http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Khamis, 9 Oktober 2014

MINGGU 29 (14 JULAI - 18 JULAI 2014)

MINGGU 29
14 JULAI  hingga 18  JULAI  2014

ISNIN – 14 JULAI  2013

KELAS
5MPV, 5K8 & 5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
18 orang / 37 orang dan 10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
TAJUK
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
GOLONGAN KURANG BERUPAYA ASET NEGARA
HASIL PEMBELAJARAN
Golongan kurang berupaya (OKU) berhak menikmati hidup seperti orang biasa jugak

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima kenyataan bahawa golongan kurang berupaya dapat menyumbang dalam pembangunan negara.
b. menyokong pelbagai usaha untuk meningkatkan sumbangan golongan kurang berupaya.
c. menyatakan cara menghargai sumbangan golongan kurang berupaya
TEKNIK
Toleransi
BBM
Perbincangan
REFLEKSI
Buku teks m/s 194 - 196, gambar situasi dan lembaran kerja.
CATATAN



SELASA – 15  JULAI  2014

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

NILAI
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
TAJUK
GOLONGAN  KURANG  UPAYA  ASET  NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya menghormati hak golongan kurang upaya yang turut memberi sumbangan kepada negara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1.   Menunjukkan cara utk mengiktiraf sumbangan golongan yg kurang berupaya.
2.   Menerima hakikat bahawa kecacatan bukan penghalang untuk Berjaya dan menjadi terkenal.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menyayangi dan menghormati sesama manusia
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menunjukkan cara untuk mengiktiraf sumbangan beberapa golongan kurang upaya yang berjaya di negara ini.
CATATAN


Mata Pelajaran
PSK
Kelas
5K4
Bilangan Pelajar
41 orang
Masa
0815-0925
Tema
Tema 3 : Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Peraturan dan Undang-undang dalam Masyarakat
b)  Peraturan dan Undang-undang
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Menyenaraikan peraturan dan undang-undang dalam masyarakat
Kemahiran Sivik
Mengamalkan peraturan dan undang-undang negara dalam kehidupan bermasyarakat.
Nilai Sivik
Mematuhi peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber peraturan dan undang-undang dalam masyarakat
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peraturan dan undang-undang dalam masyarakat

RABU – 16  JULAI  2014

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
7.05 – 8.15
JUM. PELAJAR
26  orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

NILAI
5.5  MELINDUNGI HAK PENGGUNA
TAJUK
PENGGUNA  BIJAK,  MASYARAKAT  SEJAHTERA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya mengetahui hak sebagai seorang pengguna untuk memudahkan kehidupan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1.  Mengetahui hak-hak sebagai pengguna dalam bidang perkhidmatan dan pembelian barangan yang berkualiti sebagai keperluan seharian.
2.  Menunaikan tanggungjawab sebagai pengguna yang berhemah.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan hak sebagai pengguna untuk mendapatkan perkhidmatan dan barangan  yang berkualiti.

CATATAN


KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
TAJUK
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
GOLONGAN KURANG BERUPAYA ASET NEGARA
HASIL PEMBELAJARAN
Golongan kurang berupaya (OKU) berhak menikmati hidup seperti orang biasa jugak

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima kenyataan bahawa golongan kurang berupaya dapat menyumbang dalam pembangunan negara.
b. menyokong pelbagai usaha untuk meningkatkan sumbangan golongan kurang berupaya.
c. menyatakan cara menghargai sumbangan golongan kurang berupaya
TEKNIK
Toleransi
BBM
Perbincangan
REFLEKSI
Buku teks m/s 194 - 196, gambar situasi dan lembaran kerja.
CATATAN


KHAMIS  – 17  JULAI  2014

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

NILAI
5.5  MELINDUNGI HAK PENGGUNA
TAJUK
PENGGUNA  BIJAK,  MASYARAKAT  SEJAHTERA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya mengetahui hak sebagai seorang pengguna untuk memudahkan kehidupan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
3.  Mengetahui hak-hak sebagai pengguna dalam bidang perkhidmatan dan pembelian barangan yang berkualiti sebagai keperluan seharian.
4.  Menunaikan tanggungjawab sebagai pengguna yang berhemah.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan hak sebagai pengguna untuk mendapatkan perkhidmatan dan barangan  yang berkualiti.

CATATAN


KELAS
5K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
37 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
TAJUK
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
GOLONGAN KURANG BERUPAYA ASET NEGARA
HASIL PEMBELAJARAN
Golongan kurang berupaya (OKU) berhak menikmati hidup seperti orang biasa jugak

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima kenyataan bahawa golongan kurang berupaya dapat menyumbang dalam pembangunan negara.
b. menyokong pelbagai usaha untuk meningkatkan sumbangan golongan kurang berupaya.
c. menyatakan cara menghargai sumbangan golongan kurang berupaya
TEKNIK
Toleransi
BBM
Perbincangan
REFLEKSI
Buku teks m/s 194 - 196, gambar situasi dan lembaran kerja.
CATATAN



JUMAAT  – 18  JULAI  2014

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0710-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

NILAI
5.5  MELINDUNGI HAK PENGGUNA
TAJUK
PENGGUNA  BIJAK,  MASYARAKAT  SEJAHTERA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya mengetahui hak sebagai seorang pengguna untuk memudahkan kehidupan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
5.  Mengetahui hak-hak sebagai pengguna dalam bidang perkhidmatan dan pembelian barangan yang berkualiti sebagai keperluan seharian.
6.  Menunaikan tanggungjawab sebagai pengguna yang berhemah.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan hak sebagai pengguna untuk mendapatkan perkhidmatan dan barangan  yang berkualiti.

CATATAN


KELAS
5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
16 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.5  MELINDUNGI HAK PENGGUNA
TAJUK
HAK PENGGUNA DILINDUNGI BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui sebagai pengguna, mereka mempunyai hak masing-masing.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengetahui agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan yang melindungi dan menjamin hak pengguna.
b. menyatakan peranan yang dimainkan oleh agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan yang melindungi dan menjamin hak pengguna.
c. menyokong segala usaha yang dijalankan untuk menjamin hak pengguna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Keadilan
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 199 - 202, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 2 peranan yang dimainkan oleh agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan ntuk melindungi dan menjamin hak pengguna.
CATATAN



Tiada ulasan:

Catat Ulasan