http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Rabu, 1 Februari 2012

MINGGU 03 (16/01/12-20/01/12)

MINGGU 3

16 JANUARI hingga 20 JANUARI 2012

ISNIN – 16 JANUARI 2012

KELAS

5K3 / 5S3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0705-0815 / 1205-1240

JUM. PELAJAR

16 orang / 28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.3 HARGA DIRI

TAJUK

MARUAH DIJAGA DIRI DIPELIHARA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menjaga dan mempertahankan maruah diri

b) menyatakan tindakan-tindakan yang perlu agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Jujur

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 16

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri terjaga.

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH

KELAS

5K7

MASA

0815-0925

JUMLAH PELAJAR

32 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan Tamadun
a) India dan China

OBJEKTIF

Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat:
i) menganalisis peningkatan tamadun India dan China.
ii) membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun India dan China

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Menganalisis

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

SELASA – 17 JANUARI 2012

KELAS

5K8

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0945-1055

JUM. PELAJAR

22 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.3 HARGA DIRI

TAJUK

MARUAH DIJAGA DIRI DIPELIHARA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menjaga dan mempertahankan maruah diri

b) menyatakan tindakan-tindakan yang perlu agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Jujur

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 16

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri terjaga.

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH

KELAS

5K6

MASA

0815-0925

JUMLAH PELAJAR

36 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan Tamadun
a) India dan China

OBJEKTIF

Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat:
i) menganalisis peningkatan tamadun India dan China.
ii) membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun India dan China

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Menganalisis

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang


RABU – 11 JANUARI 2012

KELAS

5MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0815-0925

JUM. PELAJAR

16 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.3 HARGA DIRI

TAJUK

MARUAH DIJAGA DIRI DIPELIHARA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menjaga dan mempertahankan maruah diri

b) menyatakan tindakan-tindakan yang perlu agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Jujur

TEKNIK

Perbincangan

BBM

Buku Teks m/s 16

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri terjaga.

CATATAN

KELAS

5K3

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

1055-1205

JUM. PELAJAR

28 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.3 HARGA DIRI - Soalan Struktur

TAJUK

MARUAH DIJAGA DIRI DIPELIHARA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menjaga dan mempertahankan maruah diri

b) menyatakan tindakan-tindakan yang perlu agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Jujur

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku Aktiviti Pendidikan Moral

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan struktur yang diberikan mengikut format SPM sebenar.

CATATAN

KHAMIS – 12 JANUARI 2012

KELAS

5S3 / 5K8

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0705-0815 / 0815-0925

JUM. PELAJAR

29 orang / 22 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.3 HARGA DIRI - Soalan Struktur

TAJUK

MARUAH DIJAGA DIRI DIPELIHARA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menjaga dan mempertahankan maruah diri

b) menyatakan tindakan-tindakan yang perlu agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Jujur

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku Aktiviti Pendidikan Moral

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan struktur yang diberikan mengikut format SPM sebenar.

CATATAN

JUMAAT – 13 JANUARI 2012

KELAS

5MPV

SUBJEK

PENDIDIKAN MORAL

MASA

0815-0925

JUM. PELAJAR

16 orang

BIDANG PEMBELAJARAN

Bidang Pembelajaran 1

Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri

NILAI

1.3 HARGA DIRI - Soalan Struktur

TAJUK

MARUAH DIJAGA DIRI DIPELIHARA

PENGETAHUAN SEDIA ADA

Pelajar sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara

HASIL PEMBELAJARAN

Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:

a) menjaga dan mempertahankan maruah diri

b) menyatakan tindakan-tindakan yang perlu agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI

Jujur

TEKNIK

Bersoaljawab

BBM

Buku Aktiviti Pendidikan Moral

REFLEKSI

Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan struktur yang diberikan mengikut format SPM sebenar.

CATATAN

MATAPELAJARAN

PEMULIHAN SEJARAH

KELAS

5K8

MASA

0940-1040

JUMLAH PELAJAR

22 ORANG

TAJUK

TEMA: TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun
a) India dan China
-
Latihan dan nota *sambungan*

OBJEKTIF

Selepas sesi pengajaran & pembelajaran para pelajar dapat
a)Menyenaraikan sumbangan Tamadun India dan China kepada masyarakat Tamadun masa kini.
b)Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-India dan China

KAEDAH/AKTIVITI

Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun India dan China, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.

KBKK

Menganalisis

NILAI/UNSUR PATRIOTISME

Keharmonian dan kesejahteraan dengan mematuhi peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan.

KONSEP/ISTILAH

1. Dinasti
2. Demokrasi
3. Republik
4. Colosseum

REFLEKSI

Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan