http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Isnin, 26 September 2011

MINGGU 38 (19/09/11-23/09/11)

MINGGU 38

19 SEPTEMBER hingga 23 SEPTEMBER 2011

ISNIN – 19 SEPTEMBER 2011

KELAS

4 MPV & 4K5

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

7.05- 8.15 & 8.15 - 9.25 pagi

JUM. PELAJAR

13 orang & 32 orang

AKTIVITI

KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM

BAHAGIAN A

Tugasan Harian

JUMLAH TUGASAN

8 Tugasan Harian

BENTUK SOALAN

ESEI

OBJEKTIF

Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;

1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.

2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.

3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM

Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.

REFLEKSI

Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.

SELASA – 20 SEPTEMBER 2011

KELAS

4K3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

8.15 - 9.25 pagi

JUM. PELAJAR

13 orang & 32 orang

AKTIVITI

KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM

BAHAGIAN A

Tugasan Harian

JUMLAH TUGASAN

8 Tugasan Harian

BENTUK SOALAN

ESEI

OBJEKTIF

Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;

1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.

2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.

3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM

Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.

REFLEKSI

Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.

KELAS

4S4

SUBJEK

BAHASA MELAYU

MASA

09.40 – 10.20 pagi

JUM. PELAJAR

38 orang

KEMAHIRAN

TATABAHASA

TAJUK

KESALAHAN EJAAN DAN TATABAHASA

FOKUS UTAMA

Membincangkan maksud rangkaikata dan membina ayat.

FOKUS SAMPINGAN

Memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat daripada sesuatu bahan

OBJEKTIF

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

1. Membuat pembetulan ejaan dan tatabahasa dalam ayat yang diberikan.

2. Menyalin semula ayat yang diberikan dengan menggunakan ejaan dan tatabahasa yang betul.

BBM

Lembaran Kerja (bercetak)

SISTEM BAHASA

1. Tatabahasa – Susunan ayat.

PENGISIAN KURIKULUM

Ilmu – Pendidikan Moral

Nilai – Kerajinan

KB – Menjana idea

KP - Verbal Linguistik

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan ejaan dan tatabahasa yang betul dalam ayat yang diberikan.

CATATAN

RABU – 21 SEPTEMBER 2011

KELAS

4 MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

8.15 - 9.25 pagi

JUM. PELAJAR

13 orang & 32 orang

AKTIVITI

KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM

BAHAGIAN A

Tugasan Harian

JUMLAH TUGASAN

8 Tugasan Harian

BENTUK SOALAN

ESEI

OBJEKTIF

Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;

1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.

2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.

3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM

Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.

REFLEKSI

Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.

KELAS

5K7

SUBJEK

PEMULIHAN BAHASA MELAYU

MASA

07.05-08.15 pagi

JUM. PELAJAR

38 orang

Masa

7.05 - 8.15 PAGI

Perkara

PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM 2011

Aktiviti

Ulangkaji

Objektif

Selepas membuat ulangkaji, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari

Refleksi

Semua pelajar membuat ulangkaji.

CATATAN

KHAMIS – 22 SEPTEMBER 2011

KELAS

4K3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

7.05- 8.15 pagi

JUM. PELAJAR

13 orang & 32 orang

AKTIVITI

KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM

BAHAGIAN A

Tugasan Harian

JUMLAH TUGASAN

8 Tugasan Harian

BENTUK SOALAN

ESEI

OBJEKTIF

Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;

1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.

2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.

3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM

Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.

REFLEKSI

Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.

KELAS

4S4

SUBJEK

BAHASA MELAYU

MASA

8.15 – 9.25 pagi

JUM. PELAJAR

38 orang

KEMAHIRAN

RUMUSAN KARANGAN

TAJUK

KEBAIKAN BERSUKAN

FOKUS UTAMA

8.0

FOKUS SAMPINGAN

8.2

OBJEKTIF

Pada akhir sesi P&P para pelajar dpt :

- membaca petikan dan mengenal pasti kedudukan isi tersurat dalam petikan tersebut.

- Mencatat 6 isi tersurat yang terdapat dalam petikan

- Menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan.

AKTIVITI

-Guru bersoal jawab dgn pelajar berkaitan kebaikan bersukan

-Pelajar diberi petikan yang memaparkan kebaikan bersukan

-Selesai membaca petikan pelajar diminta mengenalpasti kedudukan isi tersurat dlm petikan.

- Guru seterusnya membimbing pelajar untuk mengenalpasti 2 isi tersirat .

-Berdasarkan rangka rumusan yang disediakan pelajar akan menulis rumusan lengkap dengan bimbingan guru.

BBM

Lembaran Kerja (bercetak)

SISTEM BAHASA

Penanda Wacana

PENYERAPAN

Ilmu : P.Moral

Nilai : Kegigihan, bertanggungjawab, bekerjasama

KBT: a) Menjana idea

b)Belajar cara belajar

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat membuat draf rumusan berdasarkan pendahuluan, isi-isi tersurat & isi tersirat dalam petikan yang diberikan.

CATATAN

JUMAAT – 23 SEPTEMBER 2011

KELAS

4K5

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

9.40 - 10.40 pagi

JUM. PELAJAR

32 orang

AKTIVITI

KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM

BAHAGIAN A

Tugasan Harian

JUMLAH TUGASAN

8 Tugasan Harian

BENTUK SOALAN

ESEI

OBJEKTIF

Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;

1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.

2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.

3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM

Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.

REFLEKSI

Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.

KELAS

4S4

SUBJEK

BAHASA MELAYU

MASA

8.50 – 9.25 pagi

JUM. PELAJAR

38 orang

AKTIVITI

NILAM

TAJUK

AKTIVITI NILAM – PERPUSTAKAAN SEKOLAH

OBJEKTIF

Pada akhir sesi P&P para pelajar dapat :

- Membuat rumusan tentang buku/novel/modul yang telah dibaca

- Menulis synopsis buku/novel/modul yang telah dibaca di dalam buku nilam

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat membuat rumusan dan sinopsis buku yang telah dibaca.

CATATAN

KELAS

5K7

SUBJEK

PEMULIHAN BAHASA MELAYU

MASA

07.05-08.15 pagi

JUM. PELAJAR

38 orang

Masa

7.05 - 8.15 PAGI

Perkara

PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM 2011

Subjek

MATEMATIK 1 (1¼ jam)

Objektif

Selepas menduduki peperiksaan akhir tahun, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari

Refleksi

Peperiksaan berjalan lancar.

CATATAN