http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Ahad, 8 September 2013

MINGGU 36 (02 SEPTEMBER - 06 SEPTEMBER 2013)


MINGGU 36

02 SEPTEMBER  hingga 06 SEPTEMBER  2013

 

ISNIN – 02 SEPTEMBER  2013

 

KELAS
5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang
AKTIVITI
PEPERIKSAAN  PERCUBAAN  SPM
SUBJEK
SCIENCE 1
MASA
1 ¼ JAM
MULA
0805
TAMAT
0920
OBJEKTIF
Selepas peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari
REFLEKSI
Para pelajar tekun menjawab soalan peperiksaan.
CATATAN
 

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
9 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.5  SIKAP  KETERBUKAAN
TAJUK
SIKAP TERBUKA YANG BERHIKMAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui perlunya bersikap terbuka semasa menerima teguran, kritikan dan pandangan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari kepentingan bersikap terbuka dalam menerima nasihat, teguran dan kritikan.
b. menerima nasihat, kritikan dan hukuman atas kesalahan yang telah dilakukan.
c. memperbaiki kelemahan dan kesilapan yang telah dilakukan.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Rasional
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 209-210, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan peranan mereka kepada sekolah dan negara.
CATATAN
 

 

SELASA – 03 SEPTEMBER  2013

 

KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.5  SIKAP  KETERBUKAAN
TAJUK
SIKAP TERBUKA YANG BERHIKMAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui perlunya bersikap terbuka semasa menerima teguran, kritikan dan pandangan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari kepentingan bersikap terbuka dalam menerima nasihat, teguran dan kritikan.
b. menerima nasihat, kritikan dan hukuman atas kesalahan yang telah dilakukan.
c. memperbaiki kelemahan dan kesilapan yang telah dilakukan.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Rasional
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 209-210, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan peranan mereka kepada sekolah dan negara.
CATATAN
 

 

KELAS
5K1
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
28 orang
AKTIVITI
PEPERIKSAAN  PERCUBAAN  SPM
SUBJEK
SCIENCE  2
MASA
2 ½ JAM
MULA
1010
TAMAT
1240
OBJEKTIF
Selepas peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari
REFLEKSI
Para pelajar tekun menjawab soalan peperiksaan.
CATATAN
 

 

RABU – 04 SEPTEMBER  2013

 

Mata Pelajaran
PSK
Kelas
4K4
Bilangan Pelajar
31 orang
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 6: Prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama
a)  Pengenalan Kepada Agama
b)  Prinsip-prinsip Penting Dalam Ajaran Agama
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Menerangkan nilai-nilai murni yang terdapat dalam ajaran pelbagai agama.
Kemahiran Sivik
Mengamalkan nilai-nilai murni dan ajaran agama masing-masing dalam kehidupan
Nilai Sivik
Menghormati nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain.
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain.

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
NILAI
7.1 HIDUP BERSAMA SECARA AMAN
TAJUK
MALAYSIA YANG BERSATU
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui pentingnya hidup bersama secara aman untuk menjamin kesejahteraan sejagat seluruh rakyat Malaysia.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menjelaskan peranan pelbagai pihak untuk mewujudkan keharmonian rakyat negara ini.
b. melibatkan diri dalam usaha-usaha menyatupadukan masyarakat.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Bersatu padu
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 215 - 217, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menerima peranan yang dimainkan oleh pertubuhan antarabangsa dalam menjamin kesejahteraan sejagat
 
CATATAN
 

 

KHAMIS  – 05 SEPTEMBER  2013

 

KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
NILAI
7.1 HIDUP BERSAMA SECARA AMAN
TAJUK
MALAYSIA YANG BERSATU
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui pentingnya hidup bersama secara aman untuk menjamin kesejahteraan sejagat seluruh rakyat Malaysia.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menjelaskan peranan pelbagai pihak untuk mewujudkan keharmonian rakyat negara ini.
b. melibatkan diri dalam usaha-usaha menyatupadukan masyarakat.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Bersatu padu
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 215 - 217, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menerima peranan yang dimainkan oleh pertubuhan antarabangsa dalam menjamin kesejahteraan sejagat
 
CATATAN
 

 

JUMAAT  – 06 SEPTEMBER  2013

 

KELAS
5K1 / 5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang / 29 orang
AKTIVITI
PEPERIKSAAN  PERCUBAAN  SPM
SUBJEK
PENDIDIKAN ISLAM 2
MASA
1⅔ JAM
MULA
0710
TAMAT
0850
OBJEKTIF
Selepas peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari
REFLEKSI
Para pelajar tekun menjawab soalan peperiksaan.
CATATAN