http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Jumaat, 16 September 2011

MINGGU 37 (12/09/11-16/09/11)

MINGGU 37

12 SEPTEMBER hingga 16 SEPTEMBER 2011

ISNIN – 12 SEPTEMBER 2011

KELAS

4MPV & 4K5

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

7.30-8.15 & 8.15 -9.25 pagi

JUM. PELAJAR

13 orang (4MPV) & 32 orang (4K5)

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian

NILAI

7.3 Saling Menghormati Antara Negara

TAJUK

KEISTIMEWAAN DASAR LUAR NEGARA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar mengetahui perlunya saling menghormati antara negara untuk menjamin kesejahteraan sejagat.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) Melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti untuk menjalin hubungan baik antara Negara.

b) Menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia

c) Menerima kenyataan bahawa setiap Negara perlu memahami pendirian Negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak timbul sebrng percanggahan.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI

Hormat-menghormati

TEKNIK

sumbangsaran

BBM

Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.

REFLEKSI

Para pelajar dapat menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Negara Malaysia untuk mengelakkan sebarang tindakan atau isu yang bercanggahan dengan dasar Negara-negara lain.

SELASA – 13 SEPTEMBER 2011

KELAS

4K3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

8.15 -9.25 pagi

JUM. PELAJAR

35 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian

NILAI

7.3 Saling Menghormati Antara Negara

TAJUK

KEISTIMEWAAN DASAR LUAR NEGARA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar mengetahui perlunya saling menghormati antara negara untuk menjamin kesejahteraan sejagat.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) Melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti untuk menjalin hubungan baik antara Negara.

b) Menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia

c) Menerima kenyataan bahawa setiap Negara perlu memahami pendirian Negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak timbul sebrng percanggahan.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI

Hormat-menghormati

TEKNIK

Sumbangsaran

BBM

Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.

REFLEKSI

Para pelajar dapat menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Negara Malaysia untuk mengelakkan sebarang tindakan atau isu yang bercanggahan dengan dasar Negara-negara lain.

KELAS

4S4

SUBJEK

BAHASA MELAYU

MASA

09.40 – 10.20 pagi

JUM. PELAJAR

38 orang

KEMAHIRAN

TATABAHASA

TAJUK

KESALAHAN IMBUHAN DAN TATABAHASA

FOKUS UTAMA

Membincangkan maksud rangkaikata dan membina ayat.

FOKUS SAMPINGAN

Memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat daripada sesuatu bahan

OBJEKTIF

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

1. Membuat pembetulan imbuhan dan tatabahasa dalam ayat yang diberikan.

2. Menyalin semula ayat yang diberikan dengan menggunakan imbuhan dan tatabahasa yang betul.

BBM

Lembaran Kerja (bercetak)

SISTEM BAHASA

1. Tatabahasa – Susunan ayat.

PENGISIAN KURIKULUM

Ilmu – Pendidikan Moral

Nilai – Kerajinan

KB – Menjana idea

KP - Verbal Linguistik

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan imbuhan dan tatabahasa yang betul dalam ayat yang diberikan.

CATATAN

RABU – 14 SEPTEMBER 2011

KELAS

4MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL – sambungan nota & latihan

MASA

8.15 -9.25 pagi

JUM. PELAJAR

13 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian

NILAI

7.3 Saling Menghormati Antara Negara

TAJUK

KEISTIMEWAAN DASAR LUAR NEGARA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar mengetahui perlunya saling menghormati antara negara untuk menjamin kesejahteraan sejagat.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) Melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti untuk menjalin hubungan baik antara Negara.

b) Menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia

c) Menerima kenyataan bahawa setiap Negara perlu memahami pendirian Negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak timbul sebrng percanggahan.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI

Hormat-menghormati

TEKNIK

Sumbangsaran

BBM

Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.

REFLEKSI

Para pelajar dapat menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Negara Malaysia untuk mengelakkan sebarang tindakan atau isu yang bercanggahan dengan dasar Negara-negara lain.

KELAS

5K7

SUBJEK

PEMULIHAN BAHASA MELAYU

MASA

07.05-08.15 pagi

JUM. PELAJAR

38 orang

Masa

7.05 - 8.15 PAGI

Perkara

PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM 2011

Subjek

SEJARAH 1

Objektif

Selepas menduduki peperiksaan akhir tahun, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari

Refleksi

Peperiksaan berjalan lancar.

CATATAN

KHAMIS – 15 SEPTEMBER 2011

KELAS

4K3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL – sambungan nota & latihan

MASA

8.15 -9.25 pagi

JUM. PELAJAR

32 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian

NILAI

7.3 Saling Menghormati Antara Negara

TAJUK

KEISTIMEWAAN DASAR LUAR NEGARA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Semua pelajar mengetahui perlunya saling menghormati antara negara untuk menjamin kesejahteraan sejagat.

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) Melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti untuk menjalin hubungan baik antara Negara.

b) Menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia

c) Menerima kenyataan bahawa setiap Negara perlu memahami pendirian Negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak timbul sebrng percanggahan.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI

Hormat-menghormati

TEKNIK

Sumbangsaran

BBM

Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.

REFLEKSI

Para pelajar dapat menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Negara Malaysia untuk mengelakkan sebarang tindakan atau isu yang bercanggahan dengan dasar Negara-negara lain.

KELAS

4S4

SUBJEK

BAHASA MELAYU

MASA

8.15 – 9.25 pagi

JUM. PELAJAR

38 orang

KEMAHIRAN

UJIAN ULBS

TAJUK

SECARA BERKUMPULAN

OBJEKTIF

Pada akhir sesi P&P para pelajar dpt :

- Bertutur dalam bahasa melayu yang fasih mengikut laras bahasa dan intonasi yang betul.

- Bercakap dengan yakin di khalayak ramai dengan bahasa yang betul.

AKTIVITI

- Perbahasan

- Berbalas pantun

- Lakonan

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat bertutur dalam bahasa melayu yang fasih dan menggunakan tatabahasa serta intonasi yang betul

CATATAN

JUMAAT – 16 SEPTEMBER 2011

CUTI UMUM – HARI MALAYSIA