MINGGU 9
23 FEBRUARI hingga 27 FEBRUARI 2015
ISNIN – 23 FEBRUARI 2015
KELAS
|
4K5
dan 4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0815
– 0925 / 1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
20
orang / 26 orang
|
AKTIVITI
|
Sesi
Pengenalan
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.7 BERDIKARI
|
TAJUK
|
MASYARAKAT
BERILMU, MASYARAKAT BERDIKARI
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan
pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjayakan sesuatu tugas dengan penuh
keyakinan
b) menghadapi masalah dan rintangan dengan
positif dan tabah hati.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Sentiasa cuba untuk
melakukan sesuatu dengan usaha sendiri tidak mengharapkan bantuan orang lain
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks m/s 44 - 46
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat melakukan tiga dari
lima tugas yang telah diberikan oleh guru
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K7
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
30
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.7 BERDIKARI
|
TAJUK
|
RAKYAT
BERDIKARI NEGARA CEMERLANG
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjelaskan kepentingan sikap berdikari
dalam memajukan diri dan negara.
b) mencontohi sikap berdikari yang diamalkan
oleh pelbagai pihak.
c) memahami bahawa setiap orang perlu
berdikari untuk berjaya dalam kehidupan
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Sentiasa cuba untuk
melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks m/s 47 - 50
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat mencontohi sikap
berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak
|
CATATAN
|
|
SELASA – 24 FEBRUARI 2015
KELAS
|
4K10
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
24
orang
|
AKTIVITI
|
Sesi
Pengenalan
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.7 BERDIKARI
|
TAJUK
|
MASYARAKAT
BERILMU, MASYARAKAT BERDIKARI
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjayakan sesuatu tugas dengan penuh
keyakinan
b) menghadapi masalah dan rintangan dengan
positif dan tabah hati.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Sentiasa cuba untuk
melakukan sesuatu dengan usaha sendiri tidak mengharapkan bantuan orang lain
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks m/s 44 - 46
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat melakukan tiga dari
lima tugas yang telah diberikan oleh guru
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
32
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.7 BERDIKARI
|
TAJUK
|
RAKYAT
BERDIKARI NEGARA CEMERLANG
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjelaskan kepentingan sikap berdikari
dalam memajukan diri dan negara.
b) mencontohi sikap berdikari yang diamalkan
oleh pelbagai pihak.
c) memahami bahawa setiap orang perlu
berdikari untuk berjaya dalam kehidupan
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Sentiasa cuba untuk
melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks m/s 47 - 50
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat mencontohi sikap
berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak
|
CATATAN
|
|
RABU – 25 FEBRUARI 2015
KELAS
|
4K5
dan 4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0705
- 0815 / 0815 - 0925
|
JUM. PELAJAR
|
20 orang / 26
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.7 BERDIKARI – Nota dan latihan
|
TAJUK
|
MASYARAKAT
BERILMU, MASYARAKAT BERDIKARI
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjayakan sesuatu tugas dengan penuh
keyakinan
b) menghadapi masalah dan rintangan dengan
positif dan tabah hati.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Sentiasa cuba untuk
melakukan sesuatu dengan usaha sendiri tidak mengharapkan bantuan orang lain
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Lembaran Kerja
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat melakukan tiga dari
lima tugas yang telah diberikan oleh guru
|
CATATAN
|
|
KHAMIS
– 26 FEBRUARI 2015
Kelas
|
5K7
|
Masa
|
0815 - 0925
|
Tema
|
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
|
Hasil Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti
|
Mengadakan sumbang saran untuk memupuk PSH
|
BBB
|
Buku Teks m/s 8-14
|
Refleksi
|
Pelajar menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk
pembangunan negara
|
KELAS
|
5K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0705
- 0815
|
JUM. PELAJAR
|
32
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.7 BERDIKARI – Nota dan Latihan
|
TAJUK
|
RAKYAT
BERDIKARI NEGARA CEMERLANG
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjelaskan kepentingan sikap berdikari
dalam memajukan diri dan negara.
b) mencontohi sikap berdikari yang diamalkan
oleh pelbagai pihak.
c) memahami bahawa setiap orang perlu
berdikari untuk berjaya dalam kehidupan
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Sentiasa cuba untuk
melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Lembaran Kerja
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat mencontohi sikap
berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak
|
CATATAN
|
|
JUMAAT
– 27 FEBRUARI 2015
KELAS
|
4K10
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
24
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.7 BERDIKARI – Nota dan latihan
|
TAJUK
|
MASYARAKAT
BERILMU, MASYARAKAT BERDIKARI
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjayakan sesuatu tugas dengan penuh
keyakinan
b) menghadapi masalah dan rintangan dengan
positif dan tabah hati.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Sentiasa cuba untuk
melakukan sesuatu dengan usaha sendiri tidak mengharapkan bantuan orang lain
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Lembaran Kerja
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat melakukan tiga dari
lima tugas yang telah diberikan oleh guru
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K7
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
18
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.7 BERDIKARI – Nota dan Latihan
|
TAJUK
|
RAKYAT
BERDIKARI NEGARA CEMERLANG
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjelaskan kepentingan sikap berdikari
dalam memajukan diri dan negara.
b) mencontohi sikap berdikari yang diamalkan
oleh pelbagai pihak.
c) memahami bahawa setiap orang perlu
berdikari untuk berjaya dalam kehidupan
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Sentiasa cuba untuk
melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Lembaran Kerja
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat mencontohi sikap
berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan