ISNIN (11 JANUARI 2010)
| MATA PELAJARAN | SEJARAH |
| HARI | ISNIN |
| TARIKH | 11 JANUARI 2010 |
| KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
| TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA b) Konsep dan Pengertian - Bahasa Arab / Bahasa Inggeris / Pandangan Barat |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memandingkan sumbangan tamadun manusia di Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho ii) merasionalkan pemilihan sungai sebagai lokasi pembentukan tamadun awal |
| KAEDAH/AKTIVITI | a) Kajian gambar: Piramid, Tembok Besar China, Kedudukan status sosial di Tamadun Mesopotamia |
| KBKK | Membanding dan membeza |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
| KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
| REFLEKSI | Pelajar dapat mengenal corak tamadun zaman prasejarah |
SELASA (12 JANUARI 2010)
| MATA PELAJARAN | SEJARAH |
| HARI | SELASA |
| TARIKH | 12 JANUARI 2010 |
| KELAS | 4K7 dan 4K5 |
| TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA b) Konsep dan Pengertian - Bahasa Arab / Bahasa Inggeris / Pandangan Barat |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memandingkan sumbangan tamadun manusia di Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho ii) merasionalkan pemilihan sungai sebagai lokasi pembentukan tamadun awal |
| KAEDAH/AKTIVITI | a) Kajian gambar: Piramid, Tembok Besar China, Kedudukan status sosial di Tamadun Mesopotamia |
| KBKK | Membanding dan membeza |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
| KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
| REFLEKSI | * Ditunda: Pengagihan Buku Teks oleh guru tingkatan |
RABU (13 JANUARI 2010)
CUTI SAKIT
KHAMIS (14 JANUARI 2010)
JUMAAT (15 JANUARI 2010)
| MATA PELAJARAN | SEJARAH |
| HARI | KHAMIS |
| TARIKH | 14 JANUARI 2010 |
| KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
| TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA b) Konsep dan Pengertian - Bahasa Arab / Bahasa Inggeris / Pandangan Barat |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memandingkan sumbangan tamadun manusia di Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho ii) merasionalkan pemilihan sungai sebagai lokasi pembentukan tamadun awal |
| KAEDAH/AKTIVITI | a) Kajian gambar: Piramid, Tembok Besar China, Kedudukan status sosial di Tamadun Mesopotamia |
| KBKK | Membanding dan membeza |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
| KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
| REFLEKSI | Pelajar dapat mengenal corak tamadun zaman prasejarah |
JUMAAT (15 JANUARI 2010)
| MATA PELAJARAN | SEJARAH |
| HARI | JUMAAT |
| TARIKH | 15 JANUARI 2010 |
| KELAS | 4K5 |
| TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA b) Konsep dan Pengertian - Bahasa Arab / Bahasa Inggeris / Pandangan Barat |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memandingkan sumbangan tamadun manusia di Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho ii) merasionalkan pemilihan sungai sebagai lokasi pembentukan tamadun awal |
| KAEDAH/AKTIVITI | a) Kajian gambar: Piramid, Tembok Besar China, Kedudukan status sosial di Tamadun Mesopotamia |
| KBKK | Membanding dan membeza |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
| KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
| REFLEKSI | Pelajar dapat mengenal corak tamadun zaman prasejarah |