MINGGU 28
08 JULAI hingga 12
JULAI 2013
ISNIN – 08 JULAI 2013
KELAS
|
5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.2 MENGHORMATI HAK WANITA
|
TAJUK
|
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Setiap
wanita perlu dihormati dan dihargai kerana mereka banyak berjasa pada
keluarga, masyarakat dan negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang untuk memajukan negara.
b.
mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara
c.
menyatakan cara menghargai sumbangan dan jasa tokoh wanita negara
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 183– 185, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan 3 kategori
yang menunjukkan penglibatan wanita dalam pembangunan negara.
|
CATATAN
|
|
Mata
Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
4K2
|
Bilangan
Pelajar
|
31 orang
|
Masa
|
0705 - 0815
|
Tema
|
Tema
3 : Hidup Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Peraturan
dan Undang-undang dalam Masyarakat
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Menyenaraikan norma komuniti, peraturan dan undang-undang dalam
masyarakat
Kemahiran Sivik
Menghuraikan kepentingan mematuhi peraturan dan undang-undang
keselamatan jalan raya.
Nilai Sivik
Menggunakan jalan raya secara berhemah.
|
Aktiviti
|
Mencari
maklumat daripada pelbagai sumber norma komuniti dalam masyarakat
|
BBB
|
Internet,
akhbar, majalah
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang norma komuniti dalam
masyarakat
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
9 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang
Pembelajaran 5:
Nilai
Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.2
MENGHORMATI HAK WANITA
|
TAJUK
|
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Semua
pelajar mengetahui perlunya menghormati hak dan sumbangan wanita dalam
pembangunan Negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1. Menyedari
penglibatan wanita dalam pelbagai bidang utk memajukan neg.
2. Mengiktiraf
sumbangan wanita dalam pembangunan negara
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menghormati
wanita dalam kehidupan
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para
pelajar dapat menyatakan dengan
jelas Dasar Wanita Negara yang diamalkan di Malaysia.
|
CATATAN
|
|
SELASA – 09 JULAI 2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang
Pembelajaran 5:
Nilai
Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.2
MENGHORMATI HAK WANITA
|
TAJUK
|
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Semua
pelajar mengetahui perlunya menghormati hak dan sumbangan wanita dalam
pembangunan Negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
3. Menyedari
penglibatan wanita dalam pelbagai bidang utk memajukan neg.
4. Mengiktiraf
sumbangan wanita dalam pembangunan negara
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menghormati
wanita dalam kehidupan
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para
pelajar dapat menyatakan dengan
jelas Dasar Wanita Negara yang diamalkan di Malaysia.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K1
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.2 MENGHORMATI HAK WANITA
|
TAJUK
|
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Setiap
wanita perlu dihormati dan dihargai kerana mereka banyak berjasa pada
keluarga, masyarakat dan negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang untuk memajukan negara.
b.
mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara
c.
menyatakan cara menghargai sumbangan dan jasa tokoh wanita negara
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 183– 185, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan 3 kategori
yang menunjukkan penglibatan wanita dalam pembangunan negara.
|
CATATAN
|
|
RABU – 10 JULAI 2013
Mata
Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
4K4
|
Bilangan
Pelajar
|
31 orang
|
Masa
|
0705 - 0815
|
Tema
|
Tema
3 : Hidup Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Peraturan
dan Undang-undang dalam Masyarakat
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Menyenaraikan norma komuniti, peraturan dan undang-undang dalam
masyarakat
Kemahiran Sivik
Menghuraikan kepentingan mematuhi peraturan dan undang-undang
keselamatan jalan raya.
Nilai Sivik
Menggunakan jalan raya secara berhemah.
|
Aktiviti
|
Mencari
maklumat daripada pelbagai sumber norma komuniti dalam masyarakat
|
BBB
|
Internet,
akhbar, majalah
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang norma komuniti dalam
masyarakat
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang
Pembelajaran 5:
Nilai
Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.3
Melindungi Hak Pekerja
|
TAJUK
|
Undang-Undang Melindungi Kebajikan
Pekerja
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Semua
pelajar mengetahui perlunya kebajikan pekerja dijaga untuk memastikan
kelicinan sesebuah organisasi.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) Menerima
undang-undang yang melindungi hak pekerja.
b) Mematuhi
undang-undang yang melindungi hak pekerja
c) Menjelaskan
prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mematuhi
undang-undang yang melindungi hak pekerja
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 11
JULAI 2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang
Pembelajaran 5:
Nilai
Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.3
Melindungi Hak Pekerja
|
TAJUK
|
Undang-Undang Melindungi Kebajikan
Pekerja
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Semua
pelajar mengetahui perlunya kebajikan pekerja dijaga untuk memastikan
kelicinan sesebuah organisasi.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
d) Menerima
undang-undang yang melindungi hak pekerja.
e) Mematuhi
undang-undang yang melindungi hak pekerja
f) Menjelaskan
prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mematuhi
undang-undang yang melindungi hak pekerja
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 12
JULAI 2013
KELAS
|
5K1 / 5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang / 29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.3 MELINDUNGI HAK PEKERJA
|
TAJUK
|
UNDANG-UNDANG MELINDUNGI KEBAJIKAN
PEKERJA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Setiap
pekerja mempunyai hak masing-masing dan perlu dilindungi
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima
undang-undang yang melindungi hak pekerja
b. mematuhi
undang-undang yang melindungi hak pekerja
c.
menjelaskan prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Keadilan
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 189 – 191, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan 3
undang-undang yang berkaitan dengan
melindungi hak pekerja.
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan