MINGGU 14
01 APRIL hingga 05 APRIL 2013
ISNIN – 01 APRIL 2013
KELAS
|
5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
|
NILAI
|
2.1 KASIH SAYANG TERHADAP KELUARGA
|
TAJUK
|
KASIH DIPUPUK SAYANG DISEMAI
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar sentiasa
menyayangi dan mengasihi ahli keluarga masing-masing.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjaga ibu bapa dan anggota keluarga yang
memerlukan perhatian dengan penuh kasih sayang
b)
menjelaskan cara menunjukkan rasa kasih sayang terhadap ibu bapa dan anggota
keluarga
c) menyedari kepentingan menghargai jaa ibu
bapa dan anggota keluarga.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Kasih
sayang terhadap ahli keluarga masing-masing
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 94 - 96
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menjaga
ibu bapa dan anggota keluarga yang memerlukan perhatian dengan penuh kasih
sayang.
|
CATATAN
|
|
Mata
Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
4K2
|
Bilangan
Pelajar
|
31 orang
|
Masa
|
0705 - 0815
|
Tema
|
Tema 2 : Hubungan Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Persiapan Membina Keluarga ke Arah Pembentukan
Masyarakat Mapan
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti
|
Menghasilkan peta minda berkaitan kepentingan
sesebuah keluarga bahagia
|
BBB
|
Alat tulis, Kertas, Pensel warna
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan peta minda berkaitan
kepentingan sesebuah keluarga bahagia
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
9 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
|
NILAI
|
2.1 KASIH SAYANG TERHADAP KELUARGA
|
TAJUK
|
MEREKA MENGASIHI, KITA MENYAYANGI
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar sentiasa
menyayangi dan mengasihi ahli keluarga masing-masing.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menghargai jasa ibu bapa yang telah
membesarkan mereka.
b) menunjukkan perasaan kasih sayang terhadap
keluarga.
c) meramal kesan sikap golongan muda tidak
menghormati golongan tua terhadap sesebuah keluarga,
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Kasih
sayang
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 83 - 85
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menghargai
jasa ibu bapa yang telah membesarkan mereka.
|
CATATAN
|
|
SELASA – 02 APRIL 2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
|
NILAI
|
2.1 KASIH SAYANG TERHADAP KELUARGA
|
TAJUK
|
MEREKA MENGASIHI, KITA MENYAYANGI
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar sentiasa
menyayangi dan mengasihi ahli keluarga masing-masing.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menghargai jasa ibu bapa yang telah
membesarkan mereka.
b) menunjukkan perasaan kasih sayang terhadap
keluarga.
c) meramal kesan sikap golongan muda tidak
menghormati golongan tua terhadap sesebuah keluarga,
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Kasih
sayang
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 83 - 85
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menghargai
jasa ibu bapa yang telah membesarkan mereka.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K1
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
|
NILAI
|
2.1 KASIH SAYANG TERHADAP KELUARGA
|
TAJUK
|
KASIH DIPUPUK SAYANG DISEMAI
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar sentiasa
menyayangi dan mengasihi ahli keluarga masing-masing.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjaga ibu bapa dan anggota keluarga yang
memerlukan perhatian dengan penuh kasih sayang
b)
menjelaskan cara menunjukkan rasa kasih sayang terhadap ibu bapa dan anggota
keluarga
c) menyedari kepentingan menghargai jaa ibu
bapa dan anggota keluarga.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN
NILAI
|
Kasih
sayang terhadap ahli keluarga masing-masing
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 94 - 96
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menjaga
ibu bapa dan anggota keluarga yang memerlukan perhatian dengan penuh kasih
sayang.
|
CATATAN
|
|
RABU – 03 APRIL 2013
Mata
Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
4K4
|
Bilangan
Pelajar
|
31 orang
|
Masa
|
0705 - 0815
|
Tema
|
Tema 2 : Hubungan Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Persiapan Membina Keluarga ke Arah Pembentukan
Masyarakat Mapan
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti
|
Menghasilkan peta minda berkaitan kepentingan
sesebuah keluarga bahagia
|
BBB
|
Alat tulis, Kertas, Pensel warna
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghasilkan peta minda berkaitan
kepentingan sesebuah keluarga bahagia
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
|
NILAI
|
2.2
HORMAT DAN TAAT KEPADA ANGGOTA KELUARGA
|
TAJUK
|
KELUARGA HARMONI, HIDUP SEJAHTERA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar sentiasa
menghormati ahli keluarga yang lain.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengambil kira pendapat anggota keluarga
sebelum membuat sesuatu keputusan.
b)
menghindari konflik sesama anggota keluarga.
c)
memahami kepentingan menghormati anggota keluarga.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 89 - 91
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
5 kepentingan menghormati sesama anggota keluarga yang lain, terutamanya ibu
bapa mereka.
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 04 APRIL 2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
|
NILAI
|
2.2
HORMAT DAN TAAT KEPADA ANGGOTA KELUARGA
|
TAJUK
|
KELUARGA HARMONI, HIDUP SEJAHTERA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar sentiasa
menghormati ahli keluarga yang lain.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengambil kira pendapat anggota keluarga
sebelum membuat sesuatu keputusan.
b)
menghindari konflik sesama anggota keluarga.
c)
memahami kepentingan menghormati anggota keluarga.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 89 - 91
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
5 kepentingan menghormati sesama anggota keluarga yang lain, terutamanya ibu
bapa mereka.
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 05 APRIL 2013
KELAS
|
5K1 / 5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang / 29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
|
NILAI
|
2.2
HORMAT DAN TAAT KEPADA ANGGOTA KELUARGA
|
TAJUK
|
ASUHAN BAIK KELUARGA HARMONI
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa hormat dan taat kepada anggota keluarga masing-masing untuk menjamin
kesejahteraan hidup.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap saling menghormati antara
anggota keluarga
b) menerima dan meneladani asuhan keluarga
yang baik
c) memberi layanan yang bersopan kepada semua
anggota keluarga
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Bersederhana
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 101-105
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat mengamalkan
sikap saling menghormati antara anggota keluarga masing-masing
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan