http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Jumaat, 8 Oktober 2010

MINGGU 39 & 40 (27/09/10-09/10/10)

MINGGU 39

27 SEPTEMBER 2010 - 01 OKTOBER 2010


HARI ISNIN
TARIKH 27 SEPTEMBER 2010
KELAS 4K6, 4K7 dan 4K8
TEMA TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA
TAJUK/BAB BAB 8: PEMBAHARUAN DAN PENGARUH ISLAM DI MALAYSIA SEBELUM KEDATANGAN BARAT
c) Ekonomi
* Perdagangan
*
Mata Wang
* Percukaian
HASIL PEMBELAJARAN Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menyatakan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi.
b. Mengklasifikasikan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi..
c. Menghuraikan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi.
KEMAHIRAN KBKK Mengumpul dan mengelaskan maklumat
KAEDAH/AKTIVITI Perbincangan dalam kumpulan
NILAI/UNSUR PATRIOTISME Mencontohi kepimpinan secara Islam
KONSEP/ISTILAH Mata wang
Khalifatul Mukminin
Laksamana
Rempah ratus
Bastardos, soldos, dinheiros
REFLEKSI Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

HARI SELASA
TARIKH 28 SEPTEMBER 2010
KELAS 4K5
MATAPELAJARAN SEJARAH
TEMA TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA
TAJUK/BAB BAB 8: PEMBAHARUAN DAN PENGARUH ISLAM DI MALAYSIA SEBELUM KEDATANGAN BARAT
c) Ekonomi
* Perdagangan
*
Mata Wang
* Percukaian
HASIL PEMBELAJARAN Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menyatakan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi.
b. Mengklasifikasikan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi..
c. Menghuraikan pengaruh Islam dalam aspek ekonomi.
KEMAHIRAN KBKK Mengumpul dan mengelaskan maklumat
KAEDAH/AKTIVITI Perbincangan dalam kumpulan
NILAI/UNSUR PATRIOTISME Mencontohi kepimpinan secara Islam
KONSEP/ISTILAH Renaissance
Reformation
Zaman Feudal
Piramid
Empayar
REFLEKSI Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan

HARI SELASA
TARIKH 28 SEPTEMBER 2010
KELAS 4K7
MATAPELAJARAN SEJARAH
TAJUK BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH DAN KESANNYA EKONOMI NEGARA
a) Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah
* Zaman Gelap
* Renaissance
* Reformation

HASIL PEMBELAJARAN Selepas mengulangkaji tajuk ini, para pelajar dapat
a) Menyatakan keadaan masyarakat Eropah pada Zaman Gelap
b) Menyatakan perubahan-perubahan yang berlaku dalam masyarakat Eropah selepas Zaman Gelap
c) Menyatakan maksud dan kesan-kesan Reinaissance dan Reformation
KAEDAH/AKTIVITI Mengenal pasti fakta
KBKK Pengurusan grafik - perbandingan ciri-ciri masyarakat Eropah Zaman Feudal dengan zaman Renaissance.
KONSEP/ISTILAHRenaissance
Reformation
Zaman Feudal
Piramid
Empayar
NILAI/UNSUR PATRIOTISME Mengkagumi aspek sosiobudaya pelbagai masyarakat di Malaysia
REFLEKSI Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan


HARI RABU
TARIKH 22 SEPTEMBER 2010
KELAS 4K6, 4K5 dan 4K8
CATATAN CRK

HARI KHAMIS
TARIKH 23 SEPTEMBER 2010
KELAS 4K8, 4K7 dan 4K8
MATAPELAJARAN SEJARAH
TAJUK BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH DAN KESANNYA EKONOMI NEGARA
a) Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah
* Zaman Gelap
* Renaissance
* Reformation
HASIL PEMBELAJARAN Selepas mengulangkaji tajuk ini, para pelajar dapat
a) Menyatakan keadaan masyarakat Eropah pada Zaman Gelap
b) Menyatakan perubahan-perubahan yang berlaku dalam masyarakat Eropah selepas Zaman Gelap
c) Menyatakan maksud dan kesan-kesan Reinaissance dan Reformation
KBKK Mengumpul dan mengelaskan
AKTIVITI/KAEDAH Pengurusan grafik - perbandingan ciri-ciri masyarakat Eropah Zaman Feudal dengan zaman Renaissance.
NILAI/UNSUR PATRIOTISME Mengkagumi aspek sosiobudaya pelbagai masyarakat di Malaysia
KONSEP/ISTILAH Renaissance
Reformation
Zaman Feudal
Piramid
Empayar
REFLEKSI Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan

HARI JUMAAT
TARIKH 24 SEPTEMBER 2010
KELAS 4K5
MATAPELAJARAN SEJARAH
TAJUK/BAB BAB 9: PERKEMBANGAN DI EROPAH DAN KESANNYA EKONOMI NEGARA
a) Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah
* Zaman Gelap
* Renaissance
* Reformation
HASIL PEMBELAJARAN Selepas mengulangkaji tajuk ini, para pelajar dapat
a) Menyatakan pengaruh Islam dalam aspek sosiobudaya
b) Mengklasifikasikan pengaruh Islam dalam aspek sosiobudaya
KEMAHIRAN KBKK Mengumpul fakta dan maklumat
KAEDAH/AKTIVITI Perbincangan tentang sosiobudaya masyarakat Melayu
NILAI/UNSUR PATRIOTISME Mengkagumi aspek sosiobudaya pelbagai masyarakat di Malaysia
KONSEP/ISTILAH Renaissance
Reformation
Zaman Feudal
Piramid
Empayar
REFLEKSI Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

MINGGU 40

05 OKTOBER 2010 - 09 OKTOBER 2010

HARI ISNIN
TARIKH 05 OKTOBER 2010
KELAS 4K6, 4K7 & 4K8
AKTIVITI PEPERIKSAAN UMUM PMR 2010
CATATAN * Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar


HARISELASA
TARIKH6 OKTOBER 2010
KELAS 4K5 & 4K7
AKTIVITIPEPERIKSAAN UMUM PMR 2010
CATATAN* Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar


HARIRABU
TARIKH7 OKTOBER 2010
KELAS 4K5, 4K6 & 4K8
AKTIVITIPEPERIKSAAN UMUM PMR 2010
CATATAN* Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar

HARIKHAMIS
TARIKH8 OKTOBER 2010
KELAS4K7, 4K8 & 4K6
AKTIVITIPEPERIKSAAN UMUM PMR 2010
CATATAN* Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar

HARI JUMAAT
TARIKH9 OKTOBER 2010
KELAS4K5 & 4K1
AKTIVITIPEPERIKSAAN UMUM PMR 2010
CATATAN* Pelajar tingkatan 4 - Cuti Belajar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan