MINGGU 36
02 SEPTEMBER hingga 06 SEPTEMBER 2013
ISNIN – 02 SEPTEMBER
2013
KELAS
|
5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SPM
|
SUBJEK
|
SCIENCE 1
|
MASA
|
1 ¼ JAM
|
MULA
|
0805
|
TAMAT
|
0920
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
9 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Demokrasi
|
NILAI
|
6.5 SIKAP
KETERBUKAAN
|
TAJUK
|
SIKAP TERBUKA YANG BERHIKMAH
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui perlunya bersikap terbuka semasa menerima teguran,
kritikan dan pandangan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari
kepentingan bersikap terbuka dalam menerima nasihat, teguran dan kritikan.
b. menerima
nasihat, kritikan dan hukuman atas kesalahan yang telah dilakukan.
c.
memperbaiki kelemahan dan kesilapan yang telah dilakukan.
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN
NILAI
|
Rasional
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku teks
m/s 209-210, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan peranan
mereka kepada sekolah dan negara.
|
CATATAN
|
|
SELASA – 03
SEPTEMBER 2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Demokrasi
|
NILAI
|
6.5 SIKAP
KETERBUKAAN
|
TAJUK
|
SIKAP TERBUKA YANG BERHIKMAH
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui perlunya bersikap terbuka semasa menerima teguran,
kritikan dan pandangan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari
kepentingan bersikap terbuka dalam menerima nasihat, teguran dan kritikan.
b. menerima
nasihat, kritikan dan hukuman atas kesalahan yang telah dilakukan.
c.
memperbaiki kelemahan dan kesilapan yang telah dilakukan.
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN
NILAI
|
Rasional
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku teks
m/s 209-210, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan peranan
mereka kepada sekolah dan negara.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K1
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SPM
|
SUBJEK
|
SCIENCE 2
|
MASA
|
2 ½ JAM
|
MULA
|
1010
|
TAMAT
|
1240
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
RABU – 04 SEPTEMBER 2013
Mata
Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
4K4
|
Bilangan
Pelajar
|
31 orang
|
Masa
|
0705 - 0815
|
Tema
|
Tema
4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Unit
6: Prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama
a) Pengenalan Kepada Agama
b) Prinsip-prinsip Penting Dalam Ajaran Agama
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Menerangkan nilai-nilai murni yang terdapat dalam ajaran pelbagai
agama.
Kemahiran Sivik
Mengamalkan nilai-nilai murni dan ajaran agama masing-masing dalam
kehidupan
Nilai Sivik
Menghormati nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain
|
Aktiviti
|
Mencari
maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran pelbagai
agama lain.
|
BBB
|
Internet,
akhbar, majalah
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran
pelbagai agama lain.
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI
|
7.1 HIDUP
BERSAMA SECARA AMAN
|
TAJUK
|
MALAYSIA YANG BERSATU
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui pentingnya hidup bersama secara aman untuk menjamin
kesejahteraan sejagat seluruh rakyat Malaysia.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menjelaskan
peranan pelbagai pihak untuk mewujudkan keharmonian rakyat negara ini.
b.
melibatkan diri dalam usaha-usaha menyatupadukan masyarakat.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Bersatu
padu
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 215 - 217, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menerima peranan
yang dimainkan oleh pertubuhan antarabangsa dalam menjamin kesejahteraan
sejagat
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 05 SEPTEMBER 2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI
|
7.1 HIDUP
BERSAMA SECARA AMAN
|
TAJUK
|
MALAYSIA YANG BERSATU
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui pentingnya hidup bersama secara aman untuk menjamin
kesejahteraan sejagat seluruh rakyat Malaysia.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menjelaskan
peranan pelbagai pihak untuk mewujudkan keharmonian rakyat negara ini.
b.
melibatkan diri dalam usaha-usaha menyatupadukan masyarakat.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Bersatu
padu
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 215 - 217, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menerima peranan
yang dimainkan oleh pertubuhan antarabangsa dalam menjamin kesejahteraan
sejagat
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 06 SEPTEMBER 2013
KELAS
|
5K1 / 5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang / 29 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SPM
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN ISLAM 2
|
MASA
|
1⅔ JAM
|
MULA
|
0710
|
TAMAT
|
0850
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|