| MATA PELAJARAN | SEJARAH |
| HARI | ISNIN |
| TARIKH | 4 JANUARI 2010 |
| KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
| AKTIVITI | PROGRAM ORIENTASI PELAJAR TINGKATAN 4 |
| TEMPAT | DEWAN SRI SAADONG |
| CATATAN | SEMUA PELAJAR TINGKATAN 4 TERLIBAT |
SELASA (5 JANUARI 2010)
| MATA PELAJARAN | SEJARAH |
| HARI | SELASA |
| TARIKH | 5 JANUARI 2010 |
| KELAS | 4K5 dan 4K7 |
| TAJUK | 1. Pengenalan Kertas Sejarah peringkat SPM - Bentuk Soalan / objektif / subjektif / esei - Jumlah Kertas - Penekanan Tajuk Tingkatan 4 |
| OBJEKTIF | Membanding dan membeza corak soalan yang pernah mereka ambil semasa PMR dengan soalan peringkat SPM |
| KBKK | Membanding dan membeza |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Semangat Cintakan Tanah air |
| KONSEP/ISTILAH | 1. subjektif 2. esei |
| REFLEKSI | Pelajar dapat mengenali corak soalan peringkat SPM |
RABU (6 JANUARI 2010)
| MATA PELAJARAN | SEJARAH |
| HARI | RABU |
| TARIKH | 6 JANUARI 2010 |
| KELAS | 4K6 dan 4K8 |
| TAJUK | 1. Pengenalan Kertas Sejarah peringkat SPM - Bentuk Soalan / objektif / subjektif / esei - Jumlah Kertas - Penekanan Tajuk Tingkatan 4 |
| OBJEKTIF | Membanding dan membeza corak soalan yang pernah mereka ambil semasa PMR dengan soalan peringkat SPM |
| KBKK | Membanding dan membeza |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Semangat Cintakan Tanah air |
| KONSEP/ISTILAH | 1. subjektif 2. esei |
| REFLEKSI | Pelajar dapat mengenali corak soalan peringkat SPM |
| MATA PELAJARAN | SEJARAH |
| HARI | RABU |
| TARIKH | 6 JANUARI 2010 |
| KELAS | 4K5 |
| TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA a) Proses Pembentukan Tamadun - Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memahami pembentukan tamadun awal manusia ii) menerangkan konsep tamadun dan menyatakan ciri-ciri tamadun |
| KAEDAH/AKTIVITI | Membina garis masa |
| KBKK | Membanding dan membeza |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
| KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
| REFLEKSI | Pelajar dapat mengenali corak soalan peringkat SPM |
KHAMIS (7 JANUARI 2010)
| MATA PELAJARAN | SEJARAH |
| HARI | KHAMIS |
| TARIKH | 7 JANUARI 2010 |
| KELAS | 4K8 dan 4K6 |
| TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA a) Proses Pembentukan Tamadun - Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memahami pembentukan tamadun awal manusia ii) menerangkan konsep tamadun dan menyatakan ciri-ciri tamadun |
| KAEDAH/AKTIVITI | Membina garis masa |
| KBKK | Membanding dan membeza |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
| KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
| REFLEKSI | Pelajar dapat mengenali corak soalan peringkat SPM |
JUMAAT (8 JANUARI 2009)
| MATA PELAJARAN | SEJARAH |
| HARI | JUMAAT |
| TARIKH | 8 JANUARI 2010 |
| KELAS | 4K5 |
| TAJUK | BAB 1: TAMADUN AWAL DUNIA a) Proses Pembentukan Tamadun - Sumeria, Mesir, Indus dan Hwang Ho |
| OBJEKTIF | Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat: i) Memahami pembentukan tamadun awal manusia ii) menerangkan konsep tamadun dan menyatakan ciri-ciri tamadun |
| KAEDAH/AKTIVITI | Membina garis masa |
| KBKK | Membanding dan membeza |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Menghargai kepesatan pembangunan di negara kita, Malaysia |
| KONSEP/ISTILAH | 1. tamadun 2. nomad 3. prasejarah 4. arkeologi 5. polythistic / paleolitik 6. Monarki 7. Teokrasi |
| REFLEKSI | Pelajar dapat mengenali corak soalan peringkat SPM |
Aslkm Puan,
BalasPadamRPH dan RPT sudah diterima dan diterima. teruskan usaha murni ini. Have a nice day.
wslm