http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Jumaat, 9 Mac 2012

MINGGU 10 (05/03/12-09/03/12)

MINGGU 10

05 MAC hingga 09 MAC 2012

ISNIN – 05 MAC 2012

KELAS

5K3 / 5S3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0705-0815 / 1205-1240

JUM. PELAJAR

16 orang / 28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.10 KEADILAN

TAJUK

AMALAN KEADILAN MENJAMIN KESEJAHTERAAN

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa adil dalam mengatasi pelbagai situasi yang dihadapi

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menyedari bahawa amalan keadilan penting dalam pentadbiran kerajaan

b) menerima prinsip keadilan yang dipraktikkan dalam pentadbiran kerajaan.

c) menerangkan keentingan amalan keadilan dalam pentadbiran kerajaan

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Adil

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 70 - 73

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan prinsip keadilan dalam kehidupan seharian

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN

KELAS

5K7

MASA

0815-0925

JUMLAH PELAJAR

32 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun
a) Yunani dan Rom

OBJEKTIF

Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat
a) Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini.
b) Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom
c) Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini.

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Mengklasifikasikan

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

CATATAN

SELASA – 06 MAC 2012

KELAS

5K8

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0945-1055

JUM. PELAJAR

22 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.10 KEADILAN

TAJUK

AMALAN KEADILAN MENJAMIN KESEJAHTERAAN

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa adil dalam mengatasi pelbagai situasi yang dihadapi

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menyedari bahawa amalan keadilan penting dalam pentadbiran kerajaan

b) menerima prinsip keadilan yang dipraktikkan dalam pentadbiran kerajaan.

c) menerangkan keentingan amalan keadilan dalam pentadbiran kerajaan

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Adil

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 70 - 73

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan prinsip keadilan dalam kehidupan seharian

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN

KELAS

5K6

MASA

0815-0925

JUMLAH PELAJAR

36 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun
a) Yunani dan Rom

OBJEKTIF

Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat
a) Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini.
b) Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom
c) Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini.

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Mengklasifikasikan

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

CATATAN

RABU – 07 MAC 2012

KELAS

5MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0815-0925

JUM. PELAJAR

16 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.10 KEADILAN

TAJUK

AMALAN KEADILAN MENJAMIN KESEJAHTERAAN

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa adil dalam mengatasi pelbagai situasi yang dihadapi

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menyedari bahawa amalan keadilan penting dalam pentadbiran kerajaan

b) menerima prinsip keadilan yang dipraktikkan dalam pentadbiran kerajaan.

c) menerangkan keentingan amalan keadilan dalam pentadbiran kerajaan

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Adil

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 70 - 73

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan prinsip keadilan dalam kehidupan seharian

CATATAN

KELAS

5K3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

1055-1205

JUM. PELAJAR

28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

AKTIVITI

UJIAN 1

TAJUK

NILAI 1.1 – 1.4

1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan

1.2 Amanah

1.3 Harga Diri

1.4 Bertanggungjawab

BENTUK SOALAN

a) Soalan Objektif – 16 soalan

b) Soalan Struktur – 34 soalan

JUMLAH MARKAH

100%

OBJEKTIF

Di akhir ujian, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bertanggungjawab untuk lulus ujian

BBM

Kertas Ujian 1

REFLEKSI

Ujian berjalan dengan lancar.

CATATAN

KHAMIS – 08 MAC 2012

KELAS

5S3 / 5K8

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0705-0815 / 0815-0925

JUM. PELAJAR

29 orang / 22 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

AKTIVITI

UJIAN 1

TAJUK

NILAI 1.1 – 1.4

1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan

1.2 Amanah

1.3 Harga Diri

1.4 Bertanggungjawab

BENTUK SOALAN

a) Soalan Objektif – 16 soalan

b) Soalan Struktur – 34 soalan

JUMLAH MARKAH

100%

OBJEKTIF

Di akhir ujian, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bertanggungjawab untuk lulus ujian

BBM

Kertas Ujian 1

REFLEKSI

Ujian berjalan dengan lancar.

CATATAN

JUMAAT – 09 MAC 2012

KELAS

5MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0815-0925

JUM. PELAJAR

16 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

AKTIVITI

UJIAN 1

TAJUK

NILAI 1.1 – 1.4

1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan

1.2 Amanah

1.3 Harga Diri

1.4 Bertanggungjawab

BENTUK SOALAN

a) Soalan Objektif – 16 soalan

b) Soalan Struktur – 34 soalan

JUMLAH MARKAH

100%

OBJEKTIF

Di akhir ujian, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Bertanggungjawab untuk lulus ujian

BBM

Kertas Ujian 1

REFLEKSI

Ujian berjalan dengan lancar.

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN

KELAS

5K8

MASA

0940-1040

JUMLAH PELAJAR

22 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun
a) Yunani dan Rom

OBJEKTIF

Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat
a) Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini.
b) Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom
c) Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini.

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Mengklasifikasikan

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

CATATAN

SEKOLAH GANTI - Jadual Hari Jumaat

SABTU – 02 MAC 2012

KELAS

5MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0815-0925

JUM. PELAJAR

16 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.7 BERDIKARI

TAJUK

RAKYAT BERDIKARI NEGARA CEMERLANG

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menjelaskan kepentingan sikap berdikari dalam memajukan diri dan negara.

b) mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak.

c) memahami bahawa setiap orang perlu berdikari untuk berjaya dalam kehidupan

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 47 - 50

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN

KELAS

5K8

MASA

0940-1040

JUMLAH PELAJAR

22 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun
a) Yunani dan Rom

OBJEKTIF

Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat
a) Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini.
b) Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom
c) Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini.

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Mengklasifikasikan

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

CATATAN