MINGGU 38
19 SEPTEMBER hingga 23 SEPTEMBER 2011
ISNIN – 19 SEPTEMBER 2011
KELAS | 4 MPV & 4K5 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 7.05- 8.15 & 8.15 - 9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 13 orang & 32 orang |
AKTIVITI | KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM |
BAHAGIAN A | Tugasan Harian |
JUMLAH TUGASAN | 8 Tugasan Harian
|
BENTUK SOALAN | ESEI
|
OBJEKTIF | Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat; 1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi. 2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi. 3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.
|
BBM | Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya. |
REFLEKSI | Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan. |
SELASA – 20 SEPTEMBER 2011
KELAS | 4K3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 8.15 - 9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 13 orang & 32 orang |
AKTIVITI | KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM |
BAHAGIAN A | Tugasan Harian |
JUMLAH TUGASAN | 8 Tugasan Harian
|
BENTUK SOALAN | ESEI
|
OBJEKTIF | Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat; 1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi. 2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi. 3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.
|
BBM | Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya. |
REFLEKSI | Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.
|
KELAS | 4S4 |
SUBJEK | BAHASA MELAYU |
MASA | 09.40 – 10.20 pagi |
JUM. PELAJAR | 38 orang |
KEMAHIRAN | TATABAHASA |
TAJUK | KESALAHAN EJAAN DAN TATABAHASA |
FOKUS UTAMA | Membincangkan maksud rangkaikata dan membina ayat. |
FOKUS SAMPINGAN | Memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat daripada sesuatu bahan |
OBJEKTIF | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: 1. Membuat pembetulan ejaan dan tatabahasa dalam ayat yang diberikan. 2. Menyalin semula ayat yang diberikan dengan menggunakan ejaan dan tatabahasa yang betul.
|
BBM | Lembaran Kerja (bercetak) |
SISTEM BAHASA | 1. Tatabahasa – Susunan ayat.
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – Pendidikan Moral Nilai – Kerajinan KB – Menjana idea KP - Verbal Linguistik |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan ejaan dan tatabahasa yang betul dalam ayat yang diberikan. |
CATATAN |
|
RABU – 21 SEPTEMBER 2011
KELAS | 4 MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 8.15 - 9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 13 orang & 32 orang |
AKTIVITI | KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM |
BAHAGIAN A | Tugasan Harian |
JUMLAH TUGASAN | 8 Tugasan Harian
|
BENTUK SOALAN | ESEI
|
OBJEKTIF | Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat; 1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi. 2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi. 3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.
|
BBM | Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya. |
REFLEKSI | Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan. |
KELAS | 5K7 |
SUBJEK | PEMULIHAN BAHASA MELAYU |
MASA | 07.05-08.15 pagi |
JUM. PELAJAR | 38 orang |
Masa | 7.05 - 8.15 PAGI |
Perkara | PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM 2011 |
Aktiviti | Ulangkaji |
Objektif | Selepas membuat ulangkaji, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari |
Refleksi | Semua pelajar membuat ulangkaji. |
CATATAN |
|
KHAMIS – 22 SEPTEMBER 2011
KELAS | 4K3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 7.05- 8.15 pagi |
JUM. PELAJAR | 13 orang & 32 orang |
AKTIVITI | KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM |
BAHAGIAN A | Tugasan Harian |
JUMLAH TUGASAN | 8 Tugasan Harian
|
BENTUK SOALAN | ESEI
|
OBJEKTIF | Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat; 1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi. 2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi. 3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.
|
BBM | Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya. |
REFLEKSI | Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan. |
KELAS | 4S4 |
SUBJEK | BAHASA MELAYU |
MASA | 8.15 – 9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 38 orang |
KEMAHIRAN | RUMUSAN KARANGAN |
TAJUK | KEBAIKAN BERSUKAN |
FOKUS UTAMA | 8.0
|
FOKUS SAMPINGAN | 8.2 |
OBJEKTIF | Pada akhir sesi P&P para pelajar dpt : - membaca petikan dan mengenal pasti kedudukan isi tersurat dalam petikan tersebut. - Mencatat 6 isi tersurat yang terdapat dalam petikan - Menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan. |
AKTIVITI | -Guru bersoal jawab dgn pelajar berkaitan kebaikan bersukan -Pelajar diberi petikan yang memaparkan kebaikan bersukan -Selesai membaca petikan pelajar diminta mengenalpasti kedudukan isi tersurat dlm petikan. - Guru seterusnya membimbing pelajar untuk mengenalpasti 2 isi tersirat . -Berdasarkan rangka rumusan yang disediakan pelajar akan menulis rumusan lengkap dengan bimbingan guru. |
BBM | Lembaran Kerja (bercetak) |
SISTEM BAHASA | Penanda Wacana
|
PENYERAPAN | Ilmu : P.Moral Nilai : Kegigihan, bertanggungjawab, bekerjasama KBT: a) Menjana idea b)Belajar cara belajar
|
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat membuat draf rumusan berdasarkan pendahuluan, isi-isi tersurat & isi tersirat dalam petikan yang diberikan. |
CATATAN |
|
JUMAAT – 23 SEPTEMBER 2011
KELAS | 4K5 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 9.40 - 10.40 pagi |
JUM. PELAJAR | 32 orang |
AKTIVITI | KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM |
BAHAGIAN A | Tugasan Harian |
JUMLAH TUGASAN | 8 Tugasan Harian
|
BENTUK SOALAN | ESEI
|
OBJEKTIF | Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat; 1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi. 2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi. 3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.
|
BBM | Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya. |
REFLEKSI | Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan. |
KELAS | 4S4 |
SUBJEK | BAHASA MELAYU |
MASA | 8.50 – 9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 38 orang |
AKTIVITI | NILAM |
TAJUK | AKTIVITI NILAM – PERPUSTAKAAN SEKOLAH |
OBJEKTIF | Pada akhir sesi P&P para pelajar dapat : - Membuat rumusan tentang buku/novel/modul yang telah dibaca - Menulis synopsis buku/novel/modul yang telah dibaca di dalam buku nilam |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat membuat rumusan dan sinopsis buku yang telah dibaca. |
CATATAN |
|
KELAS | 5K7 |
SUBJEK | PEMULIHAN BAHASA MELAYU |
MASA | 07.05-08.15 pagi |
JUM. PELAJAR | 38 orang |
Masa | 7.05 - 8.15 PAGI |
Perkara | PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM 2011 |
Subjek | MATEMATIK 1 (1¼ jam) |
Objektif | Selepas menduduki peperiksaan akhir tahun, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari |
Refleksi | Peperiksaan berjalan lancar. |
CATATAN |
|