http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Khamis, 9 Oktober 2014

MINGGU 28 (07 JULAI - 11 JULAI 2014)

MINGGU 28
07 JULAI  hingga 11  JULAI  2014

ISNIN – 07 JULAI  2014

KELAS
5MPV, 5K8 & 5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
18 orang / 37 orang dan 10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.2  MENGHORMATI HAK WANITA
TAJUK
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Setiap wanita perlu dihormati dan dihargai kerana mereka banyak berjasa pada keluarga, masyarakat dan negara.

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang untuk memajukan negara.
b. mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara
c. menyatakan cara menghargai sumbangan dan jasa tokoh wanita negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 183– 185, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3 kategori yang menunjukkan penglibatan wanita dalam pembangunan negara.
CATATAN


SELASA – 08  JULAI  2014

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

NILAI
5.2  MENGHORMATI HAK WANITA
TAJUK
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya menghormati hak dan sumbangan wanita dalam pembangunan  Negara.

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1.  Menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang utk memajukan neg.
2.  Mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menghormati wanita dalam kehidupan

TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan dengan jelas Dasar Wanita Negara yang diamalkan di Malaysia.
CATATAN


Mata Pelajaran
PSK
Kelas
5K4
Bilangan Pelajar
41 orang
Masa
0815 - 0925
Tema
Tema 3 : Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Peraturan dan Undang-undang dalam Masyarakat
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Menyenaraikan norma komuniti, peraturan dan undang-undang dalam masyarakat
Kemahiran Sivik
Menghuraikan kepentingan mematuhi peraturan dan undang-undang keselamatan jalan raya.
Nilai Sivik
Menggunakan jalan raya secara berhemah.
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber norma komuniti dalam masyarakat
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang norma komuniti dalam masyarakat

RABU – 09  JULAI  2014

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
7.05 – 8.15
JUM. PELAJAR
26  orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

NILAI
5.3  Melindungi Hak Pekerja
TAJUK
Undang-Undang Melindungi Kebajikan Pekerja
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya kebajikan pekerja dijaga untuk memastikan kelicinan sesebuah organisasi.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)    Menerima undang-undang yang melindungi hak pekerja.
b)    Mematuhi undang-undang yang melindungi hak pekerja
c)    Menjelaskan prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mematuhi undang-undang yang melindungi hak pekerja

CATATAN


KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.2  MENGHORMATI HAK WANITA
TAJUK
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Setiap wanita perlu dihormati dan dihargai kerana mereka banyak berjasa pada keluarga, masyarakat dan negara.

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang untuk memajukan negara.
b. mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara
c. menyatakan cara menghargai sumbangan dan jasa tokoh wanita negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 183– 185, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3 kategori yang menunjukkan penglibatan wanita dalam pembangunan negara.
CATATAN


KHAMIS  – 10  JULAI  2014

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

NILAI
5.3  Melindungi Hak Pekerja
TAJUK
Undang-Undang Melindungi Kebajikan Pekerja
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya kebajikan pekerja dijaga untuk memastikan kelicinan sesebuah organisasi.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
d)    Menerima undang-undang yang melindungi hak pekerja.
e)    Mematuhi undang-undang yang melindungi hak pekerja
f)     Menjelaskan prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mematuhi undang-undang yang melindungi hak pekerja

CATATAN


KELAS
5K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
37 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.3  MELINDUNGI HAK PEKERJA
TAJUK
UNDANG-UNDANG MELINDUNGI KEBAJIKAN PEKERJA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Setiap pekerja mempunyai hak masing-masing dan perlu dilindungi

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima undang-undang yang melindungi hak pekerja
b. mematuhi undang-undang yang melindungi hak pekerja
c. menjelaskan prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Keadilan
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 189 – 191, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3 undang-undang yang berkaitan dengan  melindungi hak pekerja.
CATATAN



JUMAAT  – 11  JULAI  2014

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
26 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

NILAI
5.3  Melindungi Hak Pekerja
TAJUK
Undang-Undang Melindungi Kebajikan Pekerja
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya kebajikan pekerja dijaga untuk memastikan kelicinan sesebuah organisasi.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
g)    Menerima undang-undang yang melindungi hak pekerja.
h)    Mematuhi undang-undang yang melindungi hak pekerja
i)      Menjelaskan prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mematuhi undang-undang yang melindungi hak pekerja

CATATAN



KELAS
5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
16 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.3  MELINDUNGI HAK PEKERJA
TAJUK
UNDANG-UNDANG MELINDUNGI KEBAJIKAN PEKERJA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Setiap pekerja mempunyai hak masing-masing dan perlu dilindungi

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima undang-undang yang melindungi hak pekerja
b. mematuhi undang-undang yang melindungi hak pekerja
c. menjelaskan prosedur membuat aduan untuk menuntut hak pekerja
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Keadilan
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 189 – 191, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3 undang-undang yang berkaitan dengan  melindungi hak pekerja.
CATATAN



Tiada ulasan:

Catat Ulasan