MINGGU 35
25 OGOS hingga 29 OGOS 2014
ISNIN – 25 OGOS 2014
KELAS
|
5MPV, 5K8 & 5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 -
1240
|
JUM. PELAJAR
|
18 orang / 37 orang dan 10
orang
|
AKTIVITI
|
ULANGKAJI
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
BIDANG 1
|
MULA
|
Nilai 1.1 –
1.5
|
TAMAT
|
Soalan
struktur
|
OBJEKTIF
|
Selepas
ulangkaji, para pelajar dapat menjawab soalan struktur yang diberikan
mengikut format SPM sebenar
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan struktur
ulangkaji.
|
CATATAN
|
|
SELASA – 26 OGOS 2014
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Demokrasi
|
NILAI
|
6.3 KEBEBASAN BERAGAMA
|
TAJUK
|
MENGHORMATI TEMPAT BERIBADAT, AMALAN
MULIA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para pelajar
mengetahui pentingnya menghormati agama orang lain.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menyedari kepentingan menghormati rumah ibadat.
b. peka
terhadap peraturan yang ada di rumah ibadat.
c.
menghormati anutan dan amalan agama orang lain.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Kepercayaan
Kepada Tuhan
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku teks
m/s 197 - 200, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan peranan
mereka kepada sekolah dan negara.
|
CATATAN
|
|
Mata
Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
5K4
|
Bilangan
Pelajar
|
41 orang
|
Masa
|
0705 - 0815
|
Tema
|
Tema
4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Unit
6: Prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama
a) Pengenalan Kepada Agama
b) Prinsip-prinsip Penting Dalam Ajaran Agama
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Menerangkan nilai-nilai murni yang terdapat dalam ajaran pelbagai
agama.
Kemahiran Sivik
Mengamalkan nilai-nilai murni dan ajaran agama masing-masing dalam
kehidupan
Nilai Sivik
Menghormati nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain
|
Aktiviti
|
Mencari
maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran pelbagai
agama lain.
|
BBB
|
Internet,
akhbar, majalah
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran
pelbagai agama lain.
|
RABU – 27 OGOS 2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
7.05 – 8.15
|
JUM. PELAJAR
|
26
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Demokrasi
|
NILAI
|
6.3 PENGLIBATAN DIRI DALAM PEMBANGUNAN NEGARA
|
TAJUK
|
BERKHIDMAT UNTUK NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui peranan sebagai seorang pelajar untuk menyumbangkan
sesuatu kepada negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. memahami
peranan pertubuhan sukarela yang terdapat di Malaysia.
b.
menjelaskan kepentingan aktiviti perkhidmatan sosial kepada anggota sukarela
dan negara
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Berkhidmat
untuk negara
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku teks
m/s 203 - 204, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan peranan
mereka kepada sekolah dan negara.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815 – 0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
AKTIVITI
|
ULANGKAJI
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
BIDANG 1
|
MULA
|
Nilai 1.1 –
1.5
|
TAMAT
|
Soalan
struktur
|
OBJEKTIF
|
Selepas
ulangkaji, para pelajar dapat menjawab soalan struktur yang diberikan
mengikut format SPM sebenar
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
struktur ulangkaji.
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 28 OGOS 2014
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Demokrasi
|
NILAI
|
6.3 PENGLIBATAN DIRI DALAM PEMBANGUNAN NEGARA
|
TAJUK
|
BERKHIDMAT UNTUK NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui peranan sebagai seorang pelajar untuk menyumbangkan
sesuatu kepada negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. memahami
peranan pertubuhan sukarela yang terdapat di Malaysia.
b.
menjelaskan kepentingan aktiviti perkhidmatan sosial kepada anggota sukarela
dan negara
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Berkhidmat
untuk negara
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku teks
m/s 203 - 204, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan peranan
mereka kepada sekolah dan negara.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
37 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SPM
|
SUBJEK
|
BAHASA MALAYSIA
1
|
MASA
|
2 ¼ JAM
|
MULA
|
0710
|
TAMAT
|
0925
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 29 OGOS 2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
26 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Demokrasi
|
NILAI
|
6.3 PENGLIBATAN DIRI DALAM PEMBANGUNAN NEGARA
|
TAJUK
|
BERKHIDMAT UNTUK NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui peranan sebagai seorang pelajar untuk menyumbangkan
sesuatu kepada negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. memahami
peranan pertubuhan sukarela yang terdapat di Malaysia.
b.
menjelaskan kepentingan aktiviti perkhidmatan sosial kepada anggota sukarela
dan negara
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Berkhidmat
untuk negara
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku teks
m/s 203 - 204, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan peranan
mereka kepada sekolah dan negara.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5MPV
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SPM
|
SUBJEK
|
SEJARAH 1
|
MASA
|
1¼ JAM
|
MULA
|
0720
|
TAMAT
|
0820
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan