – 18 SEPTEMBER  2012

 

KELAS
5K8 dan 5MPV dan 5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0750-0815  dan 0940-1055
JUM. PELAJAR
21 orang / 18 orang  dan 32 orang
AKTIVITI
ULANGKAJI
NILAI
BIDANG PEMBELAJARAN 1
NILAI: 1.1 – 1.4
BENTUK SOALAN
2 SOALAN STRUKTUR
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.    menjawab soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.    Mengulangkaji pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
BBM
Lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengulangkaji pelajaran untuk SPM 2012
CATATAN

 

 

RABU – 19 SEPTEMBER  2012

 

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
29 orang
AKTIVITI
ULANGKAJI
NILAI
BIDANG PEMBELAJARAN 1
NILAI: 1.5 – 1.8
BENTUK SOALAN
2 SOALAN STRUKTUR
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.    menjawab soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.    Mengulangkaji pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
BBM
Lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengulangkaji pelajaran untuk SPM 2012
CATATAN
 
BBM
Buku teks m/s 238 - 242, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menerima peranan yang dimainkan oleh pertubuhan antarabangsa dalam menjamin kesejahteraan sejagat
 
CATATAN
 

 

KELAS
4K5
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 6:  NILAI  BERKAITAN  DENGAN  DEMOKRASI
 
NILAI
6.5  SIKAP  KETERBUKAAN
TAJUK
SIKAP  TERBUKA  YANG  BERHIKMAH
 
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar perlu bersikap terbuka untuk mencapai kecemerlangan dalam kehidupan masing-masing.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)      Menyedari kepentingan bersikap terbuka dalam menerima nasihat, teguran dan kritikan.
b)      Menerima nasihat, kritikan dan hukuman atas kesalahan yg telah dilakukan.
c)      Memperbaiki kelemahan dan kesilapan yang telah dilakukan
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Sayangilah kanak-kanak.
TEKNIK
Hormat-menghormati
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan peraturan dan undang-undang yang perlu dipatuhi di sekolah, rumah, kampung dan negara.

 

KHAMIS  – 20 SEPTEMBER  2012

 

KELAS
5K8 dan 5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
21 orang / 18 orang
AKTIVITI
ULANGKAJI
NILAI
BIDANG PEMBELAJARAN 1
NILAI: 1.5 – 1.8
BENTUK SOALAN
2 SOALAN STRUKTUR
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
c.    menjawab soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
d.    Mengulangkaji pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
BBM
Lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengulangkaji pelajaran untuk SPM 2012
CATATAN
 

 

MATAPELAJARAN
PEMULIHAN  SEJARAH - SAMBUNGAN
KELAS
5K8
MASA
0705-0815
JUMLAH PELAJAR
20 ORANG
TAJUK
TEMA:  TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK:  
Peningkatan dan Sumbangan Tamadun
a)  Yunani dan Rom
OBJEKTIF
Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat
a)  Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini.
b)  Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom
c)  Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini.
KAEDAH/AKTIVITI
Pengurusan grafik:  Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.
KBKK
Mengklasifikasikan
NILAI/UNSUR PATRIOTISME
Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat
KONSEP/ISTILAH
1.  Dinasti
2.  Demokrasi
3.  Republik
4.  Colosseum
REFLEKSI
Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang
CATATAN
 

 

JUMAAT  – 21 SEPTEMBER 2012

 

KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-10.40
JUM. PELAJAR
32 orang
AKTIVITI
ULANGKAJI
NILAI
BIDANG PEMBELAJARAN 1
NILAI: 1.5 – 1.8
BENTUK SOALAN
2 SOALAN STRUKTUR
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
e.    menjawab soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
f.     Mengulangkaji pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
BBM
Lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengulangkaji pelajaran untuk SPM 2012
CATATAN
 

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 6:  NILAI  BERKAITAN  DENGAN  DEMOKRASI
 
NILAI
6.5  SIKAP  KETERBUKAAN
TAJUK
SIKAP  TERBUKA  YANG  BERHIKMAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar perlu bersikap terbuka untuk mencapai kecemerlangan dalam kehidupan masing-masing.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
d)      Menyedari kepentingan bersikap terbuka dalam menerima nasihat, teguran dan kritikan.
e)      Menerima nasihat, kritikan dan hukuman atas kesalahan yg telah dilakukan.
f)       Memperbaiki kelemahan dan kesilapan yang telah dilakukan
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Sayangilah kanak-kanak.
TEKNIK
Hormat-menghormati
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan peraturan dan undang-undang yang perlu dipatuhi di sekolah, rumah, kampung dan negara.
CATATAN
 

 

SABTU  – 22 SEPTEMBER 2012 (SEKOLAH GANTI)

JADUAL HARI JUMAAT


KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-10.40
JUM. PELAJAR
32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
NILAI
7.2  SALING MEMBANTU DAN BEKERJASAMA
TAJUK
BEKERJASAMA TONGGAK KEMAKMURAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui pentingnya sikap saling membantu dan bekerjasama untuk menjamin kesejahteraan sejagat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengetahui pelbagai usaha dan kerjasama yang dijalankan di peringkat antarabangsa demi mengeratkan hubungan sejagat.
b. memberikan contoh kerjasama antara negara dalam bidang sosial, ekonomi dan pendidikan
c. menyatakan kepentingan kerjasama antara negara untuk menjamin kesejahteraan negara.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Saling bekerjasama
TEKNIK
Sumbangsaran
BBM
Buku teks m/s 245 - 248, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengetahui pelbagai usaha dan kerjasama yang dijalankan di peringkat antarabangsa demi mengeratkan hubungan sejagat
CATATAN
 

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 6:  NILAI  BERKAITAN  DENGAN  DEMOKRASI
 
NILAI
6.5  SIKAP  KETERBUKAAN
TAJUK
SIKAP  TERBUKA  YANG  BERHIKMAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar perlu bersikap terbuka untuk mencapai kecemerlangan dalam kehidupan masing-masing.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
g)      Menyedari kepentingan bersikap terbuka dalam menerima nasihat, teguran dan kritikan.
h)      Menerima nasihat, kritikan dan hukuman atas kesalahan yg telah dilakukan.
i)        Memperbaiki kelemahan dan kesilapan yang telah dilakukan
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Sayangilah kanak-kanak.
TEKNIK
Hormat-menghormati
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan peraturan dan undang-undang yang perlu dipatuhi di sekolah, rumah, kampung dan negara.
CATATAN