MINGGU 10
05 MAC hingga 09 MAC 2012
ISNIN – 05 MAC 2012
| KELAS | 5K3 / 5S3 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0705-0815 / 1205-1240 |
| JUM. PELAJAR | 16 orang / 28 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.10 KEADILAN |
| TAJUK | AMALAN KEADILAN MENJAMIN KESEJAHTERAAN |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa adil dalam mengatasi pelbagai situasi yang dihadapi |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyedari bahawa amalan keadilan penting dalam pentadbiran kerajaan b) menerima prinsip keadilan yang dipraktikkan dalam pentadbiran kerajaan. c) menerangkan keentingan amalan keadilan dalam pentadbiran kerajaan |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Adil |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 70 - 73 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan prinsip keadilan dalam kehidupan seharian |
| CATATAN |
|
| MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
| KELAS | 5K7 |
| MASA | 0815-0925 |
| JUMLAH PELAJAR | 32 ORANG |
| TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
| KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
| KBKK | Mengklasifikasikan |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
| KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
| CATATAN |
|
SELASA – 06 MAC 2012
| KELAS | 5K8 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0945-1055 |
| JUM. PELAJAR | 22 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.10 KEADILAN |
| TAJUK | AMALAN KEADILAN MENJAMIN KESEJAHTERAAN |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa adil dalam mengatasi pelbagai situasi yang dihadapi |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyedari bahawa amalan keadilan penting dalam pentadbiran kerajaan b) menerima prinsip keadilan yang dipraktikkan dalam pentadbiran kerajaan. c) menerangkan keentingan amalan keadilan dalam pentadbiran kerajaan |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Adil |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 70 - 73 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan prinsip keadilan dalam kehidupan seharian |
| CATATAN |
|
| MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
| KELAS | 5K6 |
| MASA | 0815-0925 |
| JUMLAH PELAJAR | 36 ORANG |
| TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
| KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
| KBKK | Mengklasifikasikan |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
| KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
| CATATAN |
|
RABU – 07 MAC 2012
| KELAS | 5MPV |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0815-0925 |
| JUM. PELAJAR | 16 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.10 KEADILAN |
| TAJUK | AMALAN KEADILAN MENJAMIN KESEJAHTERAAN |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa adil dalam mengatasi pelbagai situasi yang dihadapi |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menyedari bahawa amalan keadilan penting dalam pentadbiran kerajaan b) menerima prinsip keadilan yang dipraktikkan dalam pentadbiran kerajaan. c) menerangkan keentingan amalan keadilan dalam pentadbiran kerajaan |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Adil |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 70 - 73 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan prinsip keadilan dalam kehidupan seharian |
| CATATAN |
|
| KELAS | 5K3 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 1055-1205 |
| JUM. PELAJAR | 28 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| AKTIVITI | UJIAN 1 |
| TAJUK | NILAI 1.1 – 1.4 1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan 1.2 Amanah 1.3 Harga Diri 1.4 Bertanggungjawab |
| BENTUK SOALAN | a) Soalan Objektif – 16 soalan b) Soalan Struktur – 34 soalan |
| JUMLAH MARKAH | 100% |
| OBJEKTIF | Di akhir ujian, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari. |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertanggungjawab untuk lulus ujian |
| BBM | Kertas Ujian 1 |
| REFLEKSI | Ujian berjalan dengan lancar. |
| CATATAN |
|
KHAMIS – 08 MAC 2012
| KELAS | 5S3 / 5K8 |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0705-0815 / 0815-0925 |
| JUM. PELAJAR | 29 orang / 22 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| AKTIVITI | UJIAN 1 |
| TAJUK | NILAI 1.1 – 1.4 1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan 1.2 Amanah 1.3 Harga Diri 1.4 Bertanggungjawab |
| BENTUK SOALAN | a) Soalan Objektif – 16 soalan b) Soalan Struktur – 34 soalan |
| JUMLAH MARKAH | 100% |
| OBJEKTIF | Di akhir ujian, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari. |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertanggungjawab untuk lulus ujian |
| BBM | Kertas Ujian 1 |
| REFLEKSI | Ujian berjalan dengan lancar. |
| CATATAN |
|
JUMAAT – 09 MAC 2012
| KELAS | 5MPV |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0815-0925 |
| JUM. PELAJAR | 16 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| AKTIVITI | UJIAN 1 |
| TAJUK | NILAI 1.1 – 1.4 1.1 Kepercayaan Kepada Tuhan 1.2 Amanah 1.3 Harga Diri 1.4 Bertanggungjawab |
| BENTUK SOALAN | a) Soalan Objektif – 16 soalan b) Soalan Struktur – 34 soalan |
| JUMLAH MARKAH | 100% |
| OBJEKTIF | Di akhir ujian, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari. |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertanggungjawab untuk lulus ujian |
| BBM | Kertas Ujian 1 |
| REFLEKSI | Ujian berjalan dengan lancar. |
| CATATAN |
|
| MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
| KELAS | 5K8 |
| MASA | 0940-1040 |
| JUMLAH PELAJAR | 22 ORANG |
| TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
| KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
| KBKK | Mengklasifikasikan |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
| KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
| CATATAN |
|
SEKOLAH GANTI - Jadual Hari Jumaat
SABTU – 02 MAC 2012
| KELAS | 5MPV |
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| MASA | 0815-0925 |
| JUM. PELAJAR | 16 orang |
| BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
| NILAI | 1.7 BERDIKARI |
| TAJUK | RAKYAT BERDIKARI NEGARA CEMERLANG |
| PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain |
| HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) menjelaskan kepentingan sikap berdikari dalam memajukan diri dan negara. b) mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak. c) memahami bahawa setiap orang perlu berdikari untuk berjaya dalam kehidupan |
| PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain |
| TEKNIK | Perbincangan |
| BBM | Buku Teks m/s 47 - 50 |
| REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak |
| CATATAN |
|
| MATAPELAJARAN | PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN |
| KELAS | 5K8 |
| MASA | 0940-1040 |
| JUMLAH PELAJAR | 22 ORANG |
| TAJUK | TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat |
| KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah. |
| KBKK | Mengklasifikasikan |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat |
| KONSEP/ISTILAH | 1. Dinasti |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
| CATATAN |
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan