MINGGU 28
07 JULAI hingga 11
JULAI 2014
ISNIN – 07 JULAI 2014
KELAS
|
5MPV, 5K8 & 5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 -
1240
|
JUM. PELAJAR
|
18 orang / 37 orang dan 10
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.2 MENGHORMATI HAK WANITA
|
TAJUK
|
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Setiap
wanita perlu dihormati dan dihargai kerana mereka banyak berjasa pada
keluarga, masyarakat dan negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang untuk memajukan negara.
b.
mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara
c.
menyatakan cara menghargai sumbangan dan jasa tokoh wanita negara
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 183– 185, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan 3 kategori
yang menunjukkan penglibatan wanita dalam pembangunan negara.
|
CATATAN
|
|
SELASA – 08 JULAI 2014
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang
Pembelajaran 5:
Nilai
Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.2
MENGHORMATI HAK WANITA
|
TAJUK
|
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Semua
pelajar mengetahui perlunya menghormati hak dan sumbangan wanita dalam
pembangunan Negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1. Menyedari
penglibatan wanita dalam pelbagai bidang utk memajukan neg.
2. Mengiktiraf
sumbangan wanita dalam pembangunan negara
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menghormati
wanita dalam kehidupan
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para
pelajar dapat menyatakan dengan
jelas Dasar Wanita Negara yang diamalkan di Malaysia.
|
CATATAN
|
|
Mata
Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
5K4
|
Bilangan
Pelajar
|
41 orang
|
Masa
|
0815 - 0925
|
Tema
|
Tema
3 : Hidup Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Peraturan
dan Undang-undang dalam Masyarakat
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Menyenaraikan norma komuniti, peraturan dan undang-undang dalam
masyarakat
Kemahiran Sivik
Menghuraikan kepentingan mematuhi peraturan dan undang-undang
keselamatan jalan raya.
Nilai Sivik
Menggunakan jalan raya secara berhemah.
|
Aktiviti
|
Mencari
maklumat daripada pelbagai sumber norma komuniti dalam masyarakat
|
BBB
|
Internet,
akhbar, majalah
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang norma komuniti dalam
masyarakat
|
RABU – 09 JULAI 2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
7.05 – 8.15
|
JUM. PELAJAR
|
26
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang
Pembelajaran 5:
Nilai
Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.3
Melindungi Hak Pekerja
|
TAJUK
|
Undang-Undang Melindungi Kebajikan
Pekerja
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Semua
pelajar mengetahui perlunya kebajikan pekerja dijaga untuk memastikan
kelicinan sesebuah organisasi.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) Menerima
undang-undang yang melindungi hak pekerja.
b) Mematuhi
undang-undang yang melindungi hak pekerja
c) Menjelaskan
prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mematuhi
undang-undang yang melindungi hak pekerja
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815 – 0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.2 MENGHORMATI HAK WANITA
|
TAJUK
|
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Setiap
wanita perlu dihormati dan dihargai kerana mereka banyak berjasa pada
keluarga, masyarakat dan negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari
penglibatan wanita dalam pelbagai bidang untuk memajukan negara.
b.
mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara
c.
menyatakan cara menghargai sumbangan dan jasa tokoh wanita negara
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 183– 185, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan 3 kategori
yang menunjukkan penglibatan wanita dalam pembangunan negara.
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 10
JULAI 2014
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang
Pembelajaran 5:
Nilai
Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.3
Melindungi Hak Pekerja
|
TAJUK
|
Undang-Undang Melindungi Kebajikan
Pekerja
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Semua
pelajar mengetahui perlunya kebajikan pekerja dijaga untuk memastikan
kelicinan sesebuah organisasi.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
d) Menerima
undang-undang yang melindungi hak pekerja.
e) Mematuhi
undang-undang yang melindungi hak pekerja
f) Menjelaskan
prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mematuhi
undang-undang yang melindungi hak pekerja
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815 – 0925
|
JUM. PELAJAR
|
37 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.3 MELINDUNGI HAK PEKERJA
|
TAJUK
|
UNDANG-UNDANG MELINDUNGI KEBAJIKAN
PEKERJA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Setiap
pekerja mempunyai hak masing-masing dan perlu dilindungi
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima
undang-undang yang melindungi hak pekerja
b. mematuhi
undang-undang yang melindungi hak pekerja
c.
menjelaskan prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Keadilan
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 189 – 191, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan 3
undang-undang yang berkaitan dengan
melindungi hak pekerja.
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 11
JULAI 2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
26 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang
Pembelajaran 5:
Nilai
Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.3
Melindungi Hak Pekerja
|
TAJUK
|
Undang-Undang Melindungi Kebajikan
Pekerja
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Semua
pelajar mengetahui perlunya kebajikan pekerja dijaga untuk memastikan
kelicinan sesebuah organisasi.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
g) Menerima
undang-undang yang melindungi hak pekerja.
h) Mematuhi
undang-undang yang melindungi hak pekerja
i) Menjelaskan
prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mematuhi
undang-undang yang melindungi hak pekerja
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5MPV
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815 – 0925
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Hak Asasi Manusia
|
NILAI
|
5.3 MELINDUNGI HAK PEKERJA
|
TAJUK
|
UNDANG-UNDANG MELINDUNGI KEBAJIKAN
PEKERJA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Setiap
pekerja mempunyai hak masing-masing dan perlu dilindungi
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima
undang-undang yang melindungi hak pekerja
b. mematuhi
undang-undang yang melindungi hak pekerja
c.
menjelaskan prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Keadilan
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 189 – 191, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan 3
undang-undang yang berkaitan dengan
melindungi hak pekerja.
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan