http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Khamis, 9 Oktober 2014

MINGGU 35 (25 OGOS - 29 OGOS 2014)

MINGGU 35
25 OGOS  hingga 29 OGOS  2014

ISNIN – 25  OGOS  2014

KELAS
5MPV, 5K8 & 5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
18 orang / 37 orang dan 10 orang 
AKTIVITI
ULANGKAJI
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
BIDANG 1
MULA
Nilai 1.1 – 1.5
TAMAT
Soalan struktur
OBJEKTIF
Selepas ulangkaji, para pelajar dapat menjawab soalan struktur yang diberikan mengikut format SPM sebenar
REFLEKSI
Para pelajar tekun menjawab soalan struktur ulangkaji.
CATATAN


SELASA – 26  OGOS  2014

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.3  KEBEBASAN BERAGAMA
TAJUK
MENGHORMATI TEMPAT BERIBADAT, AMALAN MULIA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui pentingnya menghormati agama orang lain.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari kepentingan menghormati rumah ibadat.
b. peka terhadap peraturan yang ada di rumah ibadat.
c. menghormati anutan dan amalan agama orang lain.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Kepercayaan Kepada Tuhan
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 197 - 200, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan peranan mereka kepada sekolah dan negara.
CATATAN


Mata Pelajaran
PSK
Kelas
5K4
Bilangan Pelajar
41 orang
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 6: Prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama
a)  Pengenalan Kepada Agama
b)  Prinsip-prinsip Penting Dalam Ajaran Agama
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Menerangkan nilai-nilai murni yang terdapat dalam ajaran pelbagai agama.
Kemahiran Sivik
Mengamalkan nilai-nilai murni dan ajaran agama masing-masing dalam kehidupan
Nilai Sivik
Menghormati nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain.
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain.

RABU – 27  OGOS  2014

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
7.05 – 8.15
JUM. PELAJAR
26  orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.3  PENGLIBATAN DIRI DALAM PEMBANGUNAN NEGARA
TAJUK
BERKHIDMAT UNTUK NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui peranan sebagai seorang pelajar untuk menyumbangkan sesuatu kepada negara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. memahami peranan pertubuhan sukarela yang terdapat di Malaysia.
b. menjelaskan kepentingan aktiviti perkhidmatan sosial kepada anggota sukarela dan negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Berkhidmat untuk negara
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 203 - 204, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan peranan mereka kepada sekolah dan negara.
CATATAN


KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
10 orang 
AKTIVITI
ULANGKAJI
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
BIDANG 1
MULA
Nilai 1.1 – 1.5
TAMAT
Soalan struktur
OBJEKTIF
Selepas ulangkaji, para pelajar dapat menjawab soalan struktur yang diberikan mengikut format SPM sebenar
REFLEKSI
Para pelajar tekun menjawab soalan struktur ulangkaji.
CATATAN


KHAMIS  – 28 OGOS  2014

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.3  PENGLIBATAN DIRI DALAM PEMBANGUNAN NEGARA
TAJUK
BERKHIDMAT UNTUK NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui peranan sebagai seorang pelajar untuk menyumbangkan sesuatu kepada negara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. memahami peranan pertubuhan sukarela yang terdapat di Malaysia.
b. menjelaskan kepentingan aktiviti perkhidmatan sosial kepada anggota sukarela dan negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Berkhidmat untuk negara
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 203 - 204, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan peranan mereka kepada sekolah dan negara.
CATATAN


KELAS
5K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
37 orang
AKTIVITI
PEPERIKSAAN  PERCUBAAN  SPM
SUBJEK
BAHASA  MALAYSIA  1
MASA
2 ¼ JAM
MULA
0710
TAMAT
0925
OBJEKTIF
Selepas peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari
REFLEKSI
Para pelajar tekun menjawab soalan peperiksaan.
CATATAN


JUMAAT  – 29  OGOS  2014

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
26 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.3  PENGLIBATAN DIRI DALAM PEMBANGUNAN NEGARA
TAJUK
BERKHIDMAT UNTUK NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui peranan sebagai seorang pelajar untuk menyumbangkan sesuatu kepada negara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. memahami peranan pertubuhan sukarela yang terdapat di Malaysia.
b. menjelaskan kepentingan aktiviti perkhidmatan sosial kepada anggota sukarela dan negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Berkhidmat untuk negara
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 203 - 204, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan peranan mereka kepada sekolah dan negara.
CATATAN



KELAS
5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
16 orang
AKTIVITI
PEPERIKSAAN  PERCUBAAN  SPM
SUBJEK
SEJARAH 1
MASA
1¼ JAM
MULA
0720
TAMAT
0820
OBJEKTIF
Selepas peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari
REFLEKSI
Para pelajar tekun menjawab soalan peperiksaan.
CATATAN



Tiada ulasan:

Catat Ulasan