MINGGU 7
13 FEBRUARI hingga 17 FEBRUARI 2012
ISNIN – 13 FEBRUARI 2012
KELAS | 5K3 / 5S3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0705-0815 / 1205-1240 |
JUM. PELAJAR | 16 orang / 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.6 TOLERANSI |
TAJUK | TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa mengamalkan sikap toleransi dalam menghadapi kehidupan seharian. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Bertolak ansur dan menerima dasar negara yang dilaksanakan demi keharmonian negara. b) menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat. c) menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Sikap bertolak ansur dalam kehidupan seharian satu amalan yang mulia. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 40 - 43 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH |
KELAS | 5K7 |
MASA | 0815-0925 |
JUMLAH PELAJAR | 32 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Mengklasifikasikan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
SELASA – 14 FEBRUARI 2012
KELAS | 5K8 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0945-1055 |
JUM. PELAJAR | 22 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.6 TOLERANSI |
TAJUK | TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa mengamalkan sikap toleransi dalam menghadapi kehidupan seharian. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Bertolak ansur dan menerima dasar negara yang dilaksanakan demi keharmonian negara. b) menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat. c) menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Sikap bertolak ansur dalam kehidupan seharian satu amalan yang mulia. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 40 - 43 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH |
KELAS | 5K6 |
MASA | 0815-0925 |
JUMLAH PELAJAR | 36 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Mengklasifikasikan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
RABU – 15 FEBRUARI 2012
KELAS | 5MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.6 TOLERANSI |
TAJUK | TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa mengamalkan sikap toleransi dalam menghadapi kehidupan seharian. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Bertolak ansur dan menerima dasar negara yang dilaksanakan demi keharmonian negara. b) menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat. c) menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Sikap bertolak ansur dalam kehidupan seharian satu amalan yang mulia. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 40 - 43 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan |
CATATAN |
|
KELAS | 5K3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 1055-1205 |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.6 TOLERANSI – Nota / Latihan |
TAJUK | TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa mengamalkan sikap toleransi dalam menghadapi kehidupan seharian. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Bertolak ansur dan menerima dasar negara yang dilaksanakan demi keharmonian negara. b) menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat. c) menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Sikap bertolak ansur dalam kehidupan seharian satu amalan yang mulia. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 40 - 43 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan |
CATATAN |
|
KHAMIS – 16 FEBRUARI 2012
KELAS | 5S3 / 5K8 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0705-0815 / 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 29 orang / 22 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.6 TOLERANSI – Nota / Latihan |
TAJUK | TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa mengamalkan sikap toleransi dalam menghadapi kehidupan seharian. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Bertolak ansur dan menerima dasar negara yang dilaksanakan demi keharmonian negara. b) menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat. c) menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Sikap bertolak ansur dalam kehidupan seharian satu amalan yang mulia. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 40 - 43 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan |
CATATAN |
|
JUMAAT – 17 FEBRUARI 2012
KELAS | 5MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.6 TOLERANSI – Nota / Latihan |
TAJUK | TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa mengamalkan sikap toleransi dalam menghadapi kehidupan seharian. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Bertolak ansur dan menerima dasar negara yang dilaksanakan demi keharmonian negara. b) menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat. c) menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Sikap bertolak ansur dalam kehidupan seharian satu amalan yang mulia. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 40 - 43 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH |
KELAS | 5K8 |
MASA | 0940-1040 |
JUMLAH PELAJAR | 22 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Mengklasifikasikan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |