http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Khamis, 5 Mac 2015

MINGGU 4 (19/01/15 - 23/01/15)



MINGGU 4
19 JANUARI hingga 23 JANUARI 2015

ISNIN – 19  JANUARI 2015

KELAS
4K5 dan 4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925 / 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
20 orang / 26  orang
AKTIVITI
Sesi Pengenalan
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  HARGA  DIRI
TAJUK
REMAJA BERMATLAMAT, HIDUP CEMERLANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menetapkan matlamat hidup mereka untuk menjadi insan yang cemerlang
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menentukan matlamat hidup yang diingini bagi kesejahteraan hidup.
b)  merealisasikan matlamat hidup

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Berwawasan
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 17 - 18
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri terjaga.
CATATAN



KELAS
5K7
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
30 orang  
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  HARGA  DIRI
TAJUK
MARUAH  DIJAGA  DIRI  DIPELIHARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjaga dan mempertahankan maruah diri
b)  menyatakan tindakan-tindakan yang perlu agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 16
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri terjaga.
CATATAN



SELASA – 20  JANUARI 2015

KELAS
4K10
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
24 orang
AKTIVITI
Sesi Pengenalan
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  HARGA  DIRI
TAJUK
REMAJA BERMATLAMAT, HIDUP CEMERLANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menetapkan matlamat hidup mereka untuk menjadi insan yang cemerlang
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menentukan matlamat hidup yang diingini bagi kesejahteraan hidup.
b)  merealisasikan matlamat hidup

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Berwawasan
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 17 - 18
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri terjaga.
CATATAN


KELAS
5K4
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
32 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  HARGA  DIRI
TAJUK
MARUAH  DIJAGA  DIRI  DIPELIHARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjaga dan mempertahankan maruah diri
b)  menyatakan tindakan-tindakan yang perlu agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 16
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri terjaga.
CATATAN


RABU – 21 JANUARI 2015

KELAS
4K5 dan 4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815 / 0815 - 0925
JUM. PELAJAR
 20 orang  /  26 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB
TAJUK
MASA TIDAK MENUNGGU KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui masa adalah emas dan tidak boleh dibazirkan dengan perkara-perkara yang tidak berfaedah.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menguruskan masa dengan bertanggungjawab.
b)  meramal kesan pengurusan masa yang tidak bijaksana dan bertanggungjawab.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 23 - 25
REFLEKSI
Selepas p&p para pelajar dapat menyenaraikan tanggungjawab mereka terhadap diri, keluarga, sekolah dan Negara.
CATATAN



KHAMIS  – 22 JANUARI 2015

Kelas
5K7
Masa
0815 - 0925
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Kepentingan PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menghuraikan kepentingan PSH untuk pembangunan Negara
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Mengadakan forum bertajuk “Kepentingan PSH”
BBB
Buku Teks m/s 8-14
Refleksi
Pelajar dapat menghuraikan kepentingan PSH untuk pembangunan negara


KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815
JUM. PELAJAR
32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  HARGA  DIRI -  Soalan  Struktur
TAJUK
MARUAH  DIJAGA  DIRI  DIPELIHARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjaga dan mempertahankan maruah diri
b)  menyatakan tindakan-tindakan yang perlu agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan struktur yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
CATATAN


JUMAAT  – 23 JANUARI  2015

KELAS
4K10
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB
TAJUK
MASA TIDAK MENUNGGU KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui masa adalah emas dan tidak boleh dibazirkan dengan perkara-perkara yang tidak berfaedah.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menguruskan masa dengan bertanggungjawab.
b)  meramal kesan pengurusan masa yang tidak bijaksana dan bertanggungjawab.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 23 - 25
REFLEKSI
Selepas p&p para pelajar dapat menyenaraikan tanggungjawab mereka terhadap diri, keluarga, sekolah dan Negara.
CATATAN


KELAS
5K7
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  HARGA  DIRI -  Soalan  Struktur
TAJUK
MARUAH  DIJAGA  DIRI  DIPELIHARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjaga dan mempertahankan maruah diri
b)  menyatakan tindakan-tindakan yang perlu agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan struktur yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
CATATAN



Tiada ulasan:

Catat Ulasan