ISNIN (11 JANUARI 2010)
MATA PELAJARAN | SEJARAH |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 11 JANUARI 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA b) Konsep dan Pengertian - Bahasa Arab / Bahasa Inggeris / Pandangan Barat |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memandingkan sumbangan tamadun manusia di Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho ii) merasionalkan pemilihan sungai sebagai lokasi pembentukan tamadun awal |
KAEDAH/AKTIVITI | a) Kajian gambar: Piramid, Tembok Besar China, Kedudukan status sosial di Tamadun Mesopotamia |
KBKK | Membanding dan membeza |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
REFLEKSI | Pelajar dapat mengenal corak tamadun zaman prasejarah |
SELASA (12 JANUARI 2010)
MATA PELAJARAN | SEJARAH |
HARI | SELASA |
TARIKH | 12 JANUARI 2010 |
KELAS | 4K7 dan 4K5 |
TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA b) Konsep dan Pengertian - Bahasa Arab / Bahasa Inggeris / Pandangan Barat |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memandingkan sumbangan tamadun manusia di Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho ii) merasionalkan pemilihan sungai sebagai lokasi pembentukan tamadun awal |
KAEDAH/AKTIVITI | a) Kajian gambar: Piramid, Tembok Besar China, Kedudukan status sosial di Tamadun Mesopotamia |
KBKK | Membanding dan membeza |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
REFLEKSI | * Ditunda: Pengagihan Buku Teks oleh guru tingkatan |
RABU (13 JANUARI 2010)
CUTI SAKIT
KHAMIS (14 JANUARI 2010)
JUMAAT (15 JANUARI 2010)
MATA PELAJARAN | SEJARAH |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 14 JANUARI 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA b) Konsep dan Pengertian - Bahasa Arab / Bahasa Inggeris / Pandangan Barat |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memandingkan sumbangan tamadun manusia di Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho ii) merasionalkan pemilihan sungai sebagai lokasi pembentukan tamadun awal |
KAEDAH/AKTIVITI | a) Kajian gambar: Piramid, Tembok Besar China, Kedudukan status sosial di Tamadun Mesopotamia |
KBKK | Membanding dan membeza |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
REFLEKSI | Pelajar dapat mengenal corak tamadun zaman prasejarah |
JUMAAT (15 JANUARI 2010)
MATA PELAJARAN | SEJARAH |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 15 JANUARI 2010 |
KELAS | 4K5 |
TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA b) Konsep dan Pengertian - Bahasa Arab / Bahasa Inggeris / Pandangan Barat |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memandingkan sumbangan tamadun manusia di Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho ii) merasionalkan pemilihan sungai sebagai lokasi pembentukan tamadun awal |
KAEDAH/AKTIVITI | a) Kajian gambar: Piramid, Tembok Besar China, Kedudukan status sosial di Tamadun Mesopotamia |
KBKK | Membanding dan membeza |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
REFLEKSI | Pelajar dapat mengenal corak tamadun zaman prasejarah |