http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Jumaat, 7 Oktober 2011

MINGGU 40 (03/10/11-07/10/11)

MINGGU 40

03 OKTOBER hingga 07 OKTOBER 2011

ISNIN – 03 OKTOBER 2011

KELAS

4 MPV & 4K5

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

7.05- 8.15 & 8.15 - 9.25 pagi

JUM. PELAJAR

13 orang & 32 orang

AKTIVITI

KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM

BAHAGIAN A

Tugasan Kerja Amal

JUMLAH TUGASAN

4 Kerja Amal

BENTUK SOALAN

ESEI - Laporan kerja amal

OBJEKTIF

Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;

1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.

2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.

3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM

Soalan Kerja Kursus, folio, surat akuan, keratan akhbar dan sebagainya.

REFLEKSI

Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.

SELASA – 04 OKTOBER 2011

PEPERIKSAAN UMUM

PMR 2011 - BERMULA

KELAS

4K3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

8.15 - 9.25 pagi

JUM. PELAJAR

13 orang & 32 orang

AKTIVITI

KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM

BAHAGIAN A

Tugasan Harian

JUMLAH TUGASAN

8 Tugasan Harian

BENTUK SOALAN

ESEI

OBJEKTIF

Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;

1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.

2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.

3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM

Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.

REFLEKSI

Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.

KELAS

4S4

SUBJEK

BAHASA MELAYU

MASA

09.40 – 10.20 pagi

JUM. PELAJAR

38 orang

KEMAHIRAN

TATABAHASA

TAJUK

KESALAHAN BAHASA

FOKUS UTAMA

Membincangkan maksud rangkaikata dan membina ayat.

FOKUS SAMPINGAN

Memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat daripada sesuatu bahan

OBJEKTIF

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

1. Membuat pembetulan ejaan dan tatabahasa dalam ayat yang diberikan.

2. Menyalin semula ayat yang diberikan dengan menggunakan ejaan dan tatabahasa yang betul.

BBM

Lembaran Kerja (bercetak)

SISTEM BAHASA

1. Tatabahasa – Susunan ayat.

PENGISIAN KURIKULUM

Ilmu – Pendidikan Moral

Nilai – Kerajinan

KB – Menjana idea

KP - Verbal Linguistik

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peribahasa yang betul dalam ayat yang diberikan.

CATATAN

RABU – 05 OKTOBER 2011

KELAS

4 MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

8.15 - 9.25 pagi

JUM. PELAJAR

13 orang & 32 orang

AKTIVITI

KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM

BAHAGIAN A

Tugasan Harian

JUMLAH TUGASAN

8 Tugasan Harian

BENTUK SOALAN

ESEI

OBJEKTIF

Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;

1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.

2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.

3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM

Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.

REFLEKSI

Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.

KELAS

5K7

SUBJEK

PEMULIHAN BAHASA MELAYU

MASA

07.05-08.15 pagi

PEPERIKSAAN PMR - PELAJAR CUTI BELAJAR

KHAMIS – 06 OKTOBER 2011

KELAS

4K3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

7.05- 8.15 pagi

JUM. PELAJAR

13 orang & 32 orang

PEPERIKSAAN PMR - PELAJAR CUTI BELAJAR

KELAS

4S4

SUBJEK

BAHASA MELAYU

MASA

8.15 – 9.25 pagi

JUM. PELAJAR

38 orang

PEPERIKSAAN PMR - PELAJAR CUTI BELAJAR

JUMAAT – 07 SEPTEMBER 2011

KELAS

4K5

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

9.40 - 10.40 pagi

JUM. PELAJAR

32 orang

PEPERIKSAAN PMR - PELAJAR CUTI BELAJAR

KELAS

4S4

SUBJEK

BAHASA MELAYU

MASA

8.50 – 9.25 pagi

JUM. PELAJAR

38 orang

PEPERIKSAAN PMR - PELAJAR CUTI BELAJAR

KELAS

5K7

SUBJEK

PEMULIHAN BAHASA MELAYU

MASA

07.05-08.15 pagi

JUM. PELAJAR

38 orang

Masa

7.05 - 8.15 PAGI

JUM. PELAJAR

38 orang

KEMAHIRAN

TATABAHASA

TAJUK

KESALAHAN BAHASA

FOKUS UTAMA

Membincangkan maksud rangkaikata dan membina ayat.

FOKUS SAMPINGAN

Memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat daripada sesuatu bahan

OBJEKTIF

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

1. Membuat pembetulan ejaan dan tatabahasa dalam ayat yang diberikan.

2. Menyalin semula ayat yang diberikan dengan menggunakan ejaan dan tatabahasa yang betul.

BBM

Lembaran Kerja (bercetak)

SISTEM BAHASA

1. Tatabahasa – Susunan ayat.

PENYERAPAN

Ilmu – Pendidikan Moral

Nilai – Kerajinan

KB – Menjana idea

KP - Verbal Linguistik

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peribahasa yang betul dalam ayat yang diberikan.

CATATAN