MATA PELAJARAN | SEJARAH |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 4 JANUARI 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
AKTIVITI | PROGRAM ORIENTASI PELAJAR TINGKATAN 4 |
TEMPAT | DEWAN SRI SAADONG |
CATATAN | SEMUA PELAJAR TINGKATAN 4 TERLIBAT |
SELASA (5 JANUARI 2010)
MATA PELAJARAN | SEJARAH |
HARI | SELASA |
TARIKH | 5 JANUARI 2010 |
KELAS | 4K5 dan 4K7 |
TAJUK | 1. Pengenalan Kertas Sejarah peringkat SPM - Bentuk Soalan / objektif / subjektif / esei - Jumlah Kertas - Penekanan Tajuk Tingkatan 4 |
OBJEKTIF | Membanding dan membeza corak soalan yang pernah mereka ambil semasa PMR dengan soalan peringkat SPM |
KBKK | Membanding dan membeza |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Semangat Cintakan Tanah air |
KONSEP/ISTILAH | 1. subjektif 2. esei |
REFLEKSI | Pelajar dapat mengenali corak soalan peringkat SPM |
RABU (6 JANUARI 2010)
MATA PELAJARAN | SEJARAH |
HARI | RABU |
TARIKH | 6 JANUARI 2010 |
KELAS | 4K6 dan 4K8 |
TAJUK | 1. Pengenalan Kertas Sejarah peringkat SPM - Bentuk Soalan / objektif / subjektif / esei - Jumlah Kertas - Penekanan Tajuk Tingkatan 4 |
OBJEKTIF | Membanding dan membeza corak soalan yang pernah mereka ambil semasa PMR dengan soalan peringkat SPM |
KBKK | Membanding dan membeza |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Semangat Cintakan Tanah air |
KONSEP/ISTILAH | 1. subjektif 2. esei |
REFLEKSI | Pelajar dapat mengenali corak soalan peringkat SPM |
MATA PELAJARAN | SEJARAH |
HARI | RABU |
TARIKH | 6 JANUARI 2010 |
KELAS | 4K5 |
TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA a) Proses Pembentukan Tamadun - Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memahami pembentukan tamadun awal manusia ii) menerangkan konsep tamadun dan menyatakan ciri-ciri tamadun |
KAEDAH/AKTIVITI | Membina garis masa |
KBKK | Membanding dan membeza |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
REFLEKSI | Pelajar dapat mengenali corak soalan peringkat SPM |
KHAMIS (7 JANUARI 2010)
MATA PELAJARAN | SEJARAH |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 7 JANUARI 2010 |
KELAS | 4K8 dan 4K6 |
TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA a) Proses Pembentukan Tamadun - Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memahami pembentukan tamadun awal manusia ii) menerangkan konsep tamadun dan menyatakan ciri-ciri tamadun |
KAEDAH/AKTIVITI | Membina garis masa |
KBKK | Membanding dan membeza |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
REFLEKSI | Pelajar dapat mengenali corak soalan peringkat SPM |
JUMAAT (8 JANUARI 2009)
MATA PELAJARAN | SEJARAH |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 8 JANUARI 2010 |
KELAS | 4K5 |
TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA a) Proses Pembentukan Tamadun - Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho |
OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memahami pembentukan tamadun awal manusia ii) menerangkan konsep tamadun dan menyatakan ciri-ciri tamadun |
KAEDAH/AKTIVITI | Membina garis masa |
KBKK | Membanding dan membeza |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
REFLEKSI | Pelajar dapat mengenali corak soalan peringkat SPM |
Aslkm Puan,
BalasPadamRPH dan RPT sudah diterima dan diterima. teruskan usaha murni ini. Have a nice day.
wslm