http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Jumaat, 4 Mei 2012

MINGGU 18 (30/04/12-04/05/12)


MINGGU 18
30 APRIL  hingga 04 MEI 2012

ISNIN – 30 APRIL 2012

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205-1240
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.2  KEHARMONIAN ANTARA MANUSIA DENGAN ALAM SEKITAR
TAJUK
BIJAKSANA MENGURUS ALAM
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga keharmonian bersama dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyokong usaha mengurus alam sekitar secara bijak
b)  menerima hakikat bahawa sumber alam yang tidak diurus dengan bijaksana akan mengakibatkan bencana alam
c)  menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sikap bertanggungjawab
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 132 -135
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik.

CATATAN


KELAS
4K5 / 4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925 / 1020-1130
JUM. PELAJAR
26 orang  / 28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.2 KEHARMONIAN ANTARA MANUSIA DENGAN ALAM SEKITAR
TAJUK
FIKIR DAHULU SEBELUM BUANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui wujudnya keharmonian antara manusia dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menguruskan sisa buangan secara bijaksana secara kitar semula.
b)  menyedari kepentingan mengurangkan penggunaan bahan sumber, mengguna semula dan mengitar semula bahan terbuang.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Penerapan nilai tanggungjawab – terhadap alam sekitar
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 115 - 117
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan cara-cara menguruskan sisa-sisa buangan secara kitar semula.
CATATAN


SELASA – 01 MEI 2012

CUTI  UMUM -  HARI  PEKERJA

RABU – 02 MEI 2012

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI
3.2  KEHARMONIAN ANTARA MANUSIA DENGAN ALAM SEKITAR
TAJUK
BIJAKSANA MENGURUS ALAM
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga keharmonian bersama dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyokong usaha mengurus alam sekitar secara bijak
b)  menerima hakikat bahawa sumber alam yang tidak diurus dengan bijaksana akan mengakibatkan bencana alam
c)  menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sikap bertanggungjawab
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 132 -135
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik.
CATATAN


KELAS
4K5
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.2 KEHARMONIAN ANTARA MANUSIA DENGAN ALAM SEKITAR
TAJUK
FIKIR DAHULU SEBELUM BUANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui wujudnya keharmonian antara manusia dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menguruskan sisa buangan secara bijaksana secara kitar semula.
b)  menyedari kepentingan mengurangkan penggunaan bahan sumber, mengguna semula dan mengitar semula bahan terbuang.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Penerapan nilai tanggungjawab – terhadap alam sekitar
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 115 - 117
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan cara-cara menguruskan sisa-sisa buangan secara kitar semula.
CATATAN


KHAMIS  – 03 MEI 2012

KELAS
5K8 dan 5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
21 orang / 18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI
3.2  KEHARMONIAN ANTARA MANUSIA DENGAN ALAM SEKITAR
TAJUK
BIJAKSANA MENGURUS ALAM
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga keharmonian bersama dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyokong usaha mengurus alam sekitar secara bijak
b)  menerima hakikat bahawa sumber alam yang tidak diurus dengan bijaksana akan mengakibatkan bencana alam
c)  menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sikap bertanggungjawab
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 132 -135
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik.

CATATAN


KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.2 KEHARMONIAN ANTARA MANUSIA DENGAN ALAM SEKITAR
TAJUK
FIKIR DAHULU SEBELUM BUANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui wujudnya keharmonian antara manusia dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menguruskan sisa buangan secara bijaksana secara kitar semula.
b)  menyedari kepentingan mengurangkan penggunaan bahan sumber, mengguna semula dan mengitar semula bahan terbuang.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Penerapan nilai tanggungjawab – terhadap alam sekitar
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 115 - 117
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan cara-cara menguruskan sisa-sisa buangan secara kitar semula.
CATATAN


JUMAAT  – 04 MEI 2012

KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-10.40
JUM. PELAJAR
32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI
3.2  KEHARMONIAN ANTARA MANUSIA DENGAN ALAM SEKITAR
TAJUK
BIJAKSANA MENGURUS ALAM
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga keharmonian bersama dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyokong usaha mengurus alam sekitar secara bijak
b)  menerima hakikat bahawa sumber alam yang tidak diurus dengan bijaksana akan mengakibatkan bencana alam
c)  menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sikap bertanggungjawab
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 132 -135
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik.

CATATAN



MATAPELAJARAN
PEMULIHAN  SEJARAH - SAMBUNGAN
KELAS
5K8
MASA
0815-0925
JUMLAH PELAJAR
22 ORANG
TAJUK
TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA TAJUK/BAB 8.2  Kerjaan Islam di Madinah
c.  Piagam Madinah
-  Kandungan
-  Kepentingan
OBJEKTIF
HASIL PEMBELAJARAN Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menyatakan prinsip-prinsip umum kandungan Piagam Madinah.
b. Menyatakan kepentingan Piagam Madinah.
c. Menghuraikan prinsip-prinsip umum kandungan Paiagam Madinah
KAEDAH/AKTIVITI
KEMAHIRAN KBKK Membuat rumusan
KBKK
KAEDAH/AKTIVITI Kajian Teks:  Kandungan Piagam Madinah
NILAI/UNSUR PATRIOTISME
NILAI/UNSUR PATRIOTISME Keluhuran Perlembagaan negara kita:  Mendaulatkan perlembagaan negara kita
KONSEP/ISTILAH
KONSEP/ISTILAH Piagam /
sahifah
Perlembagaan /
Undang-undang
REFLEKSI
Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang
CATATAN