http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Ahad, 12 Februari 2012

MINGGU 06 (06/02/12-11/02/12)

MINGGU 6

06 FEBRUARI hingga 11 FEBRUARI 2012


ISNIN – 06 FEBRUARI 2012

CUTI MAULIDUR - RASUL

SELASA – 07 FEBRUARI 2012

KELAS

5K8

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0945-1055

JUM. PELAJAR

22 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.5 HEMAH TINGGI

TAJUK

HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.

b) menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain.

c) mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bersopan santun, berbudi pekerti mulia

TEKNIK

Bersoal jawab

BBM

Buku Teks m/s 32 - 35

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal

CATATAN

Tidak dapat dilaksanakan - CUTI SAKIT

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH

KELAS

5K6

MASA

0815-0925

JUMLAH PELAJAR

36 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan Tamadun
a) Yunani dan Rom

OBJEKTIF

Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat:
i) menganalisis peningkatan tamadun Yunani dan Rom .
ii) membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun Rom dan Yunani

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Menganalisis

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

CATATAN

Tidak dapat dilaksanakan - CUTI SAKIT

RABU – 08 FEBRUARI 2012

KELAS

5MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0815-0925

JUM. PELAJAR

16 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.5 HEMAH TINGGI

TAJUK

HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.

b) menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain.

c) mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bersopan santun, berbudi pekerti mulia

TEKNIK

Bersoal jawab

BBM

Buku Teks m/s 32 - 35

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal

CATATAN

Tidak dapat dilaksanakan - CUTI SAKIT

KELAS

5K3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

1055-1205

JUM. PELAJAR

28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.5 HEMAH TINGGI

TAJUK

HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.

b) menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain.

c) mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bersopan santun, berbudi pekerti mulia

TEKNIK

Bersoal jawab

BBM

Buku Teks m/s 32 - 35

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal

CATATAN

Tidak dapat dilaksanakan - CUTI SAKIT

KHAMIS – 09 FEBRUARI 2012

KELAS

5S3 / 5K8

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0705-0815 / 0815-0925

JUM. PELAJAR

29 orang / 22 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.5 HEMAH TINGGI

TAJUK

HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.

b) menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain.

c) mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bersopan santun, berbudi pekerti mulia

TEKNIK

Bersoal jawab

BBM

Buku Teks m/s 32 - 35

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal

CATATAN

JUMAAT – 10 FEBRUARI 2012

KELAS

5MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0815-0925

JUM. PELAJAR

16 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.5 HEMAH TINGGI

TAJUK

HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.

b) menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain.

c) mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bersopan santun, berbudi pekerti mulia

TEKNIK

Bersoal jawab

BBM

Buku Teks m/s 32 - 35

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH

KELAS

5K8

MASA

0940-1040

JUMLAH PELAJAR

22 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan Tamadun
a) Yunani dan Rom

OBJEKTIF

Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat:
i) menganalisis peningkatan tamadun Yunani dan Rom .
ii) membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun Rom dan Yunani

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Menganalisis

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

SEKOLAH GANTI

SABTU – 11 FEBRUARI 2012

Jadual hari Khamis

KELAS

5S3 / 5K8

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0705-0815 / 0815-0925

JUM. PELAJAR

29 orang / 22 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.5 HEMAH TINGGI – Nota /latihan

TAJUK

HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.

b) menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain.

c) mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bersopan santun, berbudi pekerti mulia

TEKNIK

Bersoal jawab

BBM

Buku Teks m/s 32 - 35

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal

CATATAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan