MINGGU 6
06 FEBRUARI hingga 11 FEBRUARI 2012
ISNIN – 06 FEBRUARI 2012
CUTI MAULIDUR - RASUL
SELASA – 07 FEBRUARI 2012
| KELAS | 5K8 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0945-1055 |
| JUM. PELAJAR | 22 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
| TAJUK | HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia. b) menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain. c) mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersopan santun, berbudi pekerti mulia |
| TEKNIK | Bersoal jawab |
| BBM | Buku Teks m/s 32 - 35 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal |
| CATATAN | Tidak dapat dilaksanakan - CUTI SAKIT |
| MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH |
| KELAS | 5K6 |
| MASA | 0815-0925 |
| JUMLAH PELAJAR | 36 ORANG |
| TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: |
| KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
| KBKK | Menganalisis |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum |
| KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
| CATATAN | Tidak dapat dilaksanakan - CUTI SAKIT |
RABU – 08 FEBRUARI 2012
| KELAS | 5MPV |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0815-0925 |
| JUM. PELAJAR | 16 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
| TAJUK | HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia. b) menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain. c) mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersopan santun, berbudi pekerti mulia |
| TEKNIK | Bersoal jawab |
| BBM | Buku Teks m/s 32 - 35 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal |
| CATATAN | Tidak dapat dilaksanakan - CUTI SAKIT |
| KELAS | 5K3 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 1055-1205 |
| JUM. PELAJAR | 28 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
| TAJUK | HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia. b) menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain. c) mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersopan santun, berbudi pekerti mulia |
| TEKNIK | Bersoal jawab |
| BBM | Buku Teks m/s 32 - 35 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal |
| CATATAN | Tidak dapat dilaksanakan - CUTI SAKIT |
KHAMIS – 09 FEBRUARI 2012
| KELAS | 5S3 / 5K8 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0705-0815 / 0815-0925 |
| JUM. PELAJAR | 29 orang / 22 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
| TAJUK | HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia. b) menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain. c) mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersopan santun, berbudi pekerti mulia |
| TEKNIK | Bersoal jawab |
| BBM | Buku Teks m/s 32 - 35 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal |
| CATATAN |
|
JUMAAT – 10 FEBRUARI 2012
| KELAS | 5MPV |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0815-0925 |
| JUM. PELAJAR | 16 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI |
| TAJUK | HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia. b) menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain. c) mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersopan santun, berbudi pekerti mulia |
| TEKNIK | Bersoal jawab |
| BBM | Buku Teks m/s 32 - 35 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal |
| CATATAN |
|
| MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH |
| KELAS | 5K8 |
| MASA | 0940-1040 |
| JUMLAH PELAJAR | 22 ORANG |
| TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: |
| KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
| KBKK | Menganalisis |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum |
| KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
SEKOLAH GANTI
SABTU – 11 FEBRUARI 2012
Jadual hari Khamis
| KELAS | 5S3 / 5K8 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0705-0815 / 0815-0925 |
| JUM. PELAJAR | 29 orang / 22 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.5 HEMAH TINGGI – Nota /latihan |
| TAJUK | HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia. b) menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain. c) mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersopan santun, berbudi pekerti mulia |
| TEKNIK | Bersoal jawab |
| BBM | Buku Teks m/s 32 - 35 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal |
| CATATAN |
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan