MINGGU 4
19 JANUARI hingga 23 JANUARI 2015
ISNIN – 19
JANUARI 2015
KELAS
|
4K5
dan 4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0815
– 0925 / 1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
20
orang / 26 orang
|
AKTIVITI
|
Sesi
Pengenalan
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.3 HARGA
DIRI
|
TAJUK
|
REMAJA
BERMATLAMAT, HIDUP CEMERLANG
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
menetapkan matlamat hidup mereka untuk menjadi insan yang cemerlang
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menentukan matlamat hidup yang diingini
bagi kesejahteraan hidup.
b) merealisasikan matlamat hidup
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Berwawasan
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks m/s 17 - 18
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat menyatakan
tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri
terjaga.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K7
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
30
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.3 HARGA
DIRI
|
TAJUK
|
MARUAH DIJAGA
DIRI DIPELIHARA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjaga dan mempertahankan maruah diri
b) menyatakan tindakan-tindakan yang perlu
agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks m/s 16
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat menyatakan
tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri
terjaga.
|
CATATAN
|
|
SELASA – 20
JANUARI 2015
KELAS
|
4K10
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
24
orang
|
AKTIVITI
|
Sesi
Pengenalan
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.3 HARGA
DIRI
|
TAJUK
|
REMAJA
BERMATLAMAT, HIDUP CEMERLANG
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
menetapkan matlamat hidup mereka untuk menjadi insan yang cemerlang
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menentukan matlamat hidup yang diingini
bagi kesejahteraan hidup.
b) merealisasikan matlamat hidup
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Berwawasan
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks m/s 17 - 18
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat menyatakan
tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri
terjaga.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K4
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
32
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.3 HARGA
DIRI
|
TAJUK
|
MARUAH DIJAGA
DIRI DIPELIHARA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjaga dan mempertahankan maruah diri
b) menyatakan tindakan-tindakan yang perlu
agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks m/s 16
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat menyatakan
tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri
terjaga.
|
CATATAN
|
|
RABU – 21 JANUARI 2015
KELAS
|
4K5
dan 4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0705
- 0815 / 0815 - 0925
|
JUM. PELAJAR
|
20 orang / 26
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.4 BERTANGGUNGJAWAB
|
TAJUK
|
MASA
TIDAK MENUNGGU KITA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar mengetahui
masa adalah emas dan tidak boleh dibazirkan dengan perkara-perkara yang tidak
berfaedah.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menguruskan masa
dengan bertanggungjawab.
b) meramal kesan pengurusan masa yang tidak
bijaksana dan bertanggungjawab.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Menepati masa
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks m/s 23 - 25
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p para
pelajar dapat menyenaraikan
tanggungjawab mereka terhadap diri, keluarga, sekolah dan Negara.
|
CATATAN
|
|
KHAMIS
– 22 JANUARI 2015
Kelas
|
5K7
|
Masa
|
0815 - 0925
|
Tema
|
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
|
Hasil Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti
|
Mengadakan forum bertajuk “Kepentingan PSH”
|
BBB
|
Buku Teks m/s 8-14
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghuraikan kepentingan PSH untuk pembangunan negara
|
KELAS
|
5K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0705
- 0815
|
JUM. PELAJAR
|
32
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.3 HARGA
DIRI - Soalan Struktur
|
TAJUK
|
MARUAH DIJAGA
DIRI DIPELIHARA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjaga dan mempertahankan maruah diri
b) menyatakan tindakan-tindakan yang perlu
agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku Aktiviti
Pendidikan Moral
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat menjawab soalan
struktur yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
|
CATATAN
|
|
JUMAAT
– 23 JANUARI 2015
KELAS
|
4K10
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
24
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.4 BERTANGGUNGJAWAB
|
TAJUK
|
MASA
TIDAK MENUNGGU KITA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar mengetahui
masa adalah emas dan tidak boleh dibazirkan dengan perkara-perkara yang tidak
berfaedah.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menguruskan masa
dengan bertanggungjawab.
b) meramal kesan pengurusan masa yang tidak
bijaksana dan bertanggungjawab.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Menepati masa
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks m/s 23 - 25
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p para
pelajar dapat menyenaraikan
tanggungjawab mereka terhadap diri, keluarga, sekolah dan Negara.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K7
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
18
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.3
HARGA
DIRI - Soalan Struktur
|
TAJUK
|
MARUAH DIJAGA
DIRI DIPELIHARA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjaga dan mempertahankan maruah diri
b) menyatakan tindakan-tindakan yang perlu
agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku Aktiviti
Pendidikan Moral
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat menjawab soalan
struktur yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan