MINGGU 37
12 SEPTEMBER hingga 16 SEPTEMBER 2011
ISNIN – 12 SEPTEMBER 2011
KELAS | 4MPV & 4K5 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 7.30-8.15 & 8.15 -9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 13 orang (4MPV) & 32 orang (4K5) |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI | 7.3 Saling Menghormati Antara Negara |
TAJUK | KEISTIMEWAAN DASAR LUAR NEGARA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui perlunya saling menghormati antara negara untuk menjamin kesejahteraan sejagat. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti untuk menjalin hubungan baik antara Negara. b) Menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia c) Menerima kenyataan bahawa setiap Negara perlu memahami pendirian Negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak timbul sebrng percanggahan.
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI | Hormat-menghormati |
TEKNIK | sumbangsaran |
BBM | Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja. |
REFLEKSI | Para pelajar dapat menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Negara Malaysia untuk mengelakkan sebarang tindakan atau isu yang bercanggahan dengan dasar Negara-negara lain. |
SELASA – 13 SEPTEMBER 2011
KELAS | 4K3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 8.15 -9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 35 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI | 7.3 Saling Menghormati Antara Negara |
TAJUK | KEISTIMEWAAN DASAR LUAR NEGARA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui perlunya saling menghormati antara negara untuk menjamin kesejahteraan sejagat. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti untuk menjalin hubungan baik antara Negara. b) Menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia c) Menerima kenyataan bahawa setiap Negara perlu memahami pendirian Negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak timbul sebrng percanggahan.
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI | Hormat-menghormati |
TEKNIK | Sumbangsaran |
BBM | Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja. |
REFLEKSI | Para pelajar dapat menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Negara Malaysia untuk mengelakkan sebarang tindakan atau isu yang bercanggahan dengan dasar Negara-negara lain. |
KELAS | 4S4 |
SUBJEK | BAHASA MELAYU |
MASA | 09.40 – 10.20 pagi |
JUM. PELAJAR | 38 orang |
KEMAHIRAN | TATABAHASA |
TAJUK | KESALAHAN IMBUHAN DAN TATABAHASA |
FOKUS UTAMA | Membincangkan maksud rangkaikata dan membina ayat. |
FOKUS SAMPINGAN | Memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat daripada sesuatu bahan |
OBJEKTIF | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: 1. Membuat pembetulan imbuhan dan tatabahasa dalam ayat yang diberikan. 2. Menyalin semula ayat yang diberikan dengan menggunakan imbuhan dan tatabahasa yang betul.
|
BBM | Lembaran Kerja (bercetak) |
SISTEM BAHASA | 1. Tatabahasa – Susunan ayat.
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – Pendidikan Moral Nilai – Kerajinan KB – Menjana idea KP - Verbal Linguistik |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan imbuhan dan tatabahasa yang betul dalam ayat yang diberikan. |
CATATAN |
|
RABU – 14 SEPTEMBER 2011
KELAS | 4MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL – sambungan nota & latihan |
MASA | 8.15 -9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 13 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI | 7.3 Saling Menghormati Antara Negara |
TAJUK | KEISTIMEWAAN DASAR LUAR NEGARA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui perlunya saling menghormati antara negara untuk menjamin kesejahteraan sejagat. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti untuk menjalin hubungan baik antara Negara. b) Menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia c) Menerima kenyataan bahawa setiap Negara perlu memahami pendirian Negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak timbul sebrng percanggahan.
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI | Hormat-menghormati |
TEKNIK | Sumbangsaran |
BBM | Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja. |
REFLEKSI | Para pelajar dapat menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Negara Malaysia untuk mengelakkan sebarang tindakan atau isu yang bercanggahan dengan dasar Negara-negara lain. |
KELAS | 5K7 |
SUBJEK | PEMULIHAN BAHASA MELAYU |
MASA | 07.05-08.15 pagi |
JUM. PELAJAR | 38 orang |
Masa | 7.05 - 8.15 PAGI |
Perkara | PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM 2011 |
Subjek | SEJARAH 1 |
Objektif | Selepas menduduki peperiksaan akhir tahun, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari |
Refleksi | Peperiksaan berjalan lancar. |
CATATAN |
|
KHAMIS – 15 SEPTEMBER 2011
KELAS | 4K3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL – sambungan nota & latihan |
MASA | 8.15 -9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 32 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 7: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI | 7.3 Saling Menghormati Antara Negara |
TAJUK | KEISTIMEWAAN DASAR LUAR NEGARA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui perlunya saling menghormati antara negara untuk menjamin kesejahteraan sejagat. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti untuk menjalin hubungan baik antara Negara. b) Menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia c) Menerima kenyataan bahawa setiap Negara perlu memahami pendirian Negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak timbul sebrng percanggahan.
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI | Hormat-menghormati |
TEKNIK | Sumbangsaran |
BBM | Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja. |
REFLEKSI | Para pelajar dapat menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Negara Malaysia untuk mengelakkan sebarang tindakan atau isu yang bercanggahan dengan dasar Negara-negara lain. |
KELAS | 4S4 |
SUBJEK | BAHASA MELAYU |
MASA | 8.15 – 9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 38 orang |
KEMAHIRAN | UJIAN ULBS |
TAJUK | SECARA BERKUMPULAN |
OBJEKTIF | Pada akhir sesi P&P para pelajar dpt : - Bertutur dalam bahasa melayu yang fasih mengikut laras bahasa dan intonasi yang betul. - Bercakap dengan yakin di khalayak ramai dengan bahasa yang betul. |
AKTIVITI | - Perbahasan - Berbalas pantun - Lakonan |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat bertutur dalam bahasa melayu yang fasih dan menggunakan tatabahasa serta intonasi yang betul |
CATATAN |
|
JUMAAT – 16 SEPTEMBER 2011
CUTI UMUM – HARI MALAYSIA