MINGGU 6
02 FEBRUARI hingga 06 FEBRUARI 2015
ISNIN – 02 FEBRUARI 2015
KELAS
|
4K5
dan 4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0815
– 0925 / 1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
20
orang / 26 orang
|
AKTIVITI
|
Sesi
Pengenalan
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.5 HEMAH TINGGI (Teknik
menjawab Soalan Esei)
|
TAJUK
|
BERHEMAH
TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab sopan dan
bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal jawab - (Teknik menjawab Soalan Esei)
|
BBM
|
Lembaran kerja
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat bersopan dan
bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K7
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
30
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.5 HEMAH
TINGGI
|
TAJUK
|
HARIMAU
MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat
sekeliling
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana
tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.
b) menyedari kepentingan bersopan santun
ketika berinteraksi dengan orang lain.
c) mencontohi amalan hemah tinggi yang
ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Bersopan santun,
berbudi pekerti mulia
|
TEKNIK
|
Bersoal jawab
|
BBM
|
Buku Teks m/s 32 - 35
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat mencontohi amalan
hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin
terkenal
|
CATATAN
|
|
SELASA – 03 FEBRUARI 2015
KELAS
|
4K10
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
24
orang
|
AKTIVITI
|
Sesi
Pengenalan
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.5 HEMAH TINGGI (Teknik
menjawab Soalan Esei)
|
TAJUK
|
BERHEMAH
TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab sopan dan
bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal jawab - (Teknik menjawab Soalan Esei)
|
BBM
|
Lembaran kerja
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat bersopan dan
bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
32
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.5 HEMAH
TINGGI
|
TAJUK
|
HARIMAU
MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana
tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.
b) menyedari kepentingan bersopan santun
ketika berinteraksi dengan orang lain.
c) mencontohi amalan hemah tinggi yang
ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Bersopan santun,
berbudi pekerti mulia
|
TEKNIK
|
Bersoal jawab
|
BBM
|
Buku Teks m/s 32 - 35
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat mencontohi amalan
hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin
terkenal
|
CATATAN
|
|
RABU – 04 FEBRUARI 2015
KELAS
|
4K5
dan 4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0705
- 0815 / 0815 - 0925
|
JUM. PELAJAR
|
20 orang / 26
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.5 HEMAH TINGGI – Nota dan Latihan buku teks
|
TAJUK
|
BERHEMAH
TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika berinteraksi
dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab sopan dan
bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal jawab - (Teknik menjawab Soalan Esei)
|
BBM
|
Buku Teks m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat bersopan dan
bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KHAMIS
– 05 FEBRUARI 2015
Kelas
|
5K7
|
Masa
|
0815 - 0925
|
Tema
|
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Perikemanusiaan ke Arah Kesejahteraan Negara
|
Hasil Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti
|
Mengadakan sumbang saran mengenai isu-isu kemanusiaan yang terdapat
dalam lembaran kerja
|
BBB
|
Nota, Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan konsep kemanusiaan
|
KELAS
|
5K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0705
- 0815
|
JUM. PELAJAR
|
32
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.5 HEMAH
TINGGI –
Nota dan Latihan struktur & Esei
|
TAJUK
|
HARIMAU
MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat
sekeliling
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan
pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana
tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.
b) menyedari kepentingan bersopan santun
ketika berinteraksi dengan orang lain.
c) mencontohi amalan hemah tinggi yang
ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Bersopan santun,
berbudi pekerti mulia
|
TEKNIK
|
Bersoal jawab
|
BBM
|
Lembaran Kerja
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat mencontohi amalan
hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin
terkenal
|
CATATAN
|
|
JUMAAT
– 06 FEBRUARI 2015
KELAS
|
4K10
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
24
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.5 HEMAH TINGGI – Nota dan Latihan buku teks
|
TAJUK
|
BERHEMAH
TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab sopan dan bertata
susila
|
TEKNIK
|
Bersoal jawab - (Teknik menjawab Soalan Esei)
|
BBM
|
Buku Teks m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat bersopan dan
bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K7
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
18
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.5 HEMAH
TINGGI –
Nota dan Latihan struktur & Esei
|
TAJUK
|
HARIMAU
MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa
berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat
sekeliling
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran
dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana
tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.
b) menyedari kepentingan bersopan santun
ketika berinteraksi dengan orang lain.
c) mencontohi amalan hemah tinggi yang
ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
|
Bersopan santun,
berbudi pekerti mulia
|
TEKNIK
|
Bersoal jawab
|
BBM
|
Lembaran Kerja
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para
pelajar dapat mencontohi amalan
hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin
terkenal
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan