MINGGU 13
26 MAC hingga 30 MAC 2012
ISNIN – 26 MAC 2012
KELAS | 5K3 / 5S3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0705-0815 / 1205-1240 |
JUM. PELAJAR | 16 orang / 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 2 Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan |
NILAI | 2.1 KASIH SAYANG TERHADAP KELUARGA |
TAJUK | KASIH DIPUPUK SAYANG DISEMAI |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa menyayangi dan mengasihi ahli keluarga masing-masing. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menjaga ibu bapa dan anggota keluarga yang memerlukan perhatian dengan penuh kasih sayang b) menjelaskan cara menunjukkan rasa kasih sayang terhadap ibu bapa dan anggota keluarga c) menyedari kepentingan menghargai jaa ibu bapa dan anggota keluarga. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Kasih sayang terhadap ahli keluarga masing-masing |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 94 - 96 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menjaga ibu bapa dan anggota keluarga yang memerlukan perhatian dengan penuh kasih sayang. |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
KELAS | 5K7 |
MASA | 0815-0925 |
JUMLAH PELAJAR | 32 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Mengenal pasti fakta, membanding dan membezakan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Keunggulan Warisan Bangsa. |
KONSEP/ISTILAH | Kosmos |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
CATATAN |
|
SELASA – 27 MAC 2012
KELAS | 5K8 dan 5MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0750-0815 |
JUM. PELAJAR | 21 orang / 18 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 2 Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan |
NILAI | 2.1 KASIH SAYANG TERHADAP KELUARGA |
TAJUK | KASIH DIPUPUK SAYANG DISEMAI |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa menyayangi dan mengasihi ahli keluarga masing-masing. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menjaga ibu bapa dan anggota keluarga yang memerlukan perhatian dengan penuh kasih sayang b) menjelaskan cara menunjukkan rasa kasih sayang terhadap ibu bapa dan anggota keluarga c) menyedari kepentingan menghargai jaa ibu bapa dan anggota keluarga. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Kasih sayang terhadap ahli keluarga masing-masing |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 94 - 96 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menjaga ibu bapa dan anggota keluarga yang memerlukan perhatian dengan penuh kasih sayang. |
CATATAN |
|
KELAS | 5K3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0940-1020 |
JUM. PELAJAR | 32 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 2 Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan |
NILAI | 2.2 HORMAT DAN TAAT KEPADA ANGGOTA KELUARGA |
TAJUK | ASUHAN BAIK KELUARGA HARMONI |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa hormat dan taat kepada anggota keluarga masing-masing untuk menjamin kesejahteraan hidup. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap saling menghormati antara anggota keluarga b) menerima dan meneladani asuhan keluarga yang baik c) memberi layanan yang bersopan kepada semua anggota keluarga |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersederhana |
TEKNIK | Bersoal jawab |
BBM | Buku Teks m/s 101-105 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap saling menghormati antara anggota keluarga masing-masing |
CATATAN |
|
RABU – 28 MAC 2012
KELAS | 5S3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0940-1055 |
JUM. PELAJAR | 29 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 2 Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan |
NILAI | 2.1 KASIH SAYANG TERHADAP KELUARGA |
TAJUK | KASIH DIPUPUK SAYANG DISEMAI |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa menyayangi dan mengasihi ahli keluarga masing-masing. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menjaga ibu bapa dan anggota keluarga yang memerlukan perhatian dengan penuh kasih sayang b) menjelaskan cara menunjukkan rasa kasih sayang terhadap ibu bapa dan anggota keluarga c) menyedari kepentingan menghargai jaa ibu bapa dan anggota keluarga. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Kasih sayang terhadap ahli keluarga masing-masing |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 94 - 96 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menjaga ibu bapa dan anggota keluarga yang memerlukan perhatian dengan penuh kasih sayang. |
CATATAN |
|
KELAS | 4K5 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0815-0925 |
JUM. PELAJAR | 24 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.12 KEDERHANAAN |
TAJUK | KESEDERHANAAN CERMINAN KEMULIAAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berjimat cermat dan sederhana dalam menghadapi kehidupan seharian. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyatakan kepentingan nilai kesederhanaan sebagai sikap yang mulia dalam kehidupan. b) mengamalkan sikap sederhana dalam membuat keputusan. c) Mengamalkan sikap berjimat cermat dalam perbelanjaan mengikut kemampuan diri.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersederhana |
TEKNIK | Bersoal jawab |
BBM | Buku Teks m/s 74-76 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan bersederhana dalam kehidupan seharian. |
CATATAN |
|
KHAMIS – 29 MAC 2012
KELAS | 5K8 dan 5MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0705-0815 |
JUM. PELAJAR | 21 orang / 18 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 2 Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan |
NILAI | 2.2 HORMAT DAN TAAT KEPADA ANGGOTA KELUARGA |
TAJUK | ASUHAN BAIK KELUARGA HARMONI |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa hormat dan taat kepada anggota keluarga masing-masing untuk menjamin kesejahteraan hidup. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap saling menghormati antara anggota keluarga b) menerima dan meneladani asuhan keluarga yang baik c) memberi layanan yang bersopan kepada semua anggota keluarga |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersederhana |
TEKNIK | Bersoal jawab |
BBM | Buku Teks m/s 101-105 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap saling menghormati antara anggota keluarga masing-masing |
CATATAN |
|
KELAS | 4K6 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0940-1055 |
JUM. PELAJAR | 24 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.12 KEDERHANAAN |
TAJUK | KESEDERHANAAN CERMINAN KEMULIAAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berjimat cermat dan sederhana dalam menghadapi kehidupan seharian. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyatakan kepentingan nilai kesederhanaan sebagai sikap yang mulia dalam kehidupan. b) mengamalkan sikap sederhana dalam membuat keputusan. c) Mengamalkan sikap berjimat cermat dalam perbelanjaan mengikut kemampuan diri.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersederhana |
TEKNIK | Bersoal jawab |
BBM | Buku Teks m/s 74-76 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan bersederhana dalam kehidupan seharian. |
CATATAN |
|
JUMAAT – 30 MAC 2012
KELAS | 5K3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 0940-10.40 |
JUM. PELAJAR | 32 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 2 Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan |
NILAI | 2.2 HORMAT DAN TAAT KEPADA ANGGOTA KELUARGA |
TAJUK | ASUHAN BAIK KELUARGA HARMONI |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa hormat dan taat kepada anggota keluarga masing-masing untuk menjamin kesejahteraan hidup. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap saling menghormati antara anggota keluarga b) menerima dan meneladani asuhan keluarga yang baik c) memberi layanan yang bersopan kepada semua anggota keluarga |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bersederhana |
TEKNIK | Bersoal jawab |
BBM | Buku Teks m/s 101-105 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap saling menghormati antara anggota keluarga masing-masing |
CATATAN |
|
MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
KELAS | 5K8 |
MASA | 0815-0925 |
JUMLAH PELAJAR | 22 ORANG |
TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
KBKK | Mengenal pasti fakta, membanding dan membezakan |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Keunggulan Warisan Bangsa. |
KONSEP/ISTILAH | Kosmos |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
CATATAN |
|