http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Khamis, 4 Oktober 2012

MINGGU 39 (24/09/12 - 28/09/12)


MINGGU 39

24 SEPTEMBER  hingga 28 SEPTEMBER 2012

 

ISNIN – 24  SEPTEMBER  2012

 

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205-1240
JUM. PELAJAR
29 orang
AKTIVITI
ULANGKAJI
NILAI
BIDANG PEMBELAJARAN 1
NILAI: 1.9 – 1.12
BENTUK SOALAN
2 SOALAN STRUKTUR
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.    menjawab soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.    Mengulangkaji pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
BBM
Lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengulangkaji pelajaran untuk SPM 2012
CATATAN
 

 

KELAS
4K5 / 4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925 / 1020-1130
JUM. PELAJAR
26 orang  / 28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 7:  Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
 
NILAI
7.1  Hidup Bersama Secara Aman
TAJUK
MALAYSIA  YANG  BERSATU
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui perlunya hidup secara aman untuk menjamin kesejahteraan dan keharmonian dalam kehidupan
 
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)      Menerima peranan yang dimainkan oleh pertubuhan antarabangsa untuk menjamin kesejahteraan sejagat.
b)      Menyokong peranan yang dimainkan oleh pertubuhan antarabangsa untuk menjamin kesejahteraan sejagat.
c)      Melibatkan diri dalam usaha-usaha menyatupadukan masyarakat.
 
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Saling Bekerjasama
 
TEKNIK
Berkerjasama
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan untuk menggalakkan perpaduan antara sesama kaum.

 

SELASA – 25 SEPTEMBER  2012

 

KELAS
5K8 dan 5MPV dan 5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0750-0815  dan 0940-1055
JUM. PELAJAR
21 orang / 18 orang  dan 32 orang
AKTIVITI
ULANGKAJI
NILAI
BIDANG PEMBELAJARAN 1
NILAI: 1.9 – 1.12
BENTUK SOALAN
2 SOALAN STRUKTUR
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.    menjawab soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.    Mengulangkaji pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
BBM
Lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengulangkaji pelajaran untuk SPM 2012
CATATAN

 

 

RABU – 26 SEPTEMBER  2012

 

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
29 orang
AKTIVITI
ULANGKAJI
NILAI
BIDANG PEMBELAJARAN 2
NILAI: 2.1 – 2.4
BENTUK SOALAN
2 SOALAN ESEI
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.    menjawab soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.    Mengulangkaji pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
BBM
Lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengulangkaji pelajaran untuk SPM 2012
CATATAN
 
BBM
Buku teks m/s 238 - 242, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menerima peranan yang dimainkan oleh pertubuhan antarabangsa dalam menjamin kesejahteraan sejagat
 
CATATAN
 

 

KELAS
4K5
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 7:  Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
 
NILAI
7.2  Saling Membantu dan Bekerjasama
TAJUK
WAWASAN 2020, KITA JAYAKAN BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya saling membantu dan bekerjasama sesama masyarakat untuk menjamin kemakmuran Negara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)      Mengetahui pelbagai usaha dan kerjasama yang dijalankan di peringkat antarabangsa demi mengeratkan hubungan sejagat.
b)      Memberikan contoh kerjasama antara Negara dalam bidang social, ekonomi dan pendidikan.
c)      Menjelaskan cabaran-cabaran  yang terdapat dalam Wawasan 2020.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Sayangilah kanak-kanak.
TEKNIK
Tolong-menolong
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat berusaha merealisasikan matlamat dan wawasan 2020 dengan penuh semangat

 

KHAMIS  – 27 SEPTEMBER  2012

 

KELAS
5K8 dan 5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
21 orang / 18 orang
AKTIVITI
ULANGKAJI
NILAI
BIDANG PEMBELAJARAN 2
NILAI: 2.1 – 2.4
BENTUK SOALAN
2 SOALAN ESEI
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.    menjawab soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.    Mengulangkaji pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
BBM
Lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengulangkaji pelajaran untuk SPM 2012
CATATAN
 

 

MATAPELAJARAN
PEMULIHAN  SEJARAH - SAMBUNGAN
KELAS
5K8
MASA
0705-0815
JUMLAH PELAJAR
20 ORANG
TAJUK
TEMA:  TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK:  
Peningkatan dan Sumbangan Tamadun
a)  Yunani dan Rom
OBJEKTIF
Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat
a)  Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini.
b)  Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom
c)  Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini.
KAEDAH/AKTIVITI
Pengurusan grafik:  Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.
KBKK
Mengklasifikasikan
NILAI/UNSUR PATRIOTISME
Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat
KONSEP/ISTILAH
1.  Dinasti
2.  Demokrasi
3.  Republik
4.  Colosseum
REFLEKSI
Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang
CATATAN
 

 

JUMAAT  – 28 SEPTEMBER 2012

 

KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-10.40
JUM. PELAJAR
32 orang
AKTIVITI
ULANGKAJI
NILAI
BIDANG PEMBELAJARAN 2
NILAI: 2.1 – 2.4
BENTUK SOALAN
2 SOALAN ESEI
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.    menjawab soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.    Mengulangkaji pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
BBM
Lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengulangkaji pelajaran untuk SPM 2012
CATATAN
 

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 7:  Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
 
NILAI
7.2  Saling Membantu dan Bekerjasama
TAJUK
WAWASAN 2020, KITA JAYAKAN BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya saling membantu dan bekerjasama sesama masyarakat untuk menjamin kemakmuran Negara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
d)      Mengetahui pelbagai usaha dan kerjasama yang dijalankan di peringkat antarabangsa demi mengeratkan hubungan sejagat.
e)      Memberikan contoh kerjasama antara Negara dalam bidang social, ekonomi dan pendidikan.
f)       Menjelaskan cabaran-cabaran  yang terdapat dalam Wawasan 2020.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Sayangilah kanak-kanak.
TEKNIK
Tolong-menolong
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat berusaha merealisasikan matlamat dan wawasan 2020 dengan penuh semangat
CATATAN