MINGGU 40
03 OKTOBER hingga 07 OKTOBER 2011
ISNIN – 03 OKTOBER 2011
| KELAS | 4 MPV & 4K5 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 7.05- 8.15 & 8.15 - 9.25 pagi |
| JUM. PELAJAR | 13 orang & 32 orang |
| AKTIVITI | KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM |
| BAHAGIAN A | Tugasan Kerja Amal |
| JUMLAH TUGASAN | 4 Kerja Amal
|
| BENTUK SOALAN | ESEI - Laporan kerja amal |
| OBJEKTIF | Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat; 1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi. 2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi. 3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.
|
| BBM | Soalan Kerja Kursus, folio, surat akuan, keratan akhbar dan sebagainya. |
| REFLEKSI | Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan. |
SELASA – 04 OKTOBER 2011
PEPERIKSAAN UMUM
PMR 2011 - BERMULA
| KELAS | 4K3 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 8.15 - 9.25 pagi |
| JUM. PELAJAR | 13 orang & 32 orang |
| AKTIVITI | KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM |
| BAHAGIAN A | Tugasan Harian |
| JUMLAH TUGASAN | 8 Tugasan Harian
|
| BENTUK SOALAN | ESEI
|
| OBJEKTIF | Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat; 1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi. 2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi. 3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.
|
| BBM | Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya. |
| REFLEKSI | Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.
|
| KELAS | 4S4 |
| SUBJEK | BAHASA MELAYU |
| MASA | 09.40 – 10.20 pagi |
| JUM. PELAJAR | 38 orang |
| KEMAHIRAN | TATABAHASA |
| TAJUK | KESALAHAN BAHASA |
| FOKUS UTAMA | Membincangkan maksud rangkaikata dan membina ayat. |
| FOKUS SAMPINGAN | Memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat daripada sesuatu bahan |
| OBJEKTIF | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: 1. Membuat pembetulan ejaan dan tatabahasa dalam ayat yang diberikan. 2. Menyalin semula ayat yang diberikan dengan menggunakan ejaan dan tatabahasa yang betul.
|
| BBM | Lembaran Kerja (bercetak) |
| SISTEM BAHASA | 1. Tatabahasa – Susunan ayat.
|
| PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – Pendidikan Moral Nilai – Kerajinan KB – Menjana idea KP - Verbal Linguistik |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peribahasa yang betul dalam ayat yang diberikan. |
| CATATAN |
|
RABU – 05 OKTOBER 2011
| KELAS | 4 MPV |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 8.15 - 9.25 pagi |
| JUM. PELAJAR | 13 orang & 32 orang |
| AKTIVITI | KERJA KURSUS PENDIDIKAN MORAL SPM |
| BAHAGIAN A | Tugasan Harian |
| JUMLAH TUGASAN | 8 Tugasan Harian
|
| BENTUK SOALAN | ESEI
|
| OBJEKTIF | Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat; 1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi. 2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi. 3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.
|
| BBM | Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya. |
| REFLEKSI | Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan. |
| KELAS | 5K7 |
| SUBJEK | PEMULIHAN BAHASA MELAYU |
| MASA | 07.05-08.15 pagi |
|
PEPERIKSAAN PMR - PELAJAR CUTI BELAJAR
| |
KHAMIS – 06 OKTOBER 2011
| KELAS | 4K3 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 7.05- 8.15 pagi |
| JUM. PELAJAR | 13 orang & 32 orang |
|
PEPERIKSAAN PMR - PELAJAR CUTI BELAJAR
| |
| KELAS | 4S4 |
| SUBJEK | BAHASA MELAYU |
| MASA | 8.15 – 9.25 pagi |
| JUM. PELAJAR | 38 orang |
|
PEPERIKSAAN PMR - PELAJAR CUTI BELAJAR
| |
JUMAAT – 07 SEPTEMBER 2011
| KELAS | 4K5 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 9.40 - 10.40 pagi |
| JUM. PELAJAR | 32 orang |
|
PEPERIKSAAN PMR - PELAJAR CUTI BELAJAR
| |
| KELAS | 4S4 |
| SUBJEK | BAHASA MELAYU |
| MASA | 8.50 – 9.25 pagi |
| JUM. PELAJAR | 38 orang |
|
PEPERIKSAAN PMR - PELAJAR CUTI BELAJAR
| |
| KELAS | 5K7 |
| SUBJEK | PEMULIHAN BAHASA MELAYU |
| MASA | 07.05-08.15 pagi |
| JUM. PELAJAR | 38 orang |
| Masa | 7.05 - 8.15 PAGI |
| JUM. PELAJAR | 38 orang |
| KEMAHIRAN | TATABAHASA |
| TAJUK | KESALAHAN BAHASA |
| FOKUS UTAMA | Membincangkan maksud rangkaikata dan membina ayat. |
| FOKUS SAMPINGAN | Memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat daripada sesuatu bahan |
| OBJEKTIF | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: 1. Membuat pembetulan ejaan dan tatabahasa dalam ayat yang diberikan. 2. Menyalin semula ayat yang diberikan dengan menggunakan ejaan dan tatabahasa yang betul.
|
| BBM | Lembaran Kerja (bercetak) |
| SISTEM BAHASA | 1. Tatabahasa – Susunan ayat.
|
| PENYERAPAN | Ilmu – Pendidikan Moral Nilai – Kerajinan KB – Menjana idea KP - Verbal Linguistik |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peribahasa yang betul dalam ayat yang diberikan. |
| CATATAN |
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan