http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Khamis, 9 Oktober 2014

MINGGU 27 (30 JUN - 04 JULAI 2014)

MINGGU 27
30 JUN  hingga  04  JULAI  2014

ISNIN – 30  JUN  2014

KELAS
5MPV, 5K8 & 5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
18 orang / 37 orang dan 10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
NILAI
4.3  SANGGUP BERKORBAN UNTUK NEGARA
TAJUK
RAKYAT CEMERLANG NEGARA GEMILANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar perlu mempunyai semangat sanggup berkorban untuk negara Malaysia.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.  menyumbang khidmat bakti sebagai duta kecil mewakili negara.
b.  meneroka aktiviti baru dan mencabar untuk mengharumkan nama negara
c.  menyedari kepentingan setiap rakyat menyumbang tnaga untuk menaikkan nama negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 170 – 172, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan khidmat bakti sebagai sumbangan sanggup berkorban untuk negara.
CATATAN


SELASA – 01  JULAI  2014

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
NILAI
4.3  SANGGUP BERKORBAN UNTUK NEGARA
TAJUK
KERANAMU MALAYSIA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya memiliki semangat sanggup berkorban untuk negara Malaysia.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.  menyedari kepentingan berkorban untuk negara.
b.  menghuraikan pengorbanan yang harus dilakukan oleh rakyat ketika negara menghadapi ancaman
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan sanggup berkorban untuk negara kita, Malaysia.
CATATAN


Mata Pelajaran
PSK
Kelas
5K4
Bilangan Pelajar
41 orang
Masa
0815 - 0925
Tema
Tema 3 : Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Peraturan dan Undang-undang dalam Masyarakat
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Menyenaraikan norma komuniti, peraturan dan undang-undang dalam masyarakat
Kemahiran Sivik
Menghuraikan kepentingan mematuhi peraturan dan undang-undang keselamatan jalan raya.
Nilai Sivik
Menggunakan jalan raya secara berhemah.
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber norma komuniti dalam masyarakat
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang norma komuniti dalam masyarakat

RABU – 02  JULAI  2014

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
7.05 – 8.15
JUM. PELAJAR
26  orang
BIDANG PEMBELAJARAN
BIDANG 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.1  MELINDUNGI HAK KANAK-KANAK
TAJUK
MELINDUNGI KANAK-KANAK TANGGUNGJAWAB BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya melindungi hak kanak-kanak untuk menjamin kesinambungan generasi akan datang.

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1.  Menyatakan peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
2.  Menjelaskan sebab perlunya memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
3.  Menyokong segala usaha untuk melindungi hak kanak-kanak.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Sayangilah kanak-kanak.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks muka surat 157 – 159, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan hak kanak-kanak yang perlu untuk setiap kanak-kanak untuk menjamin kesejahteraan hidup mereka.

CATATAN


KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
NILAI
4.3  SANGGUP BERKORBAN UNTUK NEGARA
TAJUK
RAKYAT CEMERLANG NEGARA GEMILANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar perlu mempunyai semangat sanggup berkorban untuk negara Malaysia.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.  menyumbang khidmat bakti sebagai duta kecil mewakili negara.
b.  meneroka aktiviti baru dan mencabar untuk mengharumkan nama negara
c.  menyedari kepentingan setiap rakyat menyumbang tnaga untuk menaikkan nama negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 170 – 172, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan khidmat bakti sebagai sumbangan sanggup berkorban untuk negara.
CATATAN


KHAMIS  – 03  JULAI  2014

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
BIDANG 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.1  MELINDUNGI HAK KANAK-KANAK
TAJUK
MELINDUNGI KANAK-KANAK TANGGUNGJAWAB BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya melindungi hak kanak-kanak untuk menjamin kesinambungan generasi akan datang.

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
4.  Menyatakan peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
5.  Menjelaskan sebab perlunya memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
6.  Menyokong segala usaha untuk melindungi hak kanak-kanak.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Sayangilah kanak-kanak.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks muka surat 157 – 159, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan hak kanak-kanak yang perlu untuk setiap kanak-kanak untuk menjamin kesejahteraan hidup mereka.

CATATAN


KELAS
5K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
37 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.1  MELINDUNGI HAK KANAK-KANAK
TAJUK
MELINDUNGI KANAK-KANAK TANGGUNGJAWAB BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar.mengetahui menyayangi kanak-kanak adalah tanggungjawab semua lapisan masyarakat

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyatakan peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
b. menjelaskan sebab perlunya memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
c. memberi perlindungan kepada kanak-kanak untuk menjamin kehidupan yang mereka yang sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Kasih sayang
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 177 – 179, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan peranan diri mereka sebagai anggota masyarakat untuk menyayangi dan menjaga kebajikan kanak-kanak (adik mereka)
CATATAN


JUMAAT  – 04  JULAI  2014

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
26 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
BIDANG 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.1  MELINDUNGI HAK KANAK-KANAK
TAJUK
MELINDUNGI KANAK-KANAK TANGGUNGJAWAB BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya melindungi hak kanak-kanak untuk menjamin kesinambungan generasi akan datang.

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
7.  Menyatakan peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
8.  Menjelaskan sebab perlunya memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
9.  Menyokong segala usaha untuk melindungi hak kanak-kanak.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Sayangilah kanak-kanak.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks muka surat 157 – 159, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan hak kanak-kanak yang perlu untuk setiap kanak-kanak untuk menjamin kesejahteraan hidup mereka.

CATATAN


KELAS
5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
16 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.1  MELINDUNGI HAK KANAK-KANAK
TAJUK
MELINDUNGI KANAK-KANAK TANGGUNGJAWAB BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar.mengetahui menyayangi kanak-kanak adalah tanggungjawab semua lapisan masyarakat

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyatakan peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
b. menjelaskan sebab perlunya memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
c. memberi perlindungan kepada kanak-kanak untuk menjamin kehidupan yang mereka yang sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Kasih sayang
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 177 – 179, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan peranan diri mereka sebagai anggota masyarakat untuk menyayangi dan menjaga kebajikan kanak-kanak (adik mereka)
CATATAN



Tiada ulasan:

Catat Ulasan