http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Khamis, 9 Oktober 2014

MINGGU 33 (11 OGOS - 15 OGOS 2014)

MINGGU 33
11 OGOS  hingga 15 OGOS  2014

ISNIN – 11 OGOS  2014

KELAS
5MPV, 5K8 & 5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
18 orang / 37 orang dan 10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.1  MEMATUHI PERATURAN DAN UNDANG-UNDANG
TAJUK
UNDANG-UNDANG MENJAMIN KEAMANAN SEJAGAT
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui mematuhi peraturan dan undang-undang di sekolah adalah wajib untuk semua pelajar.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengetahui pelbagai undang-undang antarabangsa yang bertujuan menjamin keamanan sejagat
b. mematuhi segala peruntukan yang terdapat dalam undang-undang antarabangsa.
c. menyedari kesan negatif sekiranya undang-undang antarabangsa tidak dipatuhi.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Disiplin dan kepatuhan
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 207 - 210, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3-5 peraturan dan undang-undang yang terdapat di sekolah.
CATATAN


SELASA – 12 OGOS  2014

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
AKTIVITI
KERJA  KURSUS  PENDIDIKAN  MORAL  SPM
BAHAGIAN  A
Tugasan Harian
JUMLAH TUGASAN
8 Tugasan Harian

BENTUK  SOALAN
ESEI

OBJEKTIF
Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;
1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.
2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.
3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM
Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.
CATATAN


Mata Pelajaran
PSK
Kelas
4K4
Bilangan Pelajar
31 orang
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 6: Prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama
a)  Pengenalan Kepada Agama
b)  Prinsip-prinsip Penting Dalam Ajaran Agama
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Menerangkan nilai-nilai murni yang terdapat dalam ajaran pelbagai agama.
Kemahiran Sivik
Mengamalkan nilai-nilai murni dan ajaran agama masing-masing dalam kehidupan
Nilai Sivik
Menghormati nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain.
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain.

RABU – 13  OGOS  2014

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
7.05 – 8.15
JUM. PELAJAR
26  orang
AKTIVITI
KERJA  KURSUS  PENDIDIKAN  MORAL  SPM
BAHAGIAN  A
Tugasan Harian
JUMLAH TUGASAN
8 Tugasan Harian

BENTUK  SOALAN
ESEI

OBJEKTIF
Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;
1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.
2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.
3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM
Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.
CATATAN


KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.2 KEBEBASAN  BERSUARA
TAJUK
MEDIA MASSA PENYALUR IDEA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui.sebagai rakyat Malaysia yang berdaulat, kita mempunyai kebebasan untuk bersuara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengetahui peranan yang dimainkan oleh media massa sebagai alat perhubungan untuk pencambahan idea atau pendapat dan meluahkan perasaan.
b. menyedari kepentingan menggunakan saluran media massa dengan penuh bertanggungjawab.
c. menyokong pendirian pelbagai pihak yang tidak menyalahgunakan media massa untuk tujuan negatif
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Keprihatinan
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 214 - 217, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3-5 peranan yang dimainkan oleh media massa sebagai alat perhubungan untuk pencambahan idea atau pendapat dalam meluahkan perasaan melalui medium yang betul.
CATATAN


KHAMIS  – 14 OGOS  2014

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
AKTIVITI
KERJA  KURSUS  PENDIDIKAN  MORAL  SPM
BAHAGIAN  A
Tugasan Harian
JUMLAH TUGASAN
8 Tugasan Harian

BENTUK  SOALAN
ESEI

OBJEKTIF
Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;
1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.
2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.
3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM
Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.
CATATAN


KELAS
5K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
37 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.2 KEBEBASAN  BERSUARA
TAJUK
MEDIA MASSA PENYALUR IDEA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui.sebagai rakyat Malaysia yang berdaulat, kita mempunyai kebebasan untuk bersuara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengetahui peranan yang dimainkan oleh media massa sebagai alat perhubungan untuk pencambahan idea atau pendapat dan meluahkan perasaan.
b. menyedari kepentingan menggunakan saluran media massa dengan penuh bertanggungjawab.
c. menyokong pendirian pelbagai pihak yang tidak menyalahgunakan media massa untuk tujuan negatif
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Keprihatinan
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 214 - 217, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3-5 peranan yang dimainkan oleh media massa sebagai alat perhubungan untuk pencambahan idea atau pendapat dalam meluahkan perasaan melalui medium yang betul.
CATATAN


JUMAAT  – 15  OGOS  2014

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
7.05 – 8.15
JUM. PELAJAR
26  orang
AKTIVITI
KERJA  KURSUS  PENDIDIKAN  MORAL  SPM
BAHAGIAN  A
Tugasan Harian
JUMLAH TUGASAN
8 Tugasan Harian

BENTUK  SOALAN
ESEI

OBJEKTIF
Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;
1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.
2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.
3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM
Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.
CATATAN



KELAS
5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
16 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.2 KEBEBASAN  BERSUARA
TAJUK
MEDIA MASSA PENYALUR IDEA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui.sebagai rakyat Malaysia yang berdaulat, kita mempunyai kebebasan untuk bersuara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengetahui peranan yang dimainkan oleh media massa sebagai alat perhubungan untuk pencambahan idea atau pendapat dan meluahkan perasaan.
b. menyedari kepentingan menggunakan saluran media massa dengan penuh bertanggungjawab.
c. menyokong pendirian pelbagai pihak yang tidak menyalahgunakan media massa untuk tujuan negatif
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Keprihatinan
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 214 - 217, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3-5 peranan yang dimainkan oleh media massa sebagai alat perhubungan untuk pencambahan idea atau pendapat dalam meluahkan perasaan melalui medium yang betul.
CATATAN



Tiada ulasan:

Catat Ulasan